Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2011
‎Biltzarrak antolatu zitzakeen, baina ez oraingoz batasuna gidatu. Hala ere, biltzarrak interesgarriak ziren euskara eta euskal kulturaren gaineko ezagutzan sakontzeko ikerketak eta erabilera sustatzeko proposamen desberdinak plazaratu ziren. Guztira 11 lan aurkeztu ziren, eta biltzar hiritarra izanik, abade eta eliztarren kopurua, Arantzazu edo Loiolan baino txikiagoa izan zen64.
‎Zientzia Fakultateko Euskal Kultur Taldea, eta beronen helburuak bi ziren: unibertsitateko kideen formakuntza eta euskal kulturaren ezagutza zabaltzea unibertsitatean, mota desberdinetako ekitaldiak antolatuz272.
2014
‎Euskararen erabilera orokorra eta euskal kultur praktika orokorra, eta aldagai linguistiko kulturalen (euskararen ezagutza, euskal kulturaren ezagutza eta euskal kulturaren praktika), psikosozialen (harreman sareak, identitatea eta hizkuntza zein kulturarekiko jarrera eta motibazioa) eta psikopedagogikoen (poza bizitza pertsonalarekin eta EAEn bizitzearekin, ikastetxean nola sentitzen diren, ikaskideekin duten jarrera, klasean duten jarrera, emaitza akademikoen gaineko balorazioa, gurasoek eskolako lanetan ematen dieten lagu...
‎Euskal kultur praktika orokorrarekin altuen erlazionatzen diren aldagaiak aztertutako taldeetan (lagin osoa, ikasle autoktonoak eta ikasle etorkinak), alderdi lingusitiko kulturalekin erlazionatuta daude( euskal kulturaren ezagutza eta euskararen erabilera orokorra). Ondoren, jarrera alderdiekin erlazionatutakoak (euskal kultura ezagutu nahia).
‎Hortaz, baieztatu egiten da, partzialki behintzat, 1 ereduan aurreikusten genuena. Alderdi psikopedagogikoan, euskara eta euskal kultura sustatzeko Proiektua da, hau duten eskoletan, eragin handiena duena euskararen eta euskal kulturaren ezagutzan eta erabileran ere.
2015
‎Euskararen eta euskal kulturaren ezagutza eta prestigioa nazioartean sustatzeko, Etxepare Euskal Institutuaren jarduera nagusietako bat Euskara eta
‎Euskararen eta euskal kulturaren ezagutza eta prestigioa nazioartean sustatzeko, Etxepare Euskal Institutuaren jarduera nagusietako bat Euskara eta Euskal Kultura irakurletza programa bere gain hartu eta osatzea izan da.
‎– Ikastaroan hasi aurretik zuten euskararen/ euskal kulturaren ezagutza.
‎Gauza ezagutua da ondarreko urtetan gogor ari dela lanean mundu osoan Etxepare Euskal Institutua deitu erakundea. Erakunde honen helburua, bost kontinenteetako unibertsitateetan Euskara eta Euskal Kultura eskolak, ‘irakurletzak’ deituak direnak, ezartzea eta sustatzea da, euskara eta euskal kulturaren ezagutza hedatuz unibertsitate mailan. Donostian dauka egoitza Institutuak eta Eusko Jaurlaritzako Kultura Sailaren baitangoa da.
2016
‎392 Euskal kulturaren ezagutza aberatsa koordenatu zabal modernoetara birmoldatzea eta zabaltzea leku gutxitan egin liteke, gaur egun, eskola munduan baino sendoago.
‎Zentzu sakonagoa baldin bada, oihartzuna handiagoa izanen da eta publiko desberdinari gustatuko. Bakoitzaren kultura mailari egokituko zaio eta euskal kulturaren ezagutza duenarentzat, oihartzun preziatu eta gozoagoa izanen du. Horregatik du Lukuk antzerkia gustukoa, urrats bakoitzaren preziatzeko gaitasuna baitu.
2017
‎Chicago (AEB), Santiago (Txile), Mexiko Hiria (Mexiko), Brno (Txekia), Budapest eta Szeged (Hungaria), Cork (Irlanda), Edinburgh (Eskozia), Helsinki (Finlandia), Leipzig (Alemania), Liverpool (Erresuma Batua) eta Venezian (Italia). Gainera, Korrika gaia landuko dute Etxepare Institutuaren ardurapean 18 herrialdetako 34 unibertsitatetan ematen diren eskoletan. Eskolen helburua da euskararen eta euskal kulturaren ezagutza eta prestigioa nazioartean sustatzea. Hortaz, bideo lehiaketa ere antolatu dute mundu osoko ikasleek #BatZUk mezuarekin bat egin dezaten, haien hirietako txokoak erakusten dituzten bitartean.
2018
‎Ekimen hori plantan emana izan da, ikusiz musika dela gazteek gehien kontsumitzen duten kultur produktua. Antolatzaileek atxikimendu hori baliatu nahi dute gazteen baitan euskal kulturari buruzko ezagutza sustatzeko.
‎Datak, uztailaren 13tik agorrilaren 3ra, hiru aste. Galdegiten dena, 18 urteko gazte euskalduna izatea, euskal musika, dantzak, gastronomia edo herri kirolen ezagutza ukaitea, eta oinarrizko gaztelania mintzatzea; eta garrantzitsuena, nahikaria eta gogoa, euskal kulturaren ezagutza horiek partekatu nahi izatea, kasu huntan Necocheako gazteekin. Kostaldean, Buenos Airestik bostehun bat kilometrotara dagoen hiria da Necochea, euskal etxe azkarra eta bizia duena.
2020
‎Lagun baten bidez jarri ginen elkarrekin harremanetan, eta harrezkero, bidelagun garrantzitsu izan da, batez ere lan honen garapenean: Xabier Leteren eta euskal kulturaren inguruko ezagutza zabalak nirekin konpartitu ditu, eta edozelako laguntza emateko prest egon da beti. Uda amaieran animatu ninduen bidaia poetiko sakonago bat abiatzera, hasierako lan teoriko hura oinarri hartuta Xabier
‎Zazpi ikastetxetako DBHko ikasleak euskal kulturaren ezagutza lantzen ari dira Sormen digitala izeneko irakasgaian. Ikasleek, ZUT aldizkaria eredu hartuta, aldizkari digitalak sortuko dituzte ikastetxeetan.
2021
‎Saint Pierre eta Miquelon eko Euskal Etxea (EESPM) euskal kultur animatzaile baten bila ari da ekain huntan hasi eta iraileraino. Bilatzen den pertsonak euskal kulturaren ezagutza ukan behar du (historia, ondarea...), baita ere ekimena eta jendearekiko harreman gaitasuna, animaziorako trebetasuna, eta bete dituen zereginen artean dira euskara eta euskal kulturari lotu tailerren antolatzea, SPMeko agorrileko Euskal Bestak antolatzen laguntzea, herrian euskal gogoa sustatzea eta materiala sortzea Euskal Etxeak erabili eta urteko bere euskalgintza jardunea...
‎Edonola, testuinguru honek hezkuntzako eragile desberdinok gure herrirako nahiko genukeen hezkuntza eredua irudikatzeko ariketa egitera eta azaleratzera garamatza. ...Euskal Herri osoarentzat, estatu desberdinetako maila guztietako injerentzietatik at egongo dena, hezkuntza publikoa ardatz izango duena, integratzailea, inklusiboa eta ekofeminista, negoziazio kolektibo errealaren bidez langileen lan baldintza onak eta enplegu egonkorra bermatuko dituena, doakoa etapa guztietan, laikoa, inbertsio nahikoa izango duena dituen erronkei aurre egiteko, euskalduna eta euskal kulturaren ezagutza eta hedapena bermatuko duena eta pedagogia berritzaileak eta aktiboak bultzatuko dituena. Kohesio sozialerako tresna eraginkorra eta ikasleen garapen integrala bultzatuko duena.
‎Uretamendin bazen familia euskaldun bat, etxola barruan euskaraz aritzen zena. Honi esker izan zuten batzuek euskal kulturaren ezagutza. Beste batzuk, ordea, lan egiten hasi zirenean jabetu ziren honetaz, fabriken ugazabak edo neskameenak euskaldunak zirelako.
‎Uste dugu ereduan ikasi eta unibertsitatera datozen ikasleen hiztun profilek zer pentsatua eta aldi berean informazio oso interesgarria ematen dutela belaunaldi berrien profilak sakon ezagutu eta ulertzeko. eredutik etorritako hainbat ikasleren euskararen ezagutza maila eta erabilera ez dira espero ditzakegunak, eta dakarten euskara eta euskal kulturaren inguruko ezagutza oso azalekoak dira. Aldi berean, hiztun profilak sakon ezagutzeak lagunduko digu hiztun profil bakoitzari modu eraginkorragoan erantzuteko estrategiak diseinatzen.
2022
‎Finean, helburua izango da euskara ikastea eta euskararen erabilera sustatzea, baina ez komunikaziorako soilik, baita Euskal Herriko «nortasun kulturala eta historikoa» interpretatzeko eta transmititzeko ere: «Euskal kulturaren transmisioa belaunaldiz belaunaldi bideratuko dela ziurtatzeko, euskal kulturaren ezagutza bultzatuko da ikuspegi kritiko batetik».
‎Euskaraz pasatu dituzte lanbidera sartzeko probak ere. Gainera, jaso dutenez, irakasleen prestakuntzaren ardatzetako bat izango da euskal kulturaren ezagutza «zabala eta eguneratua» edukitzea. Irakasleak ez diren gainerako langileek ere derrigorrez jakin dute euskaraz, «haien funtzioaren arabera».
‎Euskal eskolaren zeregin nagusietariko bat izan behar luke, batetik, kalitatezko hezkuntza garatzea eta, bestetik, euskara ikasketa hizkuntza izatea. Honek ikasleen euskalduntzea ekarriko luke, eta hizkuntzaren aldetik, euskaldun aktiboak sortuko lituzke, bai euskal kulturaren aldetik, euskal curriculuma oinarri, euskal kulturaren ezagutza bermatuko lukeelako, eta baita hizkuntzaren arloan ere. Euskal eskolak, euskaraz diharduen hezkuntza nazionalaren ardatza behar luke, Euskal Herri osoa barne hartuko lukeen curriculum propioa oinarri izango lukeena.
‎Helduen euskalduntze alfabetatzea «estrategikoa» da Kontseiluarentzat, eta, agirian jaso duenez, horrek izan behar du datozen hamarkadetan «herria euskalduntzeko prozesuaren ardatza». Horrek ekarriko luke, haren arabera, «herritar guztiek euskaraz jakitea, euskararen erabilera nabarmen areagotzea, euskaltzaletasuna eta euskal kulturaren ezagutza hedatzea eta handitzea, euskal kultur produktuen kontsumoa haztea, euskarazko irakaskuntza Euskal Herri osoan nagusitzea, euskararen aurkako jarrerak neutralizatzea eta hizkuntza politika egokiak egitea erraztea».
‎Aldazek ikastolan ardatz dituzten baloreak nabarmendu ditu: “lehenengoa, euskararen erabilera, eta euskal kulturaren ezagutza gure haurrei erakustea. Bestea, hezkuntza propio bat izatea eta seme alabei erakustea.
‎Dena den, Julen Garate elkarteko kideak dio eurek antolatutako Xiximaxan egitasmoaren ondorioek ere" bestelako zerbaiten beharra" hauteman zutela. " Jardunaldiek ondorioztatu zuten euskal kulturaren ezagutza falta zegoela". Azkenean," ginkana moduko bat" egitea pentsatu zuten, euskararekin, euskal kulturarekin eta Azkoitiarekin zerikusia izango zuen hiru asteko jolasa.
2023
‎– Euskal kulturaren ezagutza txikia dute gure ikasleek. Hizkuntzaren kultur dimentsioa apenas landu dute derrigorrezko hezkuntzan.
Euskal kulturaren ezagutza txikia dute gure ikasleek. Hizkuntzaren kultur dimentsioa apenas landu dute derrigorrezko hezkuntzan.
‎Horrekin batera, euskal kulturarekiko ezagutza eta atxikimendua bultzatzeko asmoz, Euskal Autonomia Erkidegoan egiten diren hainbat lehiaketatan parte hartzera gonbidatzen dituzte ikasleak, eta azpimarragarria da ikasleek lehiaketa horietan lortu dituzten emaitza ezin hobeak. Horrela, 2021 ikasturtean, Resurreccion Maria Azkue literatura sariko poesia sailean eta Urruzuno literatur lehiaketako prosa eta poesia ataletan lehen sariak eskuratu dituzte Zumaia BHI Herri Eskolako ikasleek.
‎Halere, ez dira ikasleen arteko banaketa «fisikora» mugatu, eta «hizkuntza eta kultura segregazioan» egin dute indar. Haien esanetan, A eta ereduek euskara eta euskal kultura ezagutzea galarazten dute, ez dutelako bermatzen ikastetxeetan jasotako euskara eskola orduekin beharrezko maila —B2 maila, DBH amaitzerako— «Euskara eta euskal kulturaren ezagutzarik gabe integrazioaz, inklusioaz, kohesioaz edo berdintasunaz hitz egin daiteke?».
‎Titulua eskuratzeko, ikasleek beharrezkoa zuten euskararen eta euskal kulturaren ezagutza erakustea, eta, horren ondorioz, ustezko ikasle asko geratu zen bestela ere antzerkigileengandik kritika ugari jaso zuen eskolatik kanpo.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia