2004
|
|
Euskal nazio eraikuntzaren ildoan kulturaren berariazko ekarpena idoro nahi genuke, euskal identitatearen sistema osatzen duten elementuen artean, kulturaren egitekoa zertan den zehazteko. Hizkuntzarena, lurraldearena eta historiarena bezala, kulturaren lekua, goren goreneko lekua izango baita
|
euskal
identitatearen eraikuntzan, honek haiekin eta haiek honekin duten etengabeko elkarreraginari esker.701 Tartean, noski, asmoaren nahia egia material eta espiritual bihurtzeko ahalmena behar dugu, eta hori botereari edo politikari darion kemen gisa irudikatu dugu oraintsu.
|
|
euskararen, euskaltasunaren eta euskal kulturaren garapen bermerik ez dago harik eta abertzaletasunak nazio identitatearen ezaugarri horiek bere jardunaren helburu nagusitzat hartzen ez dituen bitartean. Are gehiago,
|
euskal
identitatearen eraikuntzan bazter izaera nabarmena dute gaur egun izendatu berri ditugun zeinu antropologiko horiek. Eta, hala eta guztiz ere, hortik ez litzateke ondorenik atera behar Atxagak eta Saizarbitoriak egiten duten sentiduan.
|
2007
|
|
Euskal Herrian aniztasunaz eta pluraltasunaz eta tolerantziaz mintzo garenean, badirudi
|
euskal
identitate eraikuntzaren prozesuan hemen bizi diren naziotalde guztien eskubideak eta tasunak onetsi genituzkeela demokratakizateko. Nazio identitatea prozesu historikoen barrena eraikitzen den gizarte moldebat denez gero, gizarte hori osatzen duten identitate aukera guztiek parte hartuezean, ez dirudi demokratikoa izango litzatekeenik euskal naziotasunarenberreraikuntza.
|
2008
|
|
Lertxundiren pasartetik arreta piztu didana bigarren puntua izan da bereziki. Bigarren zati horretan, oker ulertu ez badut bederen,
|
euskal
identitatearen eraikuntza gertakari kultural hutsa da, besterik gabe, gizarte politiko nazionalaren eskumenik eta eraginik gabea edo: –kontzeptu kultural soil gisa ulertuta?.
|
2012
|
|
XX.mendetik gaur egunera arte sortutako Literaturaren Historia eta Manifestu Literarioezberdinak irakurriko ditut. Hain zuzen ere,
|
euskal
identitatearen eraikuntza literaturkritikatik hausnartzen hasteko lehendabiziko pauso gisa pentsa daiteke kapituluhau. Gaiaren egoeraren lanketa gisa.
|
|
XX.mendetik gaur egunera arte sortutako Literaturaren Historia eta Manifestu Literarioezberdinak irakurriko ditut. Hain zuzen ere,
|
euskal
identitatearen eraikuntza literaturkritikatik hausnartzen hasteko lehendabiziko pauso gisa pentsa daiteke kapituluhau. Gaiaren egoeraren lanketa gisa.
|
2014
|
|
DIAZ, Koldo, 2014, Faceguk.
|
Euskal
identitatearen eraikuntza soziala etnografia digitaletik aztertua. [Doktorego tesia].
|
2015
|
|
1 Herri eta herri identitate erabiliko ditut nazio eta nazio identitate barik, Koldo Diaz Bizkarguenagak Faceguk:
|
euskal
identitatearen eraikuntza soziala etnografia digitaletik aztertuta doktore tesian argudiatzen duen ildo beretik: hain zuzen, nazioak izan dezakeen egitate politiko instituzionala gainditzeko.
|
2017
|
|
Gurasoen erabakia identitate eraikuntzari dagokio euskal nortasunarekiko atxikimenduak zerikusia dauka hizkuntza hautuekin. euskara
|
euskal
identitatearen eraikuntzan giltzarri da: euskara ikasi eta erabiltzetik bat egiten ahal da euskal nortasunarekin, ez da derrigor aldez aurretik emandako zerbait.
|
|
Euskara
|
euskal
identitatearen eraikuntzan giltzarri da: euskara ikasi eta erabiltzetik bat egiten ahal da euskal nortasunarekin, ez da derrigor aldez aurretik emandako zerbait.
|
|
Bestetik, estatuek Interneten ere duten eragin zuzena azpimarratu beharra dago.
|
Euskal
identitatearen eraikuntzaren kasuan
|
2018
|
|
–Berez, abstraktua da eskultura, baina Poliziak subertsio sinboliko bat identifikatu zuen lan hartan?. Artistaren ustez, lotuta dago irakurketa hori 60ko hamarkadan Oteiza eta Txillidaren irudiek
|
euskal
identitatearen eraikuntzan izan zuten indarrarekin. Haien eskultura abstraktuek oihartzuna izan zuten herritarrengan, baita funtzio politiko sinboliko bat ere.
|
|
Faceguk:
|
euskal
identitatearen eraikuntza soziala etnografia digitaletik aztertuta. EHU/ UPV, Leioa.
|
|
Faceguk:
|
euskal
identitatearen eraikuntza soziala etnografia digitaletik aztertuta. EHU/ UPV, Leioa.
|
2019
|
|
Guda Zibilaren memoriak nahiz bikote harremanen" gudutasunak" garrantzia handia dute eleberriko maila sinbolikoan. Euskal nortasuna edo identitatea nekez bana daiteke XX. mendeko gertaera historiko garrantzitsu biren itzaletik, Amaia Gabantxok (Martutenez ziharduelarik) adierazi duen moduan, egileak maiztutako maitasun harremanez bezainbeste baitihardu
|
euskal
identitatearen eraikuntzan gertaera historikoek izaniko eraginaz49 Bi eleberriek partekatu egiten dute asmo bera: iraganeko gertaerek (Guda Zibilak eta ETAren aktibitateak) euskal identitatea zer nola markatu duen ikertzeko asmoa, bai eta galtzaileen ohoretik nahiz indarkeria bidegabearen erru sentimendu astunetik askatzeko premia.
|