2007
|
|
Mugaren alde batean edo bestean, estatuaren kultura indartsua da, nahitaezkoa, eta hedabide guzietan zabaldua. Aldiz euskal kulturak hedadura ahulagoa dauka eta nor bere hautuari lotua da, neholako gizarte presiorik gabe. erdal eta
|
euskal
kulturaren arteko harremanak oso eztabaidagarriak dira. herritarrek bi kulturak gustura erabiltzen dituzte, bien arteko menpekotasuna eta nahasketak arbuiatzen badituzte ere. oro har konturatzen gara, kulturaniztasuna aberasgarri izan daitekeela. kultura kasu guzietan nortasun kolektiboari lotua da. Nahitaez, frantses kulturak frankofonia sortzen du eta elkartasun bat lotzen frantsesa darabilten herrien artean.
|
2008
|
|
326 Eliza eta
|
euskal
kulturaren arteko harremanaz cf. Lannon (1986: 93) eta Intxausti
|
2010
|
|
Zazpi dira Derrigorrezko Eskolaldirako Euskal Curriculum Espezifikoa: oinarrizko eta komuna lanean hautaturiko ikas arloak; Euskal Curriculum osorako hautaturiko berdinak ziren, baina hainbat aldaketarekin, ikas arlo horien artean badirelako berariazko
|
euskal
kulturarekin harreman gehiago edo gutxiago dutenak: Euskara eta Literatura; Teknologia; Musika eta Dantza; Plastika eta Ikus adierazpena; Gorputz Hezkuntza; Gizarte Zientziak; eta Natur eta Osasun Zientziak.
|
2016
|
|
Izan ere, arteak kultura elikatzen du batzuetan, baina baita horren ulerkera eraldatu ere. Kulturaren eta
|
euskal
kulturaren arteko harremanaren eztabaida zabalik dago, baina artearen eta kulturaren arteko harremanarena. Zentzu horretan, ez da kasuala, adibidez, guregana gerturatu diren hedabide guztiak euskarazkoak izatea.
|
2020
|
|
Iruñerrian ereduan ikasten duen gazte batek eta ez dago alde handirik Iruñea, Donostia, Gasteiz eta Bilboren artean, 18 urterekin, zer ezagutzen du?
|
Euskal
kulturarekin harremana badu, batez ere musikarekin izango du: maite du, konpartitzen du, joaten da kontzertuetara.
|
2021
|
|
Ondorioz, euskal kultura jasotzeko eta euren bizitzan artikulatzeko zailtasun handiak dituzte eta, aldi berean, baita euskal kulturan eragiteko mugak ere. Periferiako gazteek ikastetxearen bidez eta hein handi batean jaien bitartez, egiten dute euskara eta
|
euskal
kulturarekiko harremana, eta ikusi da ereduak ez duela helburu dugun transmisio eta artikulazioa bermatzen… Hainbat ondorio.
|
|
Esate baterako, euskal literaturak, idazleek zein euren obrek duten harrera, arrakasta edota horiekiko ikuspuntua antzemateko edo neurtzeko parada ezin hobea dela azaltzen du. Honen iritzirako, askoz gehiago mimatzen da euskal literatura aldirietako herri horietan, hau da, ustezko
|
euskal
kulturarekin harreman zuzenik ez duten herri horietan, non euskarak arrotz segitzen izaten duen. Hor askoz lanketa sakonagoa eta askoz hobeto jasotzen da bisita edo euskal literatura askoz mimo gehiagorekin tratatzen da gune ustez euskaldunetan, euskaradunetan baino, eta hori nabarmena dela dio (IEE1).
|
|
" Gazteek
|
euskal
kulturarekin harremana dute askotan, eraman egiten ditugu idazleak, bertsolariak, musikariak, baina ez dakigu oso ondo haiek zer nahi duten, edo zein diren haien gustuak".
|
|
Hotza [barrez].
|
Euskal
kulturarekin harremanik ez duten askorentzat lehen kontaktua izaten da mundu horrekin. Maitasuna bezala da:
|
|
Ordura arte, Arabako Foru Aldundiaren eta
|
euskal
kulturaren arteko harremana folklorikoa besterik ez zen izan; Euskara Zerbitzuaren jaiotzarekin jarrera aktiboa hartu zuen hizkuntzaren mantentze eta berreskurapenaren arloan. Lehenengo ekimena Aramaion eskolaurrea euskaraz ematea izan zen, gela horretan 31 ikasle hasi ziren, eta hurrengo urtean kopurua bikoiztu zen.
|
|
Lan horretan ezinbestekoa izan zen Arabako euskaldun berrien eta bestelako herrialdeetatik etorritako euskaltzaleen arteko aliantza. Bukatzeko, nabarmentzekoa izan zen Foru Aldundiak hartutako bidea, aurrekaria izango zena instituzioen eta
|
euskal
kulturaren arteko harremana bultzatzeko.
|