2002
|
|
Halako egoerak badaude, baina kasu horretan ere, nahiago dut bidegorriak egotea, ondorengo arazoa delako horiek nola lotu haien artean zirkuitu bat osatzeko. Gasteizen
|
euskal
hiztunekin ere berdin gertatzen da, asko daude baina haien artean lotu gabe. Haurrak, gazteak eta horien gurasoak daude; horiek, eskolarako hautu bat egin dute, baina gero eskolatik kanpo ez da ikusten hautu horrekin jarraitzen dutenik edo horretarako aukerarik dutenik.
|
2007
|
|
Hauekin harremanetan sentituko dira euskaldun ikasleak arlo ezberdinetan. Beraz,
|
euskal
hiztunak ere hizkuntz politikaren alde aktibatzea funtsezkoa izango da.
|
2009
|
|
hots, euskara etxean ez, baizik eta eskolan edo euskaltegian ikasten dutenen ezpainetan ohiko lekua ote du euskarak? Soilik euskara jakitun ala, gainera,
|
euskal
hiztun ere bai, zer dira elebidunak. Zertaz eta norekin jarduteko erabiltzen da nagusiki euskara?
|
2012
|
|
Bertako hizkuntzak sustatu eta babesteko lan gehien Europan egin da, eta hor eman izan zaie hedabideei inon baino garrantzi handiagoa. kontzeptu eta ideia berrientzako berezko hizkuntz ereduak eduki beharra. hori ezin du hiztunak egin, ezin dute akademiek egin. ...rarako. hedabideetan egunero bilatu behar direlako soluzio berriak hizkuntz arazo berrien aurrean. hizkuntzaren maisu nagusiak direlako. euskararen kasuan, aspaldian azpimarratu izan da hedabideen garrantzi hori. eta esan ere esan izan da XXI. mendeko euskara komunikabideek finkatuko dutela eta, horregatik, irratian, telebistan, egunkarietan eta Interneten nagusituko den hizkuntza hori izango dela
|
euskal
hiztunengan ere nagusituko dena eta, beraz, hori dela etorkizuna. euSKaRaz egiTen Dena Da euSKal pRenTSa hedabideen garrantziaz" aspaldian" jabetu ginela idatzi dugu. Jar gaitezen 70eko hamarkadaren amaieran.
|
2013
|
|
Jendartea aldatu egin da, eta
|
euskal
hiztunak ere aldatu egin dira. Gaur egun, absurdoa da esatea 15 urteko gazte bati euskara zapalduta dagoela, ikasketa guztiak euskaraz egin baditu.
|
|
Jendartea aldatu egin da. Eta
|
euskal
hiztunak ere aldatu egin dira.
|
2014
|
|
euskararen ulermena ziurtatua baldin badago, zergatik aldatu gaztelaniara? Halakoetan,
|
euskal
hiztunok ere badugu bide bat egiteko. Praktika eta ikuspegi berri horiekin zer ari da lortzen?
|
2015
|
|
Xarriton Ehulateik (1979: 24) aldeko faktore modura aipatu zituen, halaber, Iparraldeko belaunaldi berriko 24 idazleak, eta hor ziren baita berak aipaturiko hiru probintzietako 78.450
|
euskal
hiztunak ere...
|
2017
|
|
Erakunde horrek Ipar Euskal Herrian, arlo askotan, bide berriak irekitzeko pa rada eskaini zezakeela ikusi zuten bertako indar politikoek, jendeek, erakundeek eta hautetsiek. Euskararendako eta
|
euskal
hiztunendako ere mesedegarria izan daiteke, tresna egokia izaten ahal da, sortu berria den erakundea.
|
2020
|
|
Bereziki, hizkuntza gutxiagotuetako filosofoek, esan nahi baita, filosofo euskaldunek. Horietariko asko, gainera, euskara ez den beste hizkuntza izan dute ama hizkuntza, eta etengabe ari dira beren baitan itzultzen, kaleko beste
|
euskal
hiztunek ere egiten duten antzera, euskaraz murgildurik bizitzea ezinezkoa izaki. Bada, hizkuntza gutxiagotu baten hizkera filosofikoa ezinbestez dago lotuta itzulpengintzarekin.
|
|
Bereziki, hizkuntza gutxiagotuetako filosofoek, esan nahi baita, filosofo euskaldunek. Horietariko asko, gainera, euskara ez den beste hizkuntza izan dute ama hizkuntza, eta etengabe ari dira beren baitan itzultzen, kaleko beste
|
euskal
hiztunek ere egiten duten antzera, euskaraz murgildurik bizitzea ezinezkoa izaki. Bada, hizkuntza gutxiagotu baten hizkera filosofikoa ezinbestez dago lotuta itzulpengintzarekin.
|
2022
|
|
Nazionalismo goiztiarrean emakumeek izan zuten euskararen transmisore papera presente dago oraindik ere testuetan. Baina bestetik, eta euskarak euskal identitatearen erdigunea hartzen duen heinean, esan genezake hizkuntza eta baita honen bidez ordezkatzen den
|
euskal
hiztuna ere maskulinizatzen doazela.
|
|
Hortaz, 1960ko hamarkadan eta 1970eko hamarkadan sortu, eta lan honetarako aztertu diren testuek, alde batetik, tradizionaltasunarekin eta autentikotasunarekin lotu izan dute euskara. Eta bestetik, aldiz hamarkada amaieran batez ere, abangoardiarekin eta mugimendu edo ekintzarekin lotu izan da hizkuntza; eta neurri batean
|
euskal
hiztuna ere bai. Hala nola, eta garaiko abertzaletasunaren, edo zehatzago esanda mugimendu iraultzaileen bueltako testuei erreparatuta –batez ere 70eko hamarkada amaierakoak, aztertu ditugun testuak garaiko normarekin, edota normatibitatearekin bat egiten dutela azpimarratu liteke.
|
|
Batetik, nazionalismo goiztiarrean emakumeek izan zuten euskararen transmisore papera presente dago oraindik ere testuetan –batez ere K02 testuan. Baina bestetik, eta euskarak euskal identitatearen erdigunea hartzen duen heinean, esan genezake hizkuntza eta baita honen bidez ordezkatzen den
|
euskal
hiztuna ere maskulinizatzen doazela. Aztertutako testuen arabera, euskara zein euskal hiztuna mundu maskulinizatu batekin –eta baita orduko mugimendu iraultzaileetako normatibitatearekin ere lotu izan diren heinean.
|