2004
|
|
Bat euskaraz dago, sei gaztelaniaz. Egilea beti Sabino Arana da, eta jasotzaileak
|
euskal
kulturan toki nabarmena duten bi lagun: Broussain eta Azkue.
|
2008
|
|
Eiki, eskaintza zabala bada Euskal Herrian, eta
|
euskal
kulturak toki garrantzitsua dauka. Aurtengo urtean berean, ikusgarri berri ugari izan da alor guzietan eta hori zinez pozgarria da, kulturaren bizitasunak baitakar gure euskararen giltza eta biharko esperantza.
|
2009
|
|
Gogoratu nahi ez ditugun garaietan erortzea bezala da. Euskal Herria eta
|
euskal
kultura toki bat baino gehiago da, jarduerak euskaraz edonon egin lirateke.
|
2010
|
|
Horregatik, eta euskarak Ipar Euskal Herriko eskoletan bizi zuen mespretxuak kezkatuta, Euskaltzaleen Biltzarra eta Eskual Kulturaren Alde erakundeek jardunaldi pedagogiko bereziak antolatu zituzten Baionako Euskal Museoan, 1959ko abuztuaren 27an eta 28an. Jardunaldietan 200 bat bildu ziren, irakasleak eta adituak bereziki, proposamen ezberdinak aztertuz euskarak eta
|
euskal
kulturak tokia izan zezaten irakaskuntzan.
|
2012
|
|
Nekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi –
|
Euskal
Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa
|
|
– Solaskidetzari dagokionez, gehienek uste dute taldeetako ordezkariei ez zaiela, musika eskolaren aldetik, interlokutoretzarik aitortzen. b) Aisialdi eskaintza zabala da; gero eta zabalagoa. Neska mutilek, oro har, nahiago dituzte mugimenduzko ekintzak, isiltasuna, Nekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi –
|
Euskal
Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa kontzentrazioa eta saiakera etengabea eskatzen duten jarduerak baino. komeni da jakitea, dBhko ikasleen kasuan, neska mutil gehien mugitzen duten eskolaz kanpoko jarduerak futbola eta aerobika direla eta, 3 eta 4 mailan, hizkuntzek (ingelesak nagusiki baina baita frantsesak ere) gain hartzen dietela; horrela erakusten dute haiei egindako galdetegitik ateratako emaitzek.
|
|
|
Euskal
Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa – Nekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi
|
|
Nekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi –
|
Euskal
Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa unibertsitatea, udako euskal unibertsitatea edota Topagunea bera izan daitezke, beste batzuren artean, jakintza hori bildu, pilatu, antolatu eta eragileei zabaltzeko moduko erakundeak, guk uste. deban 175 lagun inguru biltzen dira zaletasun desberdinen inguruan.
|
|
Bi hizkuntzetan jarduten duten gainerako kultur adierazpideetan, ordea, salbuespenak salbuespen, gaztelania bihurtu da hegemoniko: ...ehienen kasua. produktuei edo kalerako elementuei dagokienez, adibidez, atentzioa deitzen digu, asko, nola dagoen errotuta oraindik, euskararekin konprometitua dagoen jendearen aldetik ere, hizkuntzen oreka zaindu eta gauza guztiak elebietan egin beharraren diskurtsoa. egoera desorekatua den neurrian, ordea, bi hizkuntzekin berdin jokatzeak desoreka hori beNekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi –
|
Euskal
Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa tikotzea dakar.
|
|
Nekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi –
|
Euskal
Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa irakatsi behar dira. eta horretarako irakasle espezialistak kontratatu behar dira. eta... ez da erraza printzipioz tratamendu bera luketen adierazpen artistikoen artean horrelako diferentziak esplikatzea:
|
|
|
Euskal
Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa – Nekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi
|
|
Nekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi –
|
Euskal
Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa
|
|
Nekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi –
|
Euskal
Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa
|
|
Nekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi –
|
Euskal
Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa
|
|
Nekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi –
|
Euskal
Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa bada kultur produktuak, ez prozesuak, duela lehentasuna; alegia, emanaldi edo azken ekoizpenak duela garrantzia handiena eta ez prestatze sortze prozesuak. herrietan ikus genezake prozesuak, oraindik orain, garrantzia handiagoa izan ohi duela. honela, entseguak egitea, jarduera bera dela taldearen ardatz, eta ez beti, publikoari begirako emanaldiak eta, ondorioz, reditu ekonomikoak (diru trukea salmenta zein diru-laguntza bidez). honekin lotuta, kultur talde handietan subentzioek sekulako pisua dute; aldiz, herrietako elkarte askotan, autogestio/ autofinantzaketa eredua garrantzitsua izaten jarraitzen du eta lan bolondresak zentralitate handia du.
|
|
izan toki itxietan zein irekietan, bertako taldeek ikus entzule ugari biltzen dute euren emanaldietan. ...akien herria izanik, beti prest agertzen dira ohiko jardueretatik aparte, proposatutako horrelako ekimenetan parte hartzeko eta, beraz, herria eta herritarrak dantzan jartzeko. diagnostikoan debako erdigunean dauzkagun kultur taldeak aztertzera mugatu gara. hau da, debako lur eremuan aurkitzen diren (Itziar, Lastur, endoia...) kultur mugimendua azterketa hoNekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi –
|
Euskal
Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa netatik kanpo geratu da.
|
|
|
euskal
kulturaren tokia hizkuntz politiketan: debako kultur bizitzaren azterketa nekane goikoetxea
|
|
Nekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi –
|
Euskal
Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa
|
|
Nekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi –
|
Euskal
Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa horiek horrela izanik ere, kultur dimentsioa bazterrean uztea ez zaigu komeni gure iritziz.
|
|
|
Euskal
Kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa – Nekane Goikoetxea, Amaia Zinkunegi
|
2014
|
|
Nekane Goikoetxearekin batera egindako artikulu batean daude emaitza nagusiak: "
|
Euskal
kulturaren tokia hizkuntz politiketan: Debako kultur bizitzaren azterketa" in BAT aldizkaria, 83 zenb. 2012
|
2017
|
|
Euskal kultura ez bezala, gizarte erreferentzia soziologikoak ehuntzeko gai da.
|
Euskal
kulturak tokian tokiko komunitate lokalak edo bizimolde etnokulturalak egitura ditzake onik onenean; balizko euskal, gizarte kultura, nazional hegemonikoak, aldiz, euskalduntasun nazionala hezurmamituko luke.
|