Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2002
‎Euskaraz itzulitako testu klasikoak ere agindu berri ditu. Zertarako hainbat testu ez bada Euskal Herriko antzerki eskola ofizialik ezta sormenerako gunerik. Tauletara heltzen ez badira paper bustia izango direlakoan nago.
2009
‎Ximun Fuchs antzerkilari eta taula zuzendaria ere izango da ADELen. Le Petit Theatre de Pain taldearen Juglarea, puta eta eroa antzerkiarekin Donostia Antzerki Saria irabazi berri du Fuchsek, eta Ipar Euskal Herriko antzerkiaren berri emango du Aulestin, saritutako antzezlana taularatzeaz gain. Miren Gaztañaga aktoreak transformazioaren eremura eramango ditu ikasleak; gorputzaren aukerak ikertuko dituzte esperimentazioaren bidez.
Euskal Herriko Antzerki Topaketen barruan, Doltza, Dulcinea Quijote vs. Teresa Panza antzezlanaren jendaurreko entsegu berezia egingo du Agerre Teatroak, datorren hilaren 14an, Azpeitian.
2010
Euskal Herriko antzerki eskaintza oparoaren barruan keinuetan oinarritutako antzezlanak egitea da Mamacrearen bereizgarri nagusia, oso testu laburrez egindako obrak. " Keinuak gure nortasuna islatzen du; keinua esateko era berezia da, gure marka.
2012
‎Irrien Lagunak.Tokia: Kaxkoan (Mikel Laboa plazan edo frontoia). 18:00 Euskal Herriko antzerki taldeekin kalejira mundiala! 19:00 2012ko Antzerkizale Eguneko manifestuaren irakurketa.Jarraian,"... Eta behia agertu zen": Aldatzen Laguntzen antzerki taldea.20: 00" Publikoari gorroto":
2014
‎Ipar Euskal Herriko antzerki bizia
‎Orhi gainetik gure euskal herri antzerkia begiratzen diogularik, soa lerratzen zaigularik Salbatoreko juntara, gure dramak, jostatzekoa edota tragikoa sinbolikoak dira biak. Hau da gure herentzia txerrea zafratzez eta dantza puntuz, xilintx eta xirula soinuz, euskal oihuz edo kantuz lur honetan sartu zutena.
2015
‎Frantxua Cousteau taldeko zuzendariak zioen: . Bordaxuri Euskal herriko antzerki zahar bat da, Hazparnen kokatua, duela 50 urte inguru idatzia. Guk gaurkotu egin dugu.
2016
‎Xabier Mendigurenek antzerkiak idatzi ditu, hurbildik jarraitzen ditu idazleak eta ikusgarriak. Ipar Euskal Herriko antzerki mugimendutik kanpo, mundu hori ezagutuz eta generoan praktika bat izateagatik, begirada zorrotza zitekeelakoan, iritzi kritikoa eskatu diogu.
‎Badirudi tradizio horrek literatura mailari pisua kentzen diola. Baliteke, bestalde, Ipar Euskal Herriko antzerki autoreak, publiko mugatu bat hunkitzen dutela, erreferentzia kultural mugatu batzuetan gelditzea, publiko zabalago bati irekiak izateko aukera galduz. Lerro unibertsalagoak erabiltzearekin ulergarriagoak izateko parada luketelarik horren galtzea, publiko zabalago bati hestea egoteko arriskua dago.
‎Publikoaren begia zorroztu dela eta taularatzaileen laguntza eskatzen dute askotan, oholtza gainean emanen dute irudiak egokia izan behar baitu arreta eta interesaren sortzeko. Zailtasun bat ikusten da Ipar Euskal Herriko antzerkian, jende gehiagoren hunkitzeko trabak heldu dira, hizkuntzaren ezagutza ez baita indartzen. Dagoen eremutik ateratzeko motibazioa hor dago baina indarrak falta dira, finantzaketak oso eskasak dira Ipar Euskal Herrian; instituzioek ez dute eremu horretan aski diru sartzen.
‎Aizpea Goenagak antzerki publikoa aipatu du antzerkiaz bizi ahal izateko eta profesionaltasun maila baten lortzeko. Gaur egun, Ipar Euskal Herriko antzerki idazleek ez dute horrelakorik aipatzen. Antzerki amateurrean ikusten dute beren geroa.
‎Arduratu zen hedatzeaz ere, horren beharra bazegoela erakutsiz, mintzaldien egitera deitzen baitzuten, Bordeleraino, han baitziren Ipar Euskal Herriko gazteak ikastera joanak. Euskal Herriko antzerkiak interesa sortzen zuen gazteen artean, ez zitzaion antzerkiaz orokorrean galdetzen, baina euskal antzerkiaren ondasunaz jabetua zela jakinik, horretaz aritzeko deitzen zuten. Euskal Herritik kanpoko antzerkiaz aipatu zuen gauza bakarra izan zen Parisen soldadu gelditu zelarik izan zuen antzerkiaren esperientzia, soldaduen artean talde bat osatu baitzuten eta Parisen inguruetan behatzaile gisa ikusi zituen antzerkiak, ikusgarriak eta han ere antolatuak ziren antzerki talde xumeak.
‎Ipar Euskal Herriko antzerki munduko eragileengana jo dugularik egin ditugun elkarrizketetan, askotan Landarten antzerki garaiari egiten zaio erreferentzia. Larzabalen garaia ahantziagoa gelditzen da.
‎Alta, antzerki mota hori Daniel Landartena baino lehenagokoa da, memoria eskasa ikusi dugu antzerki historiaren ebaluatzeko momentuan. Hala ere, Ipar Euskal Herriko antzerki mundua hurbilagotik aztertu dutenek, bereziki Antton Lukuk bere Larzabalen obrari buruzko lanean, berreskuratu nahi dute memoria hori, horren garrantziaz jabetuak direla ikusi dugu. Fenomeno horren hedatzeko nahikeria sumatzen da Larzabal hil zen hogeigarren urtemuga kari.
‎1968an gaude, Frantzia iraultza kultural batean murgildua dago, Larzabalek Nafarroa goraipatzen du Ipar Euskal Herriko antzerki gela guzietan, zerbait piztu nahian, herriaren sentimenduei dei eginez. Lortzen ahal zuen, dudarik gabe maila batean antzerki horiek oihartzun handia zeukatelako, taldeak herriz herri ibiltzen zirelako, publikoaren aitzinean.
‎Antzerki identitarioa, dei dezakegu, garai berean beste herri batzuetan garatzen zen literatura mota bera deitzen zen literaturaren gisan. Erronka izugarria izan zen, bide berria eman zion Ipar Euskal Herriko antzerkiari, literaturak une historiko berezian parte hartu zuen, garaiko jendearekin aldaketari aurre egin zuen.
‎Berriz ere, parekotasunak ageri dira Bretainiako eta Euskal Herriko antzerki eremuen artean: bertako hizkuntzan ematen ziren, emazteak baztertuak, erlijioari lotuak, udaberrian edo Eguberritik landa eskaintzen zirenak, neguan landuak.
2017
‎Dejabu Panpin Laborategia da salbuespenetako bat, beraien jarduna profesionala baita, maiz, Artedramarekin elkarlanean. Honek esan nahi du areagotu egin dela Ipar eta Hego Euskal Herriko antzerki taldeen arteko harremana edo gauza puntual bat da. Harreman hori handitu da mugaz bi aldeetan profesional handiak ditugulako eta haien artean jokoa oso naturala delako, hizkuntza komuna dutelako. Naturaltasun hori nabarmena da oso beraien obretan.
2020
‎Hego Euskal Herriko antzerkiaren munduari ikuspegi feministatik begiratu dio Artetxek, berriki Lorea Agirrek eta Idurre Eskisabelek euskarari, Eider Rodriguezek euskal emakume idazleei eta Uxue Alberdik emakume bertsolariei egin bezala.
2021
‎Aizkorakada baten moduan jausi zen antzezlan hau Euskal Herriko antzerki etxekotuaren panoraman. Aro baten hasiera izan zen, eta hiru konpainia aurreratuen lankidetzan aldiro aldiro plazaratu dituzten lanek arrakasta handia izan eta adin guztietako ikusleak konkistatu dituzte.
2023
‎Xedeetako batzuk ondoko hauek ziren: antzerki sorkuntza bat aurkeztea urtero; euskal antzerki bizia koordinatzea; harremanak sortzea Hego Euskal Herriko antzerki taldeekin; artxiboen osatzea. [59]
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia