2001
|
|
Demokraziaren azken aldian ere klase arazo bat dago, baina politikoki ez da horrela definitzen. Gaur egun
|
Euskal
Herriko gatazkaren ezaugarri nagusiena demokrazia defizit handi bat dagoela da eta Estatuak bere garaian lapurtu egin ziola Euskal Herriari autodeterminazio eskubidea gauzatzea. Autodeterminazioaren ukapen hori gatazkaren oinarrian dago.
|
2002
|
|
Dokumentua lantzerakoan zein egoeratan aurkitzen zen ELA
|
Euskal
Herriko gatazkaren aurrean?
|
|
Etiketak alde batera utzita, eta denak ere Euskal Herrikoak zaretenez, askotan kritikatu izan zaizue bertako arazo politikoa ez tratatu izanagatik. Kritikak ere alde batera utziz, egingo al da inoiz
|
Euskal
Herriko gatazka politikoaren inguruko filmik?
|
|
|
Euskal
Herriko gatazka sinplea da kausetan azaltzea, baina konplexua konponbide iraunkorretan gauzatzea. Lizarra Garaziko prozesua abiatu zenean tuneletik behingoz aterako ginela zirudien, baina batek baino gehiagok zapuztu ondoren, berriro ere sentitzen gara tunelean.
|
2003
|
|
Mugimendu hauek zer nolako rola joka dezakete
|
Euskal
Herriko gatazkan?
|
|
Ikuspegi askatzaile batetik egina den aldetik, edozein pertsonari eskainia da. Elkartea, halaber,
|
Euskal
Herriko gatazka politikoa konpontzeko bideak bilatzen konprometitua da.
|
2004
|
|
Egungo Konstituzioarekin estatu eredu berri bat eraiki al daiteke? Eta
|
Euskal
Herriko gatazka gainditu halaber?
|
2005
|
|
Irakasle multzo hau
|
Euskal
Herriko gatazka politikoari lotua agertu da. Nola baloratzen duzu gatazkaren inguruan Unibertsitateak egiten duen lana?
|
|
Unibertsitateko hainbat irakaslek lan egiten dute, baina Unibertsitateak instituzio modura ez du parte zuzena hartu
|
Euskal
Herriko gatazkaren konponbidean. Aitzitik, batzutan gehiago egin du gatazka areagotzearen alde konpontzearen alde baino.
|
2008
|
|
Hamar urte geroago,
|
Euskal
Herriko gatazka politikoa gainditzeko bi oinarri horiek ere behar beharrezkoak dira: Euskal Herriko gizarteari bere etorkizuna erabakitzeko eskubidea aitortzea, eta bortizkeria oro alde batera uztea, ETArena barne.
|
2012
|
|
batetik, krisi ekonomiko egoeran Sarkozyk sostengatzen duen kudeaketa neoliberalaren desegokitasuna, eta bestetik, Ipar Euskal Herriko berezko instituzioaren hizkuntzaren auzia barne eskakizunaren aurrean gobernuaren axolagabekeria. Mobilizazioetan
|
Euskal
Herriko gatazkaren konponbide demokratikoa bideratzeko bake prozesua presoen auzia barne ez direla aintzat hartzen islatu ere da.
|
2013
|
|
Egun, Nazioarteko Auzitegi Penala dago, justizia trantsizionala, eta ezin liteke diktadura batetik demokrazia batera pasa gutxienez gertatu denaren inguruko epairik gabe. Horregatik diot euskal gatazka ez dela soilik
|
Euskal
Herriko gatazka. Gatazka horrek Espainiarentzat oinarrizkoak diren bi gai ukitzen ditu, bere egitura eta bere iragana, eta jakina, zenbat eta afera oinarrizkoagoak zipriztindu orduan eta zailagoa da horiei heltzea.
|
2015
|
|
Bakoitzak hautatu dezala libreki (beraz, kontzienteki) zein hizkuntzetan mintzo den.
|
Euskal
Herriko gatazka linguistikoen historia ezagututa, euskararen egoera ezagututa, norberak egin dezala hautu kontzientea, politikoa, zer hizkuntzetan hitz egin.
|
|
|
Euskal
Herriko gatazkaren amaieran horrelakorik posible ikusten al duzu?
|
2016
|
|
Ez dakit noizbait saiatu izan zareten
|
Euskal
Herriko gatazka politikoa guretik at esplikatzen. Eta nolako emaitzak lortu izan dituzuen.
|
2017
|
|
Bide horretatik, Josebaren dolu aroa beste dolu egoera batzuekin solasean jartzen da: LGTB komunitatearen dolu errituak eta dolu oinazeak HIESAren gatazkaren aroan;
|
Euskal
Herriko gatazka armatuko biktimen dolu errituak eta dolu irakaspenak; eta abar.
|
2018
|
|
Arteak gizarte kodeak azalerazteko, auzitan jartzeko edo berritzeko gaitasuna du, eta Gantzarainek arte kodeak zein gizarte kodeak harremanetan jartzen ditu. Arte-lanek sorturiko susmoak, ezinegonak eta galderak abiapuntu izanda,
|
Euskal
Herriko gatazka soziokultural edota soziopolitikoen inguruko zentzuetan eta sinbologian arakatzen du (euskalduntasunaren inguruko mitoak, Lemoizko zentral nuklearraren auzia, kontsumo gizartea, gatazka armatua ETAren indarkeria, polizia jazarpenak, torturak…, globalizazioa eta abar). Hartara, nolabaiteko memoria artistikoa eratu du Zuloa n, baina, ez du sortu memoria narratibo gotorrik, puskaka, jauzika eta printzaka osaturiko memoria baizik, gure memoria kolektiboaren zulo hori osatze aldera:
|