2012
|
|
Dislokazio kultural hori gaztelaniaren eta, hein batean, ingelesaren, indargarri bilakatzen ari da, euskaraz oratzen den kulturaren bizkarretik. Nolatan egingo da
|
euskal
komunitate horretan autorregulazio kulturalik, gure kontsumo kulturala, gure mundu erreferentziala, beste hizkuntzetan egiten den kulturetan, batik bat horietan, elikatzen bada. Noiz arte iraun dezake euskaldun izaera horrek, elikatu ezean?
|
2013
|
|
baina, bereziki, komunitate gisa komunitate zabalago baten parte gisa erakutsi nahi zituztela.
|
Euskal
komunitate horren aberri handia Frantzia zela azpimarratzen zuten etengabe, eta Frantziari ordaindu beharreko odolezko zerga gain gainetik ordaindu zutelako espantu egin zuen astekariak. Hots, logika horren arabera, euskaldunak euskal komunitatearen parte zirelako, eta euskal komunitate hori Frantziaren parte zelakoan, euskaldunak frantsesak zirela azpimarratzen ari zen Eskualduna.
|
|
Euskal komunitate horren aberri handia Frantzia zela azpimarratzen zuten etengabe, eta Frantziari ordaindu beharreko odolezko zerga gain gainetik ordaindu zutelako espantu egin zuen astekariak. Hots, logika horren arabera, euskaldunak euskal komunitatearen parte zirelako, eta
|
euskal
komunitate hori Frantziaren parte zelakoan, euskaldunak frantsesak zirela azpimarratzen ari zen Eskualduna. Euskaldunak frantses onak zirelako hainbeste poztea Frantzian sartzeko gogoaren erakusle ere izan zitekeen, erakustera emanez euskaldunek garesti ordaindu zutela Frantziaren aldeko zerga, eta beraz merezimendu osoa zutela Frantziaren parte izateko.
|
2015
|
|
–Mallabianedo Zaldibarren, etxebizitza gehiegi eraikitzeak Ermutik erdal hiztunak bizitzera erakartzea ekar dezakeela. Eta gidalerroek, area funtzionalen arteko biztanleria mugimendu hauek Lurralde desorekakZuzentzeko Estrategien barne bultzatzen dituzte badagoelako webgune horretan ikusgai dagoenestrategia bat,
|
euskal
komunitateetan horrek izan dezaketen eragina aintzat hartu gabe?. Hori ereaztertu litzateke edo buelta bat eman, hau da, zuzentzailetzat jotzen diren estrategia horiekzer eragin izan dezaketen hizkuntzan.
|
2019
|
|
Bera da taldekide euskaldun bakarra, eta ondorioz baita hizkuntzarekiko kontzentzia duen bakarra ere. Alegia, taldearen hizkuntza hautua problematizatu izan zuen hastapen horietan.
|
euskal
komunitate horrekiko atxikimenduan zegoelako erabaki zuen euskarazko lehen kantuak sortzea. Abesti horietako batekin —Musikaren doinua— taldeak arrakasta lortu zuen, eta euskal herrian gehiago zehar
|
2021
|
|
Lehen Pizkundean praktika modernoak ere bultzatu ziren arren, diskurtso kontserbadore eta tradizionalista bat nagusitu zen. Industrializazioaren eraginez XX. mendean zehar langileria zabalduz joan zen, ordea,
|
euskal
komunitate horren baitan, eta langileria hori goi mailako hezkuntza sistemara iritsiz joan zen geroz eta kopuru handiagoan. Hezkuntza horrek pentsamendu abangoardistak eskuratzeko ahala eman zion, eta, horrekin, aurreko belaunaldiek proposatzen zuten markoa haustekoa.
|
2022
|
|
Hori horrela, eta testuak euskararen ezagutzarekin lotu direnean aipatu den gisara, hartzailea edo behatzaile inplizitua euskal hiztuna zein karteletan irudikatzen den
|
euskal
komunitate horren partaide izan nahi duena izan liteke. Hau da, gaztelaniaz zein euskaraz idatzita daude kartelak, hortaz, euskal hiztunentzako, eta era berean euskal" mundura" hurbiltzea nahi duen ororentzat diseinatutako eta pentsatutako kartelak dira garai honetakoak.
|
2023
|
|
Adibidez, euskaldunen profilen artean duen pisu kuantitatiboa aintzat hartuta (Eusko Jaurlaritza 2014; Eusko Jaurlaritza 2023), ariketa interesgarria da periferia linguistikoari erreparatzea: Jauregizuriak (2019) dioen bezala euskararen periferian kokatuta dauden gazte asko 70 hamarkadan Espainiako lurraldeetatik etorritako immigranteen 3 belaunaldia dira, euskal komunitateko parte sentitzen dira, baina neurri batean eurak
|
euskal
komunitate horren inguruan egiten duten irakurketa baserri munduarekin, folklorearekin eta euskararekin zirriborratu liteke baina, hara paradoxa, ikuspegi hori ez dator bat gazteen egunerokoarekin. Erronka nagusia, dio Jauregizuriak, eten hori" gaindituta" euskal identitatea, gazte hauen beharrei erantzuteko" hemen eta orain" egoerara egokitzea izango da.
|