Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2013
‎Egun ezagutzen dugun Euskal Herriak abiapuntua du, neurri handi batean, 1930eko hamarkadan hasiera izan zuen aldatze eta modernizazio prozesuan: industriaren gero eta garrantzi handiagoa; zerbitzu publikoen (hezkuntza, osasuna) potentzialtasunaren iragarpena; euskara eta euskal kulturarekiko atxikimendu eta aldekotasun soziala; eskubide indibidualen aldarria?
2015
‎Norberak esaten du ni komunitate horretako parte naiz, eta parte naiz honela: enpresa bat naizelako, norbanakoa naizelako, euskaldun sentitzen naizelako, edo euskal kulturarekiko atxikimendua dudalako. Hau da,. eus unibertsala da zentzu horretan.
2021
‎Donibane Garaziko hitzorduaz baliatu dira harat abiatu ziren euskaldunak eskertzeko," Argentina deus ez litzateke zuek gabe" gehitzen zutela. Euskal kulturaren atxikimendu azkarra dutela, beren hitzen bidez entzungai zen.
‎" Euskal kulturarekiko atxikimendu handia duten gazteek kontzientzia politikotik egiten dute lotura hori"
‎Gazteek erakutsi didate euskal literatura eta erreferenteak ezagutzen dituztela, euskal musikak ere lekua daukala euren egunerokoan baina diskoak gabe, kantak entzuten dituzte, batez ere, erdal munduko produktuak kontsumitzen dituzte, baina euskal taldeen kontzertuetara joaten dira. Badira euskal kulturarekiko atxikimendu handia duten gazteak, kontzientzia politikotik egiten dute lotura hori. Bestalde, bertsolaritza ere euskal munduan murgiltzeko bide garrantzitsua dute eta dantza taldeen papera ere azpimarratzekoa da, haur eta gazteak komunitateko parte sentiarazten baititu.
‎Laburpena. Pulunpa egitasmoa, Euskal Herriko Ikastolen Elkartean garatutako egitasmo pedagogiko integrala da, ikasleen arteko euskararen erabileran eta haien euskal kulturarekiko atxikimenduan eragiteko sortua. Ikastolen Hizkuntza Proiektuaren barnean kokatzen da eta Zirimola Ikastolen Aisialdi Proiektua du oinarri.
‎Badira berez, irakurleak diren ikasleak, baina horretan ere erdal literaturak gehiago erakartzen dituela esango nuke. Euskara eta euskal kulturarekiko atxikimendua daukatenek, oro har, literaturarekin ere harreman gehiago daukatela esango nuke, baina ez beti". (IIR1)
‎Dena den, kontrako literatur kontsumo ohiturak dituzten gazteak ere badaude, eta euskal literatura irakurtzen dutela, baita gustura irakurri ere, aitortzen dute. Haien argumentarioan, halere, osagai afektiboak eta konpromisozkoak antzeman daitezke, IIR1 ek arrazoitzen duenez, euskara eta euskal kulturarekiko atxikimendua daukatenek, oro har, literaturarekin ere harreman handiagoa daukatelako, eta euskal literaturarekin lotura estuagoa, noski. Atxikimendu hori eskolan baino, testuinguru afektiboetan, etxean batik bat ereiten dela onartzen dute gazteek eta, horretarako, euskal autore eta obren presentzia edota gurasoen horiekiko jarrera erabakigarriak direla antzematen da.
2022
‎Etxalde elkartea 2007an sortu zen, etxebizitzaren merkatua neurtzeko helburuarekin, espekulazioaren kontra borrokatzen da. Elkartasuna, ondarearen eta euskal kulturaren atxikimendua defendatu nahi ditu. Mintzatu gira Beñat Etchebest elkarte buruarekin.
2023
‎Oraintsu arte, munduan zehar sortutako kultur ekoizpenak eskuratzeko bideak urriagoak ziren, eta, egun, jendarteak esku eskura du mundu osoan entzuterik gehin daukaten kultur adierazpenetarako sarbidea. Euskal kulturak ur handi horietan ere eutsi egin behar dio, kultura eta hizkuntza nagusien artean bere lekua egin behar du, eta horrek euskal kulturarekiko atxikimendua eta kontzientzia bizi bizi izatea eskatzen du.
‎Aitak zuen Arrola taldea zuzentzen, berak piztu zuen berriz, eta guk horretan segitu genuen eta hasi ginen dantzan ttipi ttipitik. Etxean euskaraz ari ginen, eta aitaren bidez ukan dugu, eta heldu zaigu, euskara eta euskal kulturari buruzko atxikimendua. Dantza, musika, txistua, herriko kantari taldea...
‎" Aitaren bidez ukan dugu, eta heldu zaigu, euskara eta euskal kulturari buruzko atxikimendua"
‎Bukatzeko, Jauregizuriak Bigarren Hezkuntzan euskararen erabileran eta euskal kulturarekiko atxikimenduan eragiteko gako batzuk proposatzen ditu (Jauregizuria 2019, 21):
‎Bestalde, euskal kulturarekiko atxikimendu handia irudikatzen du Siadecoren inkestak (euskaldunen artean hamarreko eskalan, batez beste 8,4 puntu), baita euskarazko kultura ekoizpena sustatzearen aldeko atxikimendua ere (ibid.: 17).
‎Ikerketa eta esku hartze pedagogiko bat ekarri nahi genuke hona, euskarazko irakaskuntzak euskal kulturaren transmisioa bermatzen ez duela ikusarazten duelako, baina, aldi berean, ekinbide berriak birpentsatzen dituelako. Naroa Jauregizuriak, AHIZE AEK ko aholkulariak, #Damolat irakaskuntza unitatea diseinatu zuen gazteekin eta gazteengan euskal kulturarekiko atxikimendua sustatzeko. Barakaldo aldeko gazteekin elkarrizketa prozesu bat abiatu zuen, eta gazteekin eginiko saioetan ohartu zen euskaraz ikasita ere euskal kulturaren inguruko ezezagutza handia zela, eta, bestetik, gazte horientzat euskal kultura haurtzaroarekin eta haur imajinarioarekin lotuta zegoela (Elustondo 2021).
‎Bigarren adibidea. Euskal Herrian Zuzenean festibaleko kideek lizeoetan euskal kulturarekiko atxikimendua zabaltzeko eginiko urratsetariko batean aurreiritziak landu zituzten. Gazteengan euskal kulturaz gogoeta egin nahi zutela, galdera hauxe proposatu zieten:
‎Aipatutako hauetan Fuchs anaiak eta beste lagun batzuk ere aritu ziren. Anttonek harrobi izugarria egin zuen, antzerki zaletasuna eta euskal kulturarekiko atxikimendua piztuz. Nik taldearen azken lanak baino ez nituen ikusi, tetralogiaren azken biak:
‎– Hezitzaileak, Orientatzaileak eta tutoreak harrera astearen eta murgiltze prozesuaren ondoren ‘1 4’ eskalan helarazitako balorazio galdetegia bete dute, honako aldagai hauek baloratuz: iritsi berriak diren haurrak nola sentitu diren; ikasgela osatzen duten haurrak nola sentitu diren; programaren egokitasuna; programaren eragina ikasle eta irakasleen arteko atxikimendu prozesuan; eta, programaren eragina euskararekiko eta euskal kulturarekiko atxikimenduan.
Euskal kulturarekiko atxikimendua 4
‎Esanguratsua da, bai hezitzaileak eta bai tutoreak idatzitako aipamenetan, hezitzailearen esku hartzeak ‘tutore ikasle’ atxikimenduan izandako eraginari egindako erreferentzia, izan ere, hori harrera planaren arrakastarako gako gisa aurkezten dute. Azpimarratzekoa da, orobat, euskararekiko eta euskal kulturarekiko atxikimenduan programak izandako eragina hirurek 4 jarrita baloratu dutela, eta haurra nola ikusi duten galderaren hiru erantzunen batezbestekoa 3,7 dela. Alabaina, atxikimendua, testuinguru emozional positiboa eta euskara eta euskal kultura zuzenean triangulatzen dira.
‎Izan ere, esku hartzeak ‘ikasle ikasle’ atxikimenduan izan duen eragina oso positiboki baloratu dute. Iritsi berria den haur baten hitzei erreparatuz, era berean garatu da euskararekiko eta euskal kulturarekiko atxikimendua, edo horiei hurbiltzeko gogoa, behintzat. Eta hori hala izateko, testuinguru emozional positiboa sortu da.
Euskal kulturarekiko atxikimendua 3.6
‎Euskal Herrira iritsi berriak diren erdal jatorriko ikasleentzat garatutako harrera eta murgiltze plan integrala da. Sozializazio prozesua bideratzeko, kulturartekotasuna, jolasa, emozioak eta euskara ditu ardatz, eta, euskararen erabilera sustatzearekin batera, aisialdiaren bitartez, hizkera komunitatearekiko, euskararekiko eta euskal kulturarekiko atxikimenduan eragina izateko esku hartze pedagogikoa proposatzen du. Artikulu hau elkarlanean idatzi dute programa garatu eta ekintza ikerketa zuzendu duen ikerlariak, batetik, eta hezitzaile gisa programa aplikatu duen teknikariak, bestetik.
‎2) Kasu honetan, hezkuntza ez formalak eskaintzen dituen baliabide pedagogikoak aisialdi antolatuan aplikatuz eta eskola eremuko testuinguru informalak ematen dituen askotariko aukerak probestuz, euskararen erabilera sustatzeko eta erdal jatorria duten haurrek –eta besteek– euskararen eta euskal kulturaren aldeko atxikimendua garatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia