Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2004
‎Horiek ariketa asko egin behar dituzte, eta emaitzak ezagutu. Hori egiteko programa informatikoak badaude, eta batzuk txukunak, ez dut ukatuko, baina euskal hiztunak sortzea ez da hain erraza".
2009
‎Beraz, esan dezagun garbi: eskolak balio izan du, eta balio du, euskalduntzeko, balio du euskal hiztunak sortzeko; eta gizarteak eskolari herritar elebidunak presta ditzan eskatzen dio.
‎Beste ezpal bateko kontua da zer nolako euskal hiztunak sortzen dituen eta sor ditzakeen eskolak, horri segidan helduko diogu; baina ukaezina da eskolak euskararen erabilera soziala normalizatzeko prozesuari ekarpen erabakigarria egin diola.
‎Ez gara konturatzen erdal elebakartasuna indartzen ari garela, euskaldun berriak bizitza guztirako euskaldun berri izatera kondenatzen baditugu, eta euskara ikasteko ahalegina egiten ari direnak dakiten euskara erabiltzeko beldurrez bizitzera kondenatzen baditugu, beti ere hanka sartuko duten beldurrez. Ez gara konturatzen euskaldun zahar askok eta askok geure burmuinetan erroturik daukagun euskal gramatika epaile edo euskaltzain frustratuaren usteak euskal hiztunak sortu eta motibatu ordez uxatu egiten ditugula. Geure egiten ditugu Karmele Rotaetxeren hitzok (El PaÃs,):
2012
‎Egia da euskara eta euskaraz ikastearen arloa hazi dela, ikastolen eta eskola elebidunen ildoetatik. Alabaina, euskarazko irakaskuntza ikaskuntzaren eredu bietako kopuruak bateratzea iruzurrez jokatzea dela argiki erran beharra da, euskara lehentasunezko eredua, murgiltze eredua deitzen duten hori, eta eskola elebidunetakoa parekaezinak baitira euskal hiztunak sortzeko unean. Egia da haurtzarotik euskarari ohartarazteko indarrik egin eta egiten dela, hala nola, Euskararen Erakunde Publikoaren eta hainbat Herri Elkargoren lankidetzaz, Euskararen Euskal Pack hori guraso berriei helaraztearekin.
2013
‎adiera euskara helduaroan ikasi duten pertsonak izendatzeko erabili izan da, tradizioz. Gaur egun, ordea, hezkuntzasistemari esker, beste moduko euskal hiztunak sortzen ari dira; izan ere, murgilketa ereduan ikasten dutenak horietatik bereizten dira ikasteko eragatik eta ikasi duten garaian zuten adinagatik. Ulergarria da euskal gizarteak belaunaldi gazteengan jarri duen itxaropen handia.
‎Bakoitzak badu bere potentzial desberdina. Hezkuntzan ari direnek badute lana euskal hiztunak sortzeko baldintzak egokiago ereiten. Helduen euskalduntzean dabiltzanek beharrezko funtzioa beteko dute hurrengo hamarraldietan ere.
‎Horren ondorioz ari gara gu hemen, hizkuntza honen saltsan. Eskolak egiten duen ereite horrek gaur doikuntza batzuk behar ditu datozen hamarraldietako euskal hiztunak sortzen laguntzeko.
‎Mende honetan euskal hiztun izateko arrazoibidezko baliabide batzuk ere eman behar ditu hezkuntza arautuak, dagokion neurrian. Bere helburu baldin bada behintzat euskal hiztunak sortzea. Hala ez bada, hizkuntzaren corpusa irakasten hainbeste ahalegin egiteak ere ez du zentzu handirik.
2014
‎2 Euskara ohiko hizkuntza izango duten arnasgune eta funtzioak zaindu, indartu eta hedatzea, euskararen belaunez belauneko transmisioa bermatzeko eta erreferentzialtasun soziala indartzeko. Azken batean, helburua ez baita euskararen ezagutza zabaltzea, besterik gabe, baizik eta euskal hiztunak sortzea. 3 Familia transmisioa bermatzea, oso bereziki 25 urte barru izango diren 30 urtez azpiko gazte elebidunek euskara ere izan dezaten etxeko hizkuntza.
2018
‎Hezkuntza arloko urte luzeotako prozesuaren emaitzek erakutsi digute, ikastetxera mugatutako ahaleginek ez dutela lortzen euskal hiztunak sortzea (ahaleginak ez duelako jarraipenik ikastetxetik at).
2022
‎Sagrario Aleman Euskaltzaindiko Jagon saileko Sustapen Batzordeko buruak eta Enrike Diez de Ulzurrun Iruñeko Komunikabideak fundazioko lehendakariak aurkeztu zuten egitasmoa, ostiralean, Iruñean. «Kezka dago eskolak bakarrik euskal hiztunak sortzen ote dituen», esan zuen Alemanek. Horri beste hausnarketa bat gehitu zion:
‎Sagrario Aleman Euskaltzaindiko Jagon saileko Sustapen batzordeko buruak eta Enrike Diez de Ulzurrun Iruñeko Komunikabideak fundazioko lehendakariak aurkeztu zuten egitasmoa, ostiralean, Iruñean. «Eskolak bakarrik euskal hiztunak sortzen ote dituen kezka dago», esan zuen Alemanek. Horri beste hausnarketa bat gehitu zion:
‎Seaska dugu aktore inportante bat populazioaren euskalduntzeko. Seaskak hautatu duen ereduak, murgiltze osoarenak, frogak eman ditu; euskal hiztunak sortu ditu. Euskararen aldeko politika publikorako, Seaska da eragile nagusietariko bat.
‎Sagrario Aleman Euskaltzaindiko Jagon saileko Sustapen batzordeko buruak eta Enrike Diez de Ulzurrun Iruñeko Komunikabideak Fundazioko lehendakariak aurkeztu dute gaur irailaren 28ko mintegia. Sagrario Alemanen ustez, “Euskal Herri osoan badago kezka handia; eskolak bakarrik euskal hiztunak sortzen ote dituen. Oinez, ibiliz ikasten da eta euskal hiztunak eremu guztietan euskaraz arituz lortzen dira”.
‎Sagrario Aleman Euskaltzaindiko Jagon saileko Sustapen batzordeko buruak eta Enrike Diez de Ulzurrun Iruñeko Komunikabideak Fundazioko lehendakariak aurkeztu dute gaur irailaren 28ko mintegia. Sagrario Alemanen ustez, “Euskal Herri osoan badago kezka handia; eskolak bakarrik euskal hiztunak sortzen ote dituen. Oinez, ibiliz ikasten da eta euskal hiztunak eremu guztietan euskaraz arituz lortzen dira”.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia