Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎Ez da lortu ipar euskal herrian euskarak eta euskal kulturak bizi duten esklusio eta ordezkapen prozesuari mugarririk jartzea. 2030ean euskaraz komunikatzerik ez dela izango iragarri zaigu, hizkuntza hila izanen dela.
2004
‎Ele bitan bizi nahi duen herritarrak bi kulturen jabe izan lukeela ikusarazi digu arestian antropologia linguistikoak. Irakaslearen izaera ideologikoa funtsezko aldaera izanik, jakin genuke, orobat, Helduen Euskalduntzeko curriculumean zer nolako lekua opa zaion euskal kultura biziari. Zoritxarrez, HABEren zuzendaritzapean duela gutxi moldatua izan den curriculum formalean ez da ageri ezer gai horri buruz.
‎Hemen ere, goretsi behar dira ibar horretako 140 dantzari, jokalari, eta laguntzaile guziak, nahikundez eta indarrez, gai izan baitira ikusgarri eder baten apailatzeko. Froga bat gehiago jendeek, bizikidetasunean, euskal kultura bizi nahi dutela hurbiletik, ikusgarrian parte hartuz.
2008
‎Iparraldean, euskal kultura bizi bizian izan da aurten ere, eta saiatuko naiz bizpahiru gaien zerrendatzen Jakin entzat. Lehenik, aipatuko ditut sorkuntza zenbait, nola dantza, hala musika eta antzerki alorretan, ondotik Hegoaldearekiko harremanak, eta urrentzeko, kultura trukaketak.
2011
‎Esango nuke paralelismo bakarra hizkuntza dela, euskara. Eta euskal kulturan bizi diren bi pertsona direla. Bakoitzak bere mundua dauka, Benito da Benito, instituzio bat.
2012
‎Mezak eta dotrina euskaraz ematea ere debekatu egin zen, eta euskarazko inskripzioak zituzten hilobiei ere buelta emateko agindua eman zuten agintari berriek. Errepublika garaian euskal kulturak bizi izan zuen pizkundea gelditu egin zen. Euskararen eta euskal kulturaren aurkako giroa nagusitu zen elizan, eskolan eta, oro har, gizartean.
‎Euskal izanaz dudakor ibiltzen diren eleek ez dute gehiago durduzatzen, Jara papoaren aurrean pentsaketa dagon ibiltari zaharra. Oroit zaite zu, atzerrian edo herrian bereko biztanle dudakorra, Euskaldun izan ala ez, hor dagola bizi, Euskal Kultur Ama. Zohaz ikustera, Herrian berean bizi eta xumeki euskal kultur biziaz eta horren geroaz arduratzen diren euskal alaba eta seme goresgarriak, heian atzetik ausiki egiten duten elkarri. Gure Nafarroako ipar huntan ere, Euskal Herri guziko beste lur aldetan bezala egina izan zen, aski goizik naski, elez eta hitzez gure mintzairaren ezagutza.
‎Nakiena zen bazela dudatzekoa Euskal herriko zenbait arduradunetan. Lehengo kantu xaharretan ikasia" Agur Baxenabarre" eta holakoek erakastera emanik, Baxenabarreko eta beste Euskaldun arduradun ainitzek, garai batean; beti ere naski, errezki uko egina zutela Euskal kultur biziaren alderako eginbideeri. Mozkin hobeagoak eskainiak baitzizkieten herdal herrien indartzeari jokatuak zirenen ganik.
2013
‎hamar dantza taldek, zazpi erraldoi konpartsak, joaldunek, txalapartariek, trikitilariek, txarangek... Euskal kultura bizirik! lelopean, Iruñerrian euskal kultura «bizi bizirik» dagoela erakutsi nahi dute parte hartzaileek.
2014
‎Hiru sari dira banatu: euskararen eta euskal kulturaren alde bizi guzian lan egitea gatik ohorezko saria Daniel Landart adiskideari; kultura saria Lontzi Amado Borthayre ikerleari; eta bideo dokumental saria lau gipuzkoar zinegileri.
2016
‎Mintzaldi hau Donibane Lohizuneko Gure Etchean emana izan zen 1945ean. Irakurtzean, iduri luke Piarres Lafittek euskal kultura bizirik eta lanean dagoela erakutsi nahi lukeela izen horiek guziak emanez. Dudarik gabe, garai latzak zitezkeen eta esperantza emateko beharrak handiak.
‎Zer plazerra! Honek erakusten baitu euskal kultura bizi bizia dela oraino Xibero hegal hortan ere. Gaialdia Fabien Lechardoy lekuko pastoral errejent ohiak muntatua zuen ederki, bakotxak zuela ere eskutan kantu liburuxka bat.
Euskal kultura bizirik
Euskal kultura bizirik
2019
‎39) egokitzeko premia du. Egun euskarak eta euskal kulturak bizi dituzten baldintzetara egokitutako teoria behar da, bertan gako diren nozioak berrikusiz: pertsona, (g) izakia, identitatea.
2020
‎Euskararen garapenaren baitan dago euskal kulturaren etorkizuna: euskal herritar orok euskaraz jakitea ez da bakarrik desiratuko genukeen zerbait, lortu genukeena baizik, hori baita bidea euskal kulturan bizitzeko, eta hori baita bidea herri bat, izaera propioko komunitatea osatzeko. Bai, kultura anitzetako jendea hartu duen eta hartuko duen herri bat izango da Euskal Herria, eta hori aberatsa da, ez da txarra; gainera ona izango da nork bere kultura propioa ere lan dezan, gal ez dezan, baina denon egitekoa da, komunitatea bera osatuko dugun neurrian, lurralde honetan, bat egiteko lekua euskarak eta euskal kulturak jar ditzan, hori izan dadin elkartzeko lekua.
2021
‎Hori bai, dolua edo malenkonia bizi dutenen artean irudiren bat nagusitzen bada, zonbiarena litzateke nire ustez —eta Joseba Gabilondok eta Eduardo Apodakak iradoki bezala— euskararen apokalipsia bizi ez dugun arren, euskal kulturarena bizi dugulako. Geroz eta gehiago dira zonbiak, organorik gabeko hil osteko bizidunak edo gorpu ibiltariak.
2022
‎Nora Alberdi Odriozolak bereziki eskertu zuen bidelagun izandako sortzaileen prestutasuna. «Gure xedea da euskal kulturari bizirik eta osasuntsu eusten saiatzea», erantsi zuen Jose Luis Otamendi Etxabek.
‎Eragozpen, estereotipo eta gutxiespen franko gainditu behar izan ditugu iritsi garen tokira iritsi ahal izateko. Euskalgintzak eta euskal kulturak bizi duen unea ulertezina litzateke zenbait herri mugimenduk, elkartek, erakundek eta norbanakok azken hamarkadotan egin duten lana aintzat hartu gabe. Horra hor, esaterako, Geu elkarteak izan duen eraldaketa, Alea aldizkari euskaldunaren errealitatea eta Oihaneder euskararen etxeak hauspotutako hainbat ekitaldi, deialdi eta ekimen arrakastatsuak.
‎Halaxe baitzen hatsarre hartako xedea: «Euskarazko filmen proiektatzea, eta Hazparnen euskal kulturak bizitzeko behar duen hatsgune bat proposatzea».
2023
‎Gogotsu nengoen gaztetxo" euskaldun" ekin topatzeko, urte luzeak egin ditudalako A ereduan eta Lapurdiko eredu modukoan hezkuntza nazional frantsesean, eta nekatuta bainengoen euskaldunok halakoetan sentitu ohi dugun arroztasun egoeraz. Euskara irakasten aritzea, baina hain mundu paraleloan, ezin izanik ikasleekin euskara hutsez erlazionatu, edo naturalki euskal kultura bizi, edo erreferentziak eta mundu ikuskera partekatu.
‎Bada, harrera plana osatzeko, aztertutako proposamenei so eginik, eta Zapataren irizpideak jarraituz, esan daiteke, besteak beste, kulturarteko ikuspegiari harrera linguistikoa zehaztea ezinbestekoa dela, euskarak eta euskal kulturak bizi duen gutxiagotutako testuinguruan. Euskararen harrera linguistikoa aintzat hartuta, harrera integral baterako, lau gako mota bereizten dira:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia