Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2007
Euskal kulturari buruzko diskurtsoekiko eta irudiekiko atxikimenduarieragiten dioten zuzeneko eragileak eta hauen gizarte kokapena:
‎Hala da, bai, baina ez modu mekaniko itxi batean, ez gizartean agertzen eta plazaratzen diren beste diskurtso eta beste errealitateekin lehian aritu barik. Euskal kulturari buruzko diskurtso nagusi horrek hainbatbaliabide ematen dio jendeari euskalduntasunaz hitz egiteko, kontu emateko etaargudiatzeko. Baina bere hegemonia edo nagusitasuna ez da erabatekoa izan.Agian bai diskurtso mailan, hau da, jendeak definizio eta baliabide diskurtsibohoriek erabiltzen ditu bere irudikapenetan eta euskal kulturaz eta nortasunaz kontuematean, baina bere eguneroko bizimoduan ez du gauzatzen diskurtsoan ezarritakoeredua.
2012
‎Lehenik zer eta zertarako irakatsi, eta gero, edo aldi berean, nola; antolaketa hau guztia bertatik abiatuta egitea planteatzen da Euskal curriculumean.Honek, noski, herri nortasuna zertzen duten kultur ezaugarriak esplizitatu eta lantzeaeskatzen du. Hemen kokatzen dira identitateari eta Euskal kulturari buruzko diskurtsoak (Iztueta, 2004: 12).
‎Lehenik zer eta zertarako irakatsi, eta gero, edo aldi berean, nola; antolaketa hau guztia bertatik abiatuta egitea planteatzen da Euskal curriculumean.Honek, noski, herri nortasuna zertzen duten kultur ezaugarriak esplizitatu eta lantzeaeskatzen du. Hemen kokatzen dira identitateari eta Euskal kulturari buruzko diskurtsoak (Iztueta, 2004: 12).
2014
‎Hernandezek eman duen azken ideia hori, euskal emakumeak adi, pauso batatzerago, erne, prest, eszenatokira noiz igo zain egotearena, ezin interesgarriagoairuditzen zait euskal kulturaren diskurtso ofizialen izaera androzentrikoa iraultzekoeta euskaltasunaren ohiko gogoetak erbesteratzeko. Ez da ahaztu behar generoikuspegiak ez duela soilik hitz egiten emakumeen egoeraz edota emakumeen etagizonen arteko ezberdintasunez, baizik eta generoa gizarte/ kulturaren ispilutzat hardezakegula.
2021
‎Honela, Bigarren Pizkunde honekin, euskal kulturari diskurtso hegemonikoetatik planteatzen zaion korapilo nagusia, tradizioaren eta modernitatearen arteko dikotomiarena, askatutzat eman daiteke: " Beraien lanketan etnizitatea ez da dagoeneko tradizioari lotutako adierazpena, ezpada Aro Modernoan nazio taldearen bizitza objektibatzen duen baliabide soziala.
‎Bestalde, bat gatoz Iztueta Azurmendik (op.: 296) egiten duen eztabaidaren abiapuntua egokitzeko proposamenarekin: hots," euskal kultura posible al da euskararik gabe?" galderatik partitu beharrean," euskara posible al da euskal kulturari buruzko diskurtso jakin bat gabe?" galderatik abiaturiko eztabaidan sakontzea esanguratsuagoa dela uste baitugu. Hala ere, hezkuntzari dagokionez, euskaraz gain, euskal kultura zer beste ezaugarrik ere gorpuztuko duen balego adosteko beharra ikusten dugu, lehenik eta behin, ikastetxeetan euskal kulturak zeharkako elementu behar duen heinean, eztabaidari dagokion dimentsioan eta kontzertatutako gutxieneko argumentuez erantzun ahal izateko; bestetik, gazteei euskal kultur erreferente berriak horren arabera proposatu eta horiek jorratu ahal izateko; hirugarrenik, bide horretan, nerabea euskal kultur komunitate baten parte, kontsumitzaile nahiz sortzaile, izateko oinarri epistemologikoa, baina, aldi berean, motibazionala osatzeko; eta, azkenik, bere identitatearen eraikuntzan euskarri garrantzitsu bihurtzeko.
‎Izan ere, Goikoetxeak (in Azurmendi, 2017: 62) zehazten duenez, euskaldun izatea ez da eratortzen gauza bat egin edo edukitzetik soilik, hau da, ez euskalduna ez du euskarak soilik definitzen," identitate kultural, sozial eta politikoa delako", eta" praktika eta diskurtso kontrajarrien ondorioz sortzen diren ohitura (material eta sinboliko) gatazkatsuetatik" eraikitzen da. Edonola ere, gure iritzirako, hor hizkuntzak, eta horrekin batera, euskararekiko kontzientziak, jarrerak eta motibazioak erdigunea hartu luke, dela euskal kulturaren subjektu izateko, dela euskal kulturari buruzko diskurtso horretan parte hartzaile izateko, hizkuntzak dituen gainerako funtzio kognitibo diskurtsiboez jabetzeaz gain, noski. Zentzu horretan, argi dago hizkuntzak identitatearekiko duen tokiari buruzko eztabaida identitateak hizkuntzarekiko duenari subordinatuta ulertzen dugula Iztueta Azurmendik (op.) bezala guk ere," hizkuntza menperatzailearen kasuan ez bezala, hizkuntza gutxituaren kasuan identitatearen eta hizkuntzaren arteko harremana iraupenerako ezinbesteko baldintza" baita (op.: 160).
2023
‎4 Euskara eta euskal kulturari buruzko diskurtsoa berritzea, gaur eta orain kokatzea.
‎Euskal kultura zedarritzeko nahimen horrek azaleratzen duena bat dator diskurtsoan euskararen normalizazioaren gaia ikusteko dauden zailtasunekin. Alegia, euskal kultura reifikatzen duten inkesta hauek azaleratzen dutena da euskarak eta euskal kulturaren inguruan diskurtso kontrahegemoniko bat artikulatzeko zailtasuna. Izan ere, zergatik ez da galdetzen zer den kultura frantsesa, adibidez?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia