2007
|
|
Baina, esan dudanbezala, Modernitatearen kontaera nagusi baten aldaera apala baino ez. Eta hori berorida ukatu behar dena
|
euskal
identitate ez subordinatuaren kontaera ukatzen denean.
|
|
Kulturak ez dit ematen identitatepolitiko legalik, ez nau bihurtzen eskubidedun. Baina euskal identitatea euskalkulturari datxekio, hau da,
|
euskal
identitatea ez da identitate politiko legala (soilikera subordinatuan, EAEn eta Nafarroa Garaian bizi garen hiritar espainolentzat). Ondorioa: euskal herritar osoa izan nahi baduzu, has zaitez euskal kulturapolitizatzen, nazio kultura dela aldarrikatzen.
|
|
Ez dago kultur identifikazioa berebaitan ixteko gai den estaturik.
|
Euskal
identitateak ez du bat egingo euskal estatubatekin. Ez barruan, ez kanpoan.
|
2014
|
|
Bauman ek dioskunez, zeregina da. Jakina da, beraz,
|
euskal
identitatea ez dela iritsi beharreko jomuga edo leku finkoa izango, identitatea, ekoitzi beharreko zeregina da egun, narratiba antropologikoaren ekoizpen prozesual amaigabea. Norgintza kulturalaren ekoizpen norabidean, norbere erroa sakontzetik hel liteke, bildu eta atzerantz egin gero berriz aurrera begira jartzeko bidean metatutako balioa.
|
2015
|
|
Bestelako irudia eman nahiko nuke nik:
|
euskal
identitatea ez da halako jario zuzen baten emaitza, euskal identitatea gatazka, antagonismo eta nahasketa askoren uherra da. Jakina, uher nahasian hautatu nahi dugu zer edan (eta jario garbiak topatu).
|
|
Bestelako irudia eman nahiko nuke nik:
|
euskal
identitatea ez da halako jario zuzen baten emaitza, euskal identitatea gatazka, antagonismo eta nahasketa askoren uherra da. Jakina, uher nahasian hautatu nahi dugu zer edan (eta jario garbiak topatu).
|
2017
|
|
Miren Nekane Jausororen hitz batzuekin abiatuko gara: ?
|
Euskal
identitatea ez da oinarritzen euskaraz, euskara jakitean baino? 399 ereduko ikasleen iritziz euskara jakitea omen da garrantzitsuena, ez euskaraz jardutea. –Euskara jakiteak esan nahi du euskaraz erantzun ahal izatea horretarako beharrean aurkituz gero? 400 Baina euskara jakiteak ez du esan nahi euskaraz hitz egin behar denik, gazte askoren arabera401 Adierazgarria da zinez, ezer onik ez dakarrenaren adierazgarri, identitate euskalduna gisa horretan definitzea, euskararik gabeko jokamoldea edo bizimodua euskalduntzat jotzea402 Erabiltzen ez den hizkuntzak ez baitu hiztunaren nortasun eraikuntzan eskurik izaten.
|
2018
|
|
Identitateak ez txarto ulertu berebiziko garrantzia daukan arren.
|
Euskal
identitatea ez da toki zehatz batean jaio izanagatiko harropuzkeria, euskal identitatea estu loturik dago arriskuan dagoen gure kulturarekin, eta kultura diodanean, ulertu hizkuntza ezaugarri funtsezkoentzat, Espainia eta Frantziako mugen barruan gauden artean, gutxietsia eta erasotua izango dena.
|
|
Lurraldea identitate baten araberakoa bada, lurralde horri boterea kendu eta beste identitate bateko lurraldearekin nahasiz gero, identitate hori ahultzen da. Euskal Herri kontinentaleko euskaldunentzat, lurralde erakunde" hurbilena" departamendua da, hain zuzen,
|
euskal
identitaterik ez daukan erakundea. Bi mendez egon dira instituzionalki ezkondurik biarnesak eta euskaldunak; nahiz eta ez osoki lortu batzea, lortu du euskaldunak ez hain euskaldun sentitzea, administratiboki Pauera, Bordelera eta Parisera begira jarriz.
|
2021
|
|
Euskaltzaleak omen direnen kasua, berriz, ezberdina da, erabilgarritasunaz gain nortasunedo identitate ikur gisa ere ikusten baitute. Aitzitik, Jausororekin, ematen du
|
euskal
identitatea ez dutela euskaraz bizitzearekin lotzen egun, euskara jakitearekin baizik. Harago doa Jausoro, ordea, baieztatzen duenean euskara mundua ez dutela ezagutzen eta, are, bost axola zaiela, euskara ez baitute kultura jakin batekin lotzen.
|
2022
|
|
Folk estilotik ere edaten dute, baita punk, pop eta skatik ere. Musikaltasunetik haratago, baieztatu dute
|
euskal
identitatea ez dutela galdu, proiektuaren ardatzetako bat baita. «Hemengoak gara [Arbizun sortu arren, taldeak Lakuntza, Tafalla eta Aguraingo kideak ere baditu], eta zentzua aurkitu diogu nortasuna irudikatzeko manera horri».
|