Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2000
‎Etxezarreta Jaunari. Kritika" ezkritika" denean. 8 zk. (1978), 139 Influentzi aztarna batzuk Lizardiren lirikan. 25 zk. (1982), 131 Euskal kulturaren ikuspegi elbarria. 63 zk. (1991), 59
‎MUJIKA, Luis Mari Euskal kulturaren ikuspegi elbarria. 63 zk. (1991), 59
2001
‎Batetik, autonomia ikuspegi soziokulturaletik aldarrikatuko genuke. Izan ere, talde batera biltzen diren ikasle guztien berezko motibazioa, ingurune soziala/ pertsonala, euskarari eta euskal kulturari buruzko ikuspegia eta bestehainbat ikuspegi desberdinak dira. Gainera, bakoitzak ikas esperientzia, gaitasunkomunikatibo eta epe laburreko aurreikuspen ezberdinak izango ditu.
2002
‎Liburua gramatika liburu bat den arren, hitzaurrean Euskal Herriari eta euskarari buruzko hainbat argibide eskaintzen ditu, hala nola: gastronomia, musika eta dantza, kirolak, euskal kulturaren ikuspegi batzuk, literatura, politika, Jaurlaritzari buruzko informazioa, ekonomia eta abar. Izan ere, Jansen bera horren guztiaren jakitun da.
2011
‎2004an kaleratu zuen Xabinaitor izan da labealdi berriko lehen helduentzako komikietariko bat. Euskal kulturaren ikuspegi ironikoa, marrazkiak eta testu hutsa nahasten dituen esperimentu grafikoa. Baina ez du segidarik izan.
2012
‎91). Pott bandakoak euskal kulturaren ikuspegi itxi hori sala
2017
‎Ez dut ukatu nahi Obabakoak en mundu mailako harreran ez denik hanhemenka gauzatu Gabilondok seinalaturiko eragin kaltegarria, alegia, euskal kulturaren gaineko ikuspegi gutxieslearen indartzea. Ildo horretan, Gabilondok berak dakarren adibidea nahikoa esanguratsua da.81 Baina goian proposatu irakurketaren argitara, ez dago jada Atxaga jotzea efektu horren erruduntzat.
2019
‎Are gehiago, marka baten biziraupena munduaren bilakaerara egokitzeko gaitasunaren menpe dago neurri handi batean, betiere bere esentzia errespetatuz. Zentzu honetan, Amaiak euskal kulturaren ikuspegi tradizionala gainditzeko egindako ahalegina txalotzen du eta Loraldia proiektu arrakastatsuan oinarritzen da bere iritzia argudiatzeko. «Loraldiaren helburu nagusietako bat horixe da, hain zuzen ere, euskal kultura tradizioan oinarrituta eta tradizioz jaso eta barneratu ditugun adierazpenak erakustea, baina betiere beste buelta bat emanda.
2023
‎Euskaraz badakiten ikasleen kasuan gure susmoa da ez dutela euskal kulturaren ikuspegi garbirik. Horixe ebidentziatu dugu Huhezin egindako hainbat ikerketatan (Arratibel et al., 2017; 2018a eta b; 2021).
‎Izan ere, EH Bilduk hiru galdera egin dizkio auziaz EITBri. «Mingarria da euskal kulturari ikuspegi espainiar batetik begiratu eta irri egitea», adierazi du galderen testuan Jasone Agirre EH Bilduko legebiltzarkideak. Honakoak dira hiru galderak:
‎1980ko hamarkadan zehar, gainera, oraindik ere Hego Euskal Herrian kultura politikak errotzear ziren, Eusko Jaurlaritzaren eta Nafarroako Gobernuaren kultura politikak garapen prozesuan ziren. Hortaz, oraindik ere ez zuten indar aski kultura erakundeetatik, gizarte erakundeetatik, kultura kolektiboetatik eta herri mugimenduetatik sustaturiko euskal kulturaren inguruko ikuspegietan horrenbeste eragiteko.
‎Bestetik, oso garrantzitsua da curriculum hartan euskal kulturaren ondarearen eta genealogien inguruan egituratu ziren edukiak eta ikuspegiak birpentsatzea, begirada kritiko batetik, ondare horren inguruko diskurtso kritikoak garatzeko, baita begirada berrituak garatzeko ere, gaur egungo gizarte kezkekin eta premiekin lotzeko, eta ikasleei ere ondare horrekiko askotariko harremanak izan ditzaketela adierazteko. Euskal kulturaren ikuspegiak, ideologiak eta imajinarioak birpentsatu behar ditugu kritika feministaren begiradatik, kritika ekologikoaren begiradatik, kritika antirrazistatik... eta betiere klasearen aldagaia ere ardatz hartuta. Pentsamendu kritikoa ikasleen artean sustatzeko, lehen lehenik geuk ere euskal kulturarekiko kokagune hori elikatu behar dugu, kultura eragile modura, hezkuntza eragile modura.
‎Euskal Curriculumaren eta euskal kulturaren transmisioaren aldeko ekimenak korrontez kontrako jardunak izan dira historian zehar (Salbotx 2021), eta pedagogia konprometituaren bidetik eta ekinetik edan dutenak, irakasle talde eta hezkuntza eragile konprometitu askoren jardunetik garatu direnak. Ataka honetan, pedagogia konprometitu horri eustea dugu helduleku eraginkorrena, transgresioaren bidetik (hooks 2023) curriculumetan eta hezkuntza testuinguruetan Euskal Curriculumaren eta euskal kulturaren ikuspegia garatzeko zirrikituak eta estrategiak bilatzeko, eta gizarte eraldaketan urratsak egiteko, hezkuntza eragileek eta kultura eragileek norabide berean bidea egin, eta kultura hitzarmen berrituak eraikitzeko espazioak eta uneak sor ditzagun. Kultura aurreiritzi berriak sor ditzagun geure hezkuntza praktiketan.
‎Espazioari izaera bat eman diote, egiteko modu bat, gure kultura eta herria aberasten duena. Pena bakarra niretzat, euskarak eta euskal kulturaren ikuspegiak ez duela leku askorik izan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia