2003
|
|
Urruntze hori beste arlo batzuetan ere ikusi zen, esate baterako, UEUko sailburu gehienek unibertsitate ofizialarekin zuten harreman eskasean, beraien lizentziatura lortu ondoren. Bazen, gainera, Koldo Mitxelenak behin eta berriz errepikatu zuen kontua, «Euskal irakasleen falta izugarria, has institutoetarik eta unibertsitate guztian zehar, honek dakartzin problema ikaragarriekin
|
euskal
kultura osoaren desarroilo rako»111 Mitxelenaren Uztaritzeko hitzaldia,, laguntza, eskaera moduan uler daiteke, etor zitekeen unibertsitate berrian euskaldunak toki egokian kokatzeko.
|
2004
|
|
Zallok berak ondo azaldu du.
|
Euskal
kultura osoa hartu da aintzat, eta, hemendik aurrera, estrategikoa izango da arloa. Horrek esan nahi du diagnosia egin ondoren plangintzak erabakiko direla, jarraipen taldeak osatukodirela, eta ebaluaketak burutuko.
|
2005
|
|
Hor daude sartuak Juan Luis Goikoetxea, Luis eta Pilare Baraiazarra, Patxi Uribarren, Maribi Unamuno, Idoia Alzibar, Rikardo Badiola... Bizkaiko
|
euskal
kulturan oso ezagunak direnak.
|
2007
|
|
Txistua
|
euskal
kulturarekin oso lotuta egon da, sinbolotzat ere hartu da. Askorentzat tradiziotik ateratzea historia guzti horrekin haustea litzateke.
|
2009
|
|
Baionako kontserbatoriora joan nintzen, Beñat Achiaryren eskoletara.
|
Euskal
kulturari oso irekita dago Achiary, baina baita munduko kulturei ere: garrantzitsua da besteen kulturetara irekitzea aurrerantz egin nahi baduzu.
|
|
Askotan pentsatu izan dut, nolatan gure gurasoek, Cacerestik etorri eta hiru urtetara, beren alaba egoera hartan zen ikastola batean sartu zuten.
|
Euskal
kulturari oso irekiak dira. Nik ere jasota daukat beraien kultura, Extremadurako gauza asko dakizkit, beraiek erakutsita.
|
2011
|
|
Hurbiltasunean, ezezagutzan eta urtetako aurreiritzietan oinarritzen dira horiek. Alabaina, adibidez, Tuterako Argia ikastolan" Aiton amonen festa" ospatzen dute eta, kontatu didatenez,
|
euskal
kulturaren oso lagunak izan ez diren aiton amona anitz ikusten dira bilobak euskaraz aritzearekin lerde jario. Bide emozionaletik, bertzelako bizipenen bidez, bertzelako zubiak eginez, gaindi daitezke Nafarroako populazioaren zati handi batean dauden aurreiritziak.
|
2012
|
|
Baina, oro har, emaitzak pozik egoteko modukoak dira: Miranda de Argan eta inguruko herrietan euskara eta
|
euskal
kultura oso hurbilekoak bihurtu dira, ohituren barruan txertatu dira; aurreiritzi asko apurtu dituzte, eta hamar urte edo gehiagotan sendo lan eginda zaila izango da beste ezerk geldiaraztea. –Nahiz eta gutako gutxik euskaraz hitz egin, euskara eta euskal kultura zabaldu dadin lanean jarraituko dugu; eta ea ikastolan euskara ikasi baina lagun artean gaztelaniaz hitz egiten duten gazteek ohitura hori alda dezaten lortzen dugun?.
|
2014
|
|
Ildo honetatik Barandiaranek plaza sektorialak proposatzen ditu, hau da, diziplina bakoitzak, musikak, antzerkiak, literaturak eta bertsolaritzak bere espazio berezitua izatea. "
|
Euskal
kulturarako oso garrantzitsua da zertan ari garen erakustea. Horren harira, kultur adierazpide bakoitzak plaza bana izango balu, oso osasungarria izango litzateke.
|
|
Hiru ataletanmultzokatuko dut hemendik aurrerako informazioa: lehenean, 60ko hamarkadanEuskal Herrira heldu ziren emakume etorkinak «hemengo» bihurtzeko prozesuazarituko naiz; bigarrenean, indarra eta sendotasuna gizonekin eta emakumeekin, hurrenez hurren, lotu ohi dituen teorizazioaren berrikuspenari ekingo diot; eta, azkenik, hirugarrenean,
|
euskal
kultura osoaren ordezkapenaz jardungo dut, euskalkulturaren irudikapen androzentriko eta lerrobakarrekoei emakumeek eta generoikuspegiak ordezka liezaieketena kontrajarriz.
|
2015
|
|
Galileok" Txikien fabore" idatzi zuen hura gogoratzen dit alde batera, gorputz txikiak handiak baino sendoagoak direla proportzionalki. (...) Saizarbitoriak ondo argudiatzen du normalean, eta gainera azken urteotan oso jokaera positiboa hartu du; bere bigarren sarrera
|
euskal
kulturan oso ona izan da guztiontzat. Hau esanda eta gu bion arteko harremanak direnak direla ez zait gutxi esatea iruditzen, kasu honetan ez nago batere konforme.
|
2016
|
|
Unibertsitatetik kanpo atxikia izaki, inongo ezagutza ofizialik gabe, liburuen merkatua oso zaila izaki, beste biderik behar zen. Ahozkotasuna, literatura gutxituen barne den espresiobidea da, gustura dabil eremu horietan, erran gabe doa
|
euskal
kulturarentzat oso mundu ezagun eta erosoa dela. Idatzia eta idatzi gabea, dena ahoz azaltzea.
|
2018
|
|
Bestalde,
|
euskal
kultura osoa egon liteke, arriskuan baino, nik esango nuke uneka ahulago. Seguruenera, ez dago hainbat adierazpenetarako oinarri nahikorik.
|
2019
|
|
Gaur egungo Europan, bere hizkuntza erabiltzenduen komunitate batek, bere aberastasun kulturala, besteekiko irekidura, eta komunikatzeko nahiaerakusten du. Ipar Euskal Herrian eta zehazkiago Euskal Hirigune Elkargoan
|
euskal
kultura oso erroztatua da. Euskara etxeetan erabilia izateaz gain, lehengo eta gaurko belaunaldiek erabiltzen dute ere bai.Euskararen Erakunde Publikoaren arabera (1), 2016an, Euskal Hirigune Elkargoan 51 200 pertsona inguru euskalduna zen, eta honek eskualde honen populazioaren% 20,5 errepresentatzen du.
|
|
|
Euskal
kultura oso estandarizatua ikusten dut.
|
2020
|
|
" Gune potolo bat genuke
|
euskal
kultura osoa erakutsiko duena. Hori ez dago, eta hor egon daiteke urteko uzta osoa, egon daitezke sortzaileen eztabaidak eta nahi duzun guztia, baina behar dugu leiho bat non agertuko garen".
|
|
Egitasmo horretan liburu dendak ere sartu nahi izan dira, liburu dendak baitira krisi honen hasierarik erabat itxita daudenak: «Ohiko dinamikan liburuak saltzen dituzuen horien sustapenerako ere balio dezakeen ekinbidea izatea nahiko genuke, uste baitugu
|
euskal
kulturarentzat oso garrantzitsua dela bihar ere Euskal Herriko herri eta auzoetan liburu dendak izatea; eta, gainera, gure herri eta auzoetako kaleak bizirik nahi ditugulako».
|
2021
|
|
Hautatu obra horiek, euskal literaturaren baitako" kanon" a osatzen dute eta, obra horien idazleak, euskal autore nagusien zerrendan sartzen dira. Euskal literaturaren eredu historiko hori, guziz hedatua da gaurko
|
euskal
kultura osoan, haren transmisio bide nagusia eskolaren sistema delarik, Iparraldean Hegoaldean bezala.
|
|
Lehenbizi esaten diet
|
euskal
kultura oso ahozkoa dela. Historian pasatu izan diren gertakizun asko ahoz transmititu izan ditugula, eta bertso saioak ere milaka gertatzen direla urtean zehar Euskal Herrian, aldez aurretik jakin gabe ze emaitza emango duten.
|
2022
|
|
Gainera, diskoan agertzen den Euskal Herriko beste artista handienetako bat Sarasate da, Moszkowski poloniar konpositorearen hainbat kantu moldatu zituena. Okiñenaren iritziz, «oso aberasgarria» da pertsona batek
|
euskal
kulturatik oso urrun dagoen kultura bat ulertzen duela ikustea. «Eta, batez ere, nola iritsi garen errezital hau elkarrekin eraikitzera, berak euskal nortasunaren inguruan duen ezagutzaren interpretazio batetik abiatu baikinen».
|
2023
|
|
Ander Lipus euskal teatroaren garai oso baten metafora da, euskal teatroaren parte handi batek azken ia hiru hamarkadetan izan duen bilakaeraren adierazle bikaina: euskal teatroa ez ezik,
|
euskal
kultura osoa undergroundean eztanda egiten zuen garai batean hasi zuen ibilbidea, Bilbon Guggenheim museoak inauguratu zuen eta egundaino iraun duen “kultura industria da” leloaren hastapena kultur politika administratibo berri baten itzalean sortu zuen FTI/ Antzerkiola Imaginarioa. Taldeak aukera berriak zabaldu zituen teatroa egin nahi zuen belaunaldi oso baten koordenatuetan:
|