Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2001
‎Esan daiteke 70eko hamarkadan sendotzen den euskal nobelagintza modernoari esker, gure narratibak garaiko joera literarioekin zuen etena ezabatu egiten duela. Lehenengo aldiz, euskal irakurleak ez du inongo eskizofrenia literariorik biziko euskarazko eta beste hizkuntzetako irakurketa literarioen artean. Saizarbitoriaren nobelek hasten duten aro honetan, behiala T. S. Eliot poeta nobeldunak" Tradition and Individual Talent" (1920) artikuluan esandakoa frogatuko da:
2002
‎Emakume idazleok guztiok eta urte haietako aldizkarietan parte hartu zuten gainerako egileek garai hartako egoeraren irudi baikorregia eman badiezagukete ere, argi dago orduko irakurle kopurua ez zela uste zitekeen bezain handia. Euskal irakurleak ez zeuden orduan sortzen ari ziren eleberri eta narrazioek eskatzen zuten irakurketa isil eta intentsibora ohituta, eta, eskolatzea batez ere espainieraz zenez, zaila zen euskal irakurleen kopurua areagotzea. Dena dela, XIX. mendearen amaieran sortutako euskal eskola bakanei Diputazioek 1920tik aurrera abiarazi zituzten auzo eskolen eta 1920ko eta 1930eko hamarkadetan ugalduz joan ziren ikastolen ekarria gehitu zitzaizkien.
2007
‎Bakarriknazio homologatu eta normaldua garela esatearren? Gaur euskal irakurlea ez duideologia euskaltzaleak sortzen. Gaur euskal irakurlea ideologiazko ekintzek bainolehenago, kontsumo jarduerek sortzen dute.
2010
‎Bigarrenik, interesgarria litzateke itzulpen mota horren hartzailearen inguruko azterketa egitea: euskaraz irakurtzera animatzen al ditu euskal irakurle ez diren literaturazaleak, edo euskal irakurleak hurbiltzen ditu beste literatur eremu batzuetara (zein norabidetan du eragin handien itzulpen hautu horrek?). Hirugarrenik, argitaletxeek harturiko hautu hori erosle posibleak gogoan izanda etorri bada, aztertu beharreko profila, militantea zein ez, ez al da eroslearena?
2014
‎Arraza/ espiritu zelta gaur bertan ere garbietan garbiena da: . Si l, excellence des races devait être appréciée par la pureté de leur sang et l, inviolabilité de leur caractère, aucune, il faut l, avouer, ne pourrait le disputer en noblesse aux restes encore subsistants de la race celtique? 324 Galdetzen badugu nolatan den hain arraza purua, euskal irakurleari ez tesia eta ez horren arrazoiak egingo zaizkio arrotzak. Ezein konkistatzailek ez ditu inoiz menderatu; ezein herri konkistatzaile nahastu da arraza honekin.
2015
‎Hau da, euskal irakurleak ez du jakingo, François Jacoben liburuaren arabera, Europa dela margolaritzaren funtzioa eraldatu zuena. Ez da horrelakorik gertatuko gaztelaniaz irakurriz gero, eta ingelesez ere, jakina, hor aurkituko duzu Europa:
2019
‎Eskailera mailen arabera taxututa dago jatorrizkoaren paragrafoen barruko antolaketa; eskaileretako maila bakoitza, berriz, segidakoaren menpe, atseden hartzeko aukera handirik gabe, apenas baitago eskailera bururik. Horri erantsi behar zaio euskal irakurlea ez zegoela ohituta –eta ez dago– halako antolamenduekin. Baina zertaz ari gara?
2022
‎Julian Apraizen argitalpenean ezin dira inolaz ere atzeman Cervantesen liburuaren grazia eta airostasuna, bilduma horretan ez baitago euskarazko prosa eredu adosturik. Horko itzultzaileak zein bere erara aritu dira manerarik dispertsoenean, eta horrenbestez Kixoteren euskal irakurleak ez du aurkituko ahots cervantestarraren euskal ordainik, zenbait ahalegin deslotu baino, elkarrengandik guztiz dibergenteak. Nire begietarako, bakarrik Duvoisin kapitainaren behin behineko fragmentuek dituzte ganorazko translazionerako osagaiak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia