2000
|
|
Anitzek ez dute bere burua ikusten Euskal Herriaren osoaren barnean. Alta, zuberotarrak
|
euskal
kulturaren parte direla ohartzen ari dira. Gero eta elkarte gehiago dago Zuberoan, dantza eta kantu elkarteak, baina egiaz, kontzientzia politikoa eskas dago oraino.
|
2004
|
|
Eta uste dut joera aski zabaldu baten adierazgarri dela Oteizarena: euskal kulturarekin lotzen diren osagarririk zaharrenek, historikoenek eta mitologikoenek lilura berezia eragiten dute euskaraz jakin ez arren
|
euskal
kulturaren parte sentitzen direnengan?. Hutsuneak, cromlechak eta euskaltegiak, Euskaldunon Egunkaria, 2002/3/9.
|
2008
|
|
Gabonetako egun hauek bereziak izaten dira, eta Olentzerok politika ororen gaindi egon luke; ikazkinak ez baitu bozik ematen inongo hauteskundeetan;
|
euskal
kulturaren parte da, eta ez inongo alderditako kide. Olentzero opariak eta ilusioa banatzera mugatzen da, gaizki portatu denari ikatza utziz.
|
|
" Paradoxo" bat topatu dute eta hori Euskal Herri osoko: " Jende gehienak [euskara] euskal kulturaren eta nortasunaren oinarrian kokatzen du(...) baina aldi berean euskaraz ez dakiten askok ere beren euskal nortasuna eta
|
euskal
kulturaren parte izatea onar dadin eskatzen dute, euskararen ezagutza euskal nortasunaren eta kulturaren ezinbesteko baldintza denik ukatuz" (Euskal nortasuna..., 2006: 140).
|
|
Joera historiografiko horrek ezaugarri batzuk ekarri ditu berarekin: euskal nazioaren ustezko asmatzailearekiko obsesioa, jatorrizko asmatze prozesua zehatz mehatz aztertzeko eta geroko euskal abertzaletasunaren gaitz guztiak (eta ez dira gutxi) ustezko jatorri horretan kausitzeko joera,
|
euskal
kulturaren parte handi bat jatorrizko asmatze/ gezur horrek kutsatuta ikusteko irrika, eta abar. Hitz batean, Euskal Herria Sabino Aranaren amesgaiztoa da (edo, gehienera jota, Sabino Aranaren amesgaiztoa, ETAk eguneratua).
|
2010
|
|
Txilikuren hitzetan, kultura guztietan daude mitoak, eta herri bakoitzaren nortasuna markatzen dute. Euskal Herriko kondairak
|
euskal
kulturaren parte direla azaldu, eta horiek haurrei gerturatzearen alde egin du idazleak. Izaki mitologikoen irudiak gaurkotu eta haurrentzat modu erakargarrian marraztu ditu Lopetegik ipuinetarako.
|
2012
|
|
Euskal Herria zerbaitetan aberatsa bada, gastronomian da.
|
Euskal
kulturaren parte da tripa ondo betetzea, eta batez ere, kalitatez. Eta ba al da kalitatea lortzeko modu hoberik ahora eraman beharrekoa bertako lurretan ekoiztea baino?
|
2015
|
|
Hizkuntzaz haratagoko euskal kulturaz hitz egin daiteke? Hizkuntza bada irizpidea, Unamuno, Baroja, Oteiza ez dira
|
euskal
kulturaren parte. Zer gertatzen da hizkuntza bigarren mailan dagoen edo lekurik ez duen arte diziplinetan?
|
2017
|
|
" o sea, azkenean, denok erabiltzen badugu... etorkizun batean pues danak euskeraz ikasi dute, ez?" (H2) euskal kulturaz aritzean ere ideia garbirik ez dago eta nahastea handia izan da. tradizioak, euskal musika, dantzak eta gastronomia aipatu dituzte
|
euskal
kulturaren parte.
|
|
" gastronomia bebai" (H5)" Tradizioak, euskal dantzak, euskal musika" (H3) gainera, iztuetak zabaldu duen galderatik abiatuta" Euskal kultura euskaraz baino ez da posible, ala espainolez edo frantsesez ere bai?" ikasleei galEuskararen ezagutza eta erabilera binomioa: Mondragon Unibertsitateko humanitate eta hezkuntza zientzien fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak – Leticia Garcia Fernandez, Nekane Arratibel Insausti eta Asier Irizar Mezo detu zaie ea euskal kultura euskara ez den beste hizkuntza batean egin daitekeen. ikasleek argi daukate euskaraz dagoena euskal kultura badela, baina euskaraz ez badago, batzuetan
|
euskal
kulturaren parte izan daiteke eta bestetan ez. taldeko sei ikaslek euskal kultura euskaraz ez den beste hizkuntza batean egin daitekeela erantzun dute eta ikasle batek soilik lehenetsi du euskara euskal kulturaren baldintzatzat. hala ere, ikasle horrek aurretik ere aipatu du euskaldun sentitzeko sentimendua dela ezaugarri nagusi, eta ez hizkuntza.
|
|
" nik uste dot hizkuntza da bereizten gaituena" (H1) gogoeta sustatzeko intentzioarekin, moderatzaileak gaian sakontzeko euskal herrian jaiotako musikarien adibideak eman dizkie" berri txarrak"," la oreja de Van gogh" eta" la polla records". lehengoek euskaraz egiten dute eta gainontzeko biek gazteleraz. lekunberrikoen kasuan dudarik ez dago eta
|
euskal
kulturaren parte direla baieztatu dute. bigarrengoen kasuan ez dago adostasunik, eaen jaiotakoak badira ere, ez dutelako euskaraz egiten. eta hirugarrenen kasuan, oñatiar ikasleak bakarrik erantzun du eta euskal kulturatzat sailkatzen ditu:
|
|
" nik adibidez bai hartzen dot" La Polla"
|
euskal
kulturaren parte. Ez dakit izango dan nire herrikua edo dalako..." (H4) beraz, ikasleek euskararekiko atxikimendua erakutsi badute ere, ez dira euskararekin bakarrik identifikatzen eta, orokorrean, gaztelera pareko
|
|
Ikasleak kulturalki euskalduntzat identifikatzen diren arren, euren identitate etnolinguistikoa ez dute euskararekin soilik lotu, gaztelerarekin zein euskararekin lotzen dute euren identitate etniko eta kulturala. euskal kultura ere definitzen saiatu dira eta euskaraz egindakoa
|
euskal
kulturaren parte dela argi badute ere, beste hizkuntzetan egindakoaren sailkapenean zalantzagarriak izan dira jasotako erantzunak, inolako ideia argirik azaldu gabe. euskara ikasteko motibazioen inguruan, ikasleek etxean ez bada, eskolan ikasi dute euskara, oso txikitan. Txepetxen hizkuntza ikaskuntzaren teoriaren (Sánchez Carrión, 1987) ibilbide naturala jarraitu dute beraz ikasleek, euskara ikasteko berezko motibazioa izanik. hala ere, ikasle batek aipatu du egungo gizartean irakasle izateko euskarak duen garrantzia. baieztapen horren atzean, gardner eta lambert en (1959) motibazio instrumentala ikus daiteke. laburbilduz, etorkizuneko irakasle izango diren ikasleek euskararen inguruan diskurtso garbirik ez dutela esango genuke. euskara gustuko dutela bai, familiarekin edo lagunekin lotzen dutela bai, baina gazteleraren parean jarri dute bertoko hizkuntza, nahiz eta gaztelerarekin identifikatzen ez direla baieztatzen duten.
|
2019
|
|
Arazo estrukturalak hor jarraitzen du: jende batek jarraitzen du
|
euskal
kulturaren parte bati bizkarra ematen, estralurtarra balitz bezala, eta hori oso kezkagarria da herri bezala eta kultura bezala.
|
2021
|
|
Eta goazen aprobetxatzera 12, 14, 16 urteko neska mutikoek beraien gorputzarekin daukaten etengabeko konflikto hori, atera behar dutena, atera nahi dutena eta batzuetan ezkutatu behar dutena ere bai, baina hori jarrera bat ere bada, goazen aprobetxatzera, sortzen jartzera, mugitzera eta hitzen bidez ezagutzera igual euskal dantza edo antzerki lan batzuk ezagutzera. Eta, horra iritsita, zaletuko dira gazte horiek
|
euskal
kulturaren parte batekin, eta horrekin iritsiko dira literaturara. Batzuk iritsiko dira zuzenean, ados, eta hori ez da landu behar.
|
|
Analisi hierarkiko beherakorrean ageri den lehen multzoa bosgarren klaseak osatzen du;"
|
euskal
kulturaren parte izateko aukera" izendatu dugu eta% 18,82ko pisua dauka. Klase horretan bertso eskola euskal kulturaren adierazpide garrantzitsu gisa agertzen da, besteak beste honako hitzok lotuta agertzen direlarik:
|
|
Haientzat kultura horren parte sentitzeak duen garrantzia ere azpimarratzen dute, esaterako, errepikatzen diren honelako edo antzeko aipuekin: " bertsotan beti nago euskal giroan murgilduta, eta hori garrantzitsua da,
|
euskal
kulturaren parte delako"
|
2022
|
|
Era berean, dendariek euskaraz dakitela jakiteak (35), mintzakideen herrian dagoen euskararen erabilera altua izateak (36) nahiz motibazioak (37) –gaitasuna mantentzeko, erlazio bat mantentzeko nahiz
|
euskal
kulturaren parte sentitzeko– muda laguntzen dutela adierazi dute.
|
2023
|
|
Niretzat hori baino zabalagoa da. Etimologikoki hitzak aztertzen ipin gaitezke eta abar, baina ni ia berrogei urtez bizi izan naiz Arrasaten etorkinez inguratuta, eta hango kultur nahasketa eta elkarbizitza euskal kultura bezala bizi izan ditut, beste kultura batzuekin ditugun harremanak ere
|
euskal
kulturaren parte direla sentitzen dut.
|