2013
|
|
Uniformetasun itxura hobesten denean benetakotasunaren gainetik, integritate gutxi dago, eta gezur eta beldur asko. Taldeak ez bagaitu
|
euskal
hiztun gisa estimatzen, orduan hobe taldez aldatzea, garena ezkutatzen aritzea baino. Erdal elebakarraren papera jokatuta, benetako iritziak eta gogoa gorde egiten dira, zeren uste baita taldeak ez duela estimatuko norbera den moduan agertzea.
|
2014
|
|
Laudioko EAJk euskara egunerokotasunean erabiltzeko deia zabaldu du: “Gure alderdiaren izenean gizarte berdinkideago eta kohesionatuago baten aldeko politikagintzan ari garenok ezin baitugu inolaz ere euskararen aurrerabidean oztopo gertatu; ezin baitugu inolaz ere euskara sustatzearen aldeko politika baten predikatzaile huts izan, aldi berean
|
euskal
hiztun gisa ahal dugun guztietan jokatu ezean. Barkaezina litzateke aldarrikapen hutsaletan geratzea.”
|
2017
|
|
Lehenengoaren kasuan (a) bi ebidentzia dago: 1) ez nauela ulertzen
|
euskal
hiztun gisa, eta 2) nirekin dagoela komunitate gisa (hizkuntza bat komunitate bat da, ez gramatika bat eta hiztegi bat). Honek datu biei justizia egingo dien kontzeptuaketa eskatzen du.
|
2018
|
|
Ekonomia lurraldearen antolaketarako lokarri estrategikoa da, eta hala izateko, ekonomia horrek hizkuntza nagusi bat behar du, Etheringtonen arabera.369 Ekonomiaren hizkuntzak ematen dio lurralde bati identitate komun bat. Euskaldunek ez badute eskubiderik
|
euskal
hiztun gisa, Euskal Herria ezin da artikulatu lurralde gisa: lurralde gisa artikulatzen eta arreta handienarekin babesten dira Frantzia eta Espainia, ez Euskal Herria.
|
2019
|
|
Nolanahi ere,
|
euskal
hiztun gisa, ez dugu asko irakurri edo entzun behar, azken hiztun horien hausnarketa eta kontaketetan, gure komunitateak sufritutako jazarpen eta gutxiespen mekanismoen antzekoak topatzeko. Historia garai eta leku gehiegitan errepikatu da hizkuntza gutxituei dagokienez.
|
|
Beste ekarpen askoren artean, hizkuntza identitate ezberdina dutenhiztun berri gazteen profilak identifikatu dituzte (euskaldun zaharra, euskalduna eta euskaldun berria), eta baita profil horietan eragiten duten faktoreak ere (besteak beste, hizkuntza gaitasuna eta harremansareak). Gazteek beren burua profil batean ala bestean kokatzeko orduan, gainera, Ortega eta bestekikusi dute gazteek beren buruari
|
euskal
hiztun gisa ematen dioten benetakotasuna eta zilegitasuna erealdagai garrantzitsuak direla. Woolarden (2008) lana aipatuta, Ortega eta bestek zehazten dutehiztunen benetakotasuna eta zilegitasuna elkarrekiko lehian dauden bi baliotan ardazten dela: anonimatu balioa eta benetakotasun balioa.
|
2020
|
|
Lehenengoaren kasuan (a) bi ebidentzia dago: 1) ez nauela ulertzen
|
euskal
hiztun gisa, eta 2) nirekin dagoela komunitate gisa (hizkuntza bat komunitate bat da, ez gramatika bat eta hiztegi bat). (Hizkuntza, nazioa, estatua, 2017:
|
2022
|
|
Antzuolan egindako behaketa eta elkarrizketen bidez ondorioztatu zuen hitanoak" labela" edo" pedigria" eman ziezazkiokeela hiztunari. " Benetako"
|
euskal
hiztun gisa irakur dezakete ingurukoek, autentikotasun zigilu moduko bat litzateke. Hitanoa zerekin lotzen duen galdetutakoan, honela erantzuten du parte hartzaileetako batek:
|
|
|
Euskal
hiztun gisa eta bollera gisa hegemoniatik at baztertua edo gutxietsia sentitzen naizen arren, batzuetan ikusten dut nire hizkuntza jardueran, nire bollera jardueran zein gure euskal bolleren zirkuluetan pribilegioak ere baditugula; batzuetan pribilegio horiek ematen dizkiguten botere harremanak iraunarazten ditugu edo saiakera nahikorik ez dugu egiten horiei uko egiteko.... Agian [hausnarketa hau] bollera ez binario euskaldun ez abertzale gisa armairutik ateratzeko baliagarria izan zait.
|