2012
|
|
Are, zer gerta liteke mahaigaineratuko balitz arazo hori? Non eta nola geratzen da bermatua
|
euskal
kulturaren aldeko praktika hori?
|
2014
|
|
Hizkuntzen erabilera eta kulturen praktika azaltzeko ikerketarako proposatzen dugun eredua deskribatuko dugu ondorengo lerroetan. Proposatzen dugun ereduak (Berasategi, 2014), eskola testuinguruan dauden ikasleen (autoktonoen eta etorkinen) euskararen erabilera eta
|
euskal
kultur praktika azaltzea du helburu. Eredua ondorengo alderdi eta aldagai motengatik osatuta dago (1 Eredua):
|
|
Hizkuntza eta kultura aniztasuna Bilboko eskoletan. Euskararen erabileran eta
|
euskal
kulturaren praktikan eragiten duten faktoreak – Naiara Berasategi
|
|
Ikerketa honetan, ikasleen praktika linguistikoak eta kulturalak nolakoak diren jakiteko asmoz, eta euskararen eta
|
euskal
kulturaren praktikan eragiten duten faktoreak aztertzearren, galdera ireki eta itxiez osatuta galdetegi bat erabili dugu, metodologia kuantitatibo eta kualitatiboan oinarrituz. Artikulu honetan, azterketa kuantitatiboko datu nagusi batzuk baino ez ditugu aurkeztuko, zehazki, ikasleen hizkuntza praktikak eta hizkuntza zein kultura praktikekin erlazionatzen diren aldagaien inguruko datuak eskainiko ditugu.
|
|
Ikerketa honetan, ikasleen praktika linguistikoak eta kulturalak nolakoak diren jakiteko asmoz, eta euskararen eta
|
euskal
kulturaren praktikan eragiten duten faktoreak aztertzearren, galdera ireki eta itxiez osatuta galdetegi bat erabili dugu, metodologia kuantitatibo eta kualitatiboan oinarrituz.
|
|
Hizkuntza eta kultura aniztasuna Bilboko eskoletan. Euskararen erabileran eta
|
euskal
kulturaren praktikan eragiten duten faktoreak – Naiara Berasategi
|
|
Naiara Berasategi – Hizkuntza eta kultura aniztasuna Bilboko eskoletan. Euskararen erabileran eta
|
euskal
kulturaren praktikan eragiten duten faktoreak
|
|
Ikasleen euskararen erabilera eta
|
euskal
kultur praktika, eta aldagai desberdinen arteko harremana
|
|
Ikasleen euskararen erabilera eta
|
euskal
kultur praktika, eta aldagai sozio demografikoak
|
|
Hizkuntza eta kultura aniztasuna Bilboko eskoletan. Euskararen erabileran eta
|
euskal
kulturaren praktikan eragiten duten faktoreak – Naiara Berasategi
|
|
Euskararen erabileran eta
|
euskal
kulturaren praktikan eragiten duten faktoreak
|
|
Ikasleen euskararen erabilera orokorra eta
|
euskal
kultur praktika orokorra, eta aldagai psikosozial eta psikopedagogikoen arteko harremana
|
|
Euskararen erabilera orokorra eta
|
euskal
kultur praktika orokorra, eta aldagai linguistiko kulturalen (euskararen ezagutza, euskal kulturaren ezagutza eta euskal kulturaren praktika), psikosozialen (harreman sareak, identitatea eta hizkuntza zein kulturarekiko jarrera eta motibazioa) eta psikopedagogikoen (poza bizitza pertsonalarekin eta EAEn bizitzearekin, ikastetxean nola sentitzen diren, ikaskideekin duten jarrera, klasean duten jar...
|
|
Euskararen erabilera orokorra eta euskal kultur praktika orokorra, eta aldagai linguistiko kulturalen (euskararen ezagutza, euskal kulturaren ezagutza eta
|
euskal
kulturaren praktika), psikosozialen (harreman sareak, identitatea eta hizkuntza zein kulturarekiko jarrera eta motibazioa) eta psikopedagogikoen (poza bizitza pertsonalarekin eta EAEn bizitzearekin, ikastetxean nola sentitzen diren, ikaskideekin duten jarrera, klasean duten jarrera, emaitza akademikoen gaineko balorazioa, gurasoek eskolako lanetan ematen dieten laguntza) artean harremana ote dago...
|
|
3 Taula. Euskararen erabilera orokorra eta
|
euskal
kultur praktika orokorrarekin erlazionatzen diren aldagaiak (r≥0, 400)
|
|
Hizkuntza eta kultura aniztasuna Bilboko eskoletan. Euskararen erabileran eta
|
euskal
kulturaren praktikan eragiten duten faktoreak – Naiara Berasategi
|
|
Euskararen erabilera orokorrarekin altuen erlazionatzen diren aldagaiak aztertutako taldeetan (lagin osoa, ikasle autoktonoak eta ikasle etorkinak), alderdi linguistiko kulturalekin erlazionatuta daude. Euskararen ezagutza maila eta
|
euskal
kultur praktika dira euskararen erabilera orokorrarekin altuen erlazionatzen diren aldagaiak. Ondoren, jarrera alderdiekin erlazionatutakoak (euskara ezagutu nahia) eta identitatearekin erlazionatutakoak (euskaldun sentitzea) lirateke altuen erlazionatzen direnak euskararen erabilera orokorrarekin.
|
|
|
Euskal
kultur praktika orokorrarekin altuen erlazionatzen diren aldagaiak aztertutako taldeetan (lagin osoa, ikasle autoktonoak eta ikasle etorkinak), alderdi lingusitiko kulturalekin erlazionatuta daude (euskal kulturaren ezagutza eta euskararen erabilera orokorra). Ondoren, jarrera alderdiekin erlazionatutakoak (euskal kultura ezagutu nahia).
|
|
Ondorioz, esan daiteke, bai euskararen erabilera orokorrean eta bai
|
euskal
kultur praktikaren kasuan, hizkuntzaren kasuan (hau da, euskararen erabilera orokorrean), hizkuntza horren ezagutzak, hizkuntza horren erabileran eragiten duela, eta alderantziz ere bai. Kulturaren kasuan ere, kultura horren ezagutzak kultura horren praktikan eragiten du, eta baita alderantziz ere.
|
|
Hizkuntza eta kulturaren arteko harremana ere argia da. Euskararen erabilera orokorrean,
|
euskal
kultur praktikak eragiten du. Era berean, euskal kulturaren praktikan euskararen erabilerak eragiten du.Hori dela eta argi geratzen da, kasu honetan ere, euskararen erabilera eta euskal kultur praktikaren artean dagoen zentzu biko harremana.
|
|
Euskararen erabilera orokorrean, euskal kultur praktikak eragiten du. Era berean,
|
euskal
kulturaren praktikan euskararen erabilerak eragiten du.Hori dela eta argi geratzen da, kasu honetan ere, euskararen erabilera eta euskal kultur praktikaren artean dagoen zentzu biko harremana.
|
|
Euskararen erabilera orokorrean, euskal kultur praktikak eragiten du. Era berean, euskal kulturaren praktikan euskararen erabilerak eragiten du.Hori dela eta argi geratzen da, kasu honetan ere, euskararen erabilera eta
|
euskal
kultur praktikaren artean dagoen zentzu biko harremana.
|
|
Jarrerazko alderdiak (euskara eta euskal kultura ezagutu nahia) ere garrantzitsuak dira, bai euskararen erabileran eta baita
|
euskal
kulturaren praktikan ere.
|
|
Aztertutako aldagai psiko sozio lingustiko kultural pedagogikoen artean, ikus daiteke bereziki alderdi lingusitiko kultural eta psikosozialen (jarrera eta identitatea) barruan aztertutako aldagaiak direla Bilboko Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 2 mailako eta 4 mailako ikasle hauen euskararen erabilera orokorra, edo
|
euskal
kultur praktikarekin ere altuen erlazionatzen direnak. Hortaz, baieztatu egiten da, partzialki behintzat, 1 ereduan aurreikusten genuena.
|
|
1 Eredu honetan, aldagai sozio demografiko psiko sozio-linguistiko kultural pedagogikoek parte hartzen dute euskararen erabilera eta
|
euskal
kultur praktika azaltzeko nahiarekin. Hala, eredu horretan aurreikusten genuen jada aldagai linguistiko kulturalak edo psiko sozialak erabilera edo praktika horiek azaltzen lagunduko zuten alderdiak izango zirela.
|
|
Hala, eredu horretan aurreikusten genuen jada aldagai linguistiko kulturalak edo psiko sozialak erabilera edo praktika horiek azaltzen lagunduko zuten alderdiak izango zirela. Korrelazioen bidez, ikusi dugu bereizki alderdi linguistiko kulturalen garrantzia, baina honek ez du esan nahi beste aldagaiek ere euskararen erabileran edo
|
euskal
kulturaren praktikan eragiten ez dutenik, aurreko analisietan aditzera eman den moduan.
|
|
Euskararen ezagutza maila eta
|
euskal
kultur praktika dira euskararen erabilera orokorrarekin altuen erlazionatzen diren aldagaiak.
|
|
Jarrerazko alderdiak (euskara eta euskal kultura ezagutu nahia) ere garrantzitsuak dira, bai euskararen erabileran eta baita
|
euskal
kulturaren praktikan ere.
|
|
Hizkuntza eta kultura aniztasuna Bilboko eskoletan. Euskararen erabileran eta
|
euskal
kulturaren praktikan eragiten duten faktoreak – Naiara Berasategi
|
|
Hizkuntza eta kultura aniztasuna Bilboko eskoletan. Euskararen erabileran eta
|
euskal
kulturaren praktikan eragiten duten faktoreak
|
|
Testuinguru horretan, Ikerketa lan honen nahia da, ikasleen praktika linguistiko (euskara, espainiera eta beste hizkuntza) eta kulturalak aztertzea da. Zehatzago, euskararen erabilera eta
|
euskal
kultur praktika nolakoak diren aztertu nahi da, eta praktika horietan zein faktorek eragiten duten, baita etorkizunerako hizkuntza eta kultura plangintzarako egokiak izango diren bideak urratzea ere. • Hitz gakoak:
|
|
• Hitz gakoak: Hizkuntza kultura aniztasuna, eskola kultur anitza, euskararen erabilera,
|
euskal
kultur praktika.
|
|
Hizkuntza eta kultura aniztasuna Bilboko eskoletan. Euskararen erabileran eta
|
euskal
kulturaren praktikan eragiten duten faktoreak – Naiara Berasategi
|
|
Euskararen erabileran eta
|
euskal
kulturaren praktikan eragiten duten faktoreak
|