2001
|
|
Espainiako estatuak ezarri dituen helburuak lortze aldera, gero eta argiago daude estrategiaren oinarriak, eta hauetako bat euskal gizartean haustura eta konfrontazio soziala arlo guztietara hedatzea da.
|
Euskal
gizartearen parte bat euskararen kontra jartzeko bidean, batez ere bi elementu darabiltzate: batetik, euskara ez dakitenen kontrako diskriminazioa dagoela sinetsarazi nahi eta hori konpontzeko bideak ezartzea euskara zokoratzeko (adibidez, Sanzen bidez egiten ari direna); bestetik, euskara eta, batez ere, euskalgintza ETArekin lotu, horrela euskararen gizarte eragileak desegiteko" arrazoiak" ezarriz (komunikabideen eta Garzonen bidez egiten ari direna).
|
2005
|
|
Azkenik, eta ez azken, lanbide honetarako ezinbestez lortu behar dugu erdal komunitatearen konplizitatea eta inplikazioa. Euskararen etorkizunerako ezinbestekoa dugu erdal munduak
|
euskal
gizartearen parte baitira ere bere egitea euskara. Ailegatu behar dugu beraiengana, ikusi eta ezagutu behar gaituzte.
|
2007
|
|
Euskaraz, arazoa da euskal erroa hizkuntzari bakarrik lotzen zaiola (euskaraz mintzo den euskal herritarra da euskalduna); normala da hori horrela izatea errohorren bilakaera historikoari erreparatuz gero, baina horrek murriztu egiten du interpretazio eremua, baldin eta hitz horrek edo besteren batek ez badituzte beretzen, kontzeptuan eta komunikazioan, bi gizarte fenomeno. Alde batetik, euskaraz egitenez duten euskaldun hiritarrak,
|
euskal
gizartearen parte direnak. Bestetik,(...) banakoak eta taldeak hizkuntzara (euskarara) erakartzeko modu jakin batez mintzogarenean, eta kultur politika partekatuak egin dezakete horretarako modua?, denok ados egongo gara honetan:
|
2009
|
|
Bestalde, Patxi Lopez lehendakariak ETAren aurkako eta bakearen aldeko manifestazioa deitu du gaurko Bilbon (18:00) eta
|
euskal
gizarteari parte hartzeko deia luzatu dio. Horrez gain, elkarretaratzeak antolatu ditu euskal erakundeen aurrean gaur eguerdian.
|
|
Geroztik gauzak lasaitu direla uste du. Horregatik
|
euskal
gizartearen parte hartze gehiago eskatu du jeltzaleak. Gehiengoa erabakitzeko eskubidearen alde dago, baina hori gauzatzeko oinarri sozial konprometitu bat behar dugu.
|
2012
|
|
Herritarrek gizarte egituran parte har dezaten bultzatzeko atala da. Euskarazko hedabideek euskal errealitatearen berri ematea helburu izanik,
|
euskal
gizartean parte hartzen duten eragileak gure errealitatearen albiste iturri naturalak dira, zeren eta haiek sortzen dituzten eztabaidak herritarrek euskal gizartean parte hartzeko esparruak baitira. Bigarrenik, Kultura sailak bertako edukiak alboratzean ez du kanpoko kultura eredurik ekarri, bertako akulturazioa eragin baizik.
|
|
Herritarrek gizarte egituran parte har dezaten bultzatzeko atala da. Euskarazko hedabideek euskal errealitatearen berri ematea helburu izanik, euskal gizartean parte hartzen duten eragileak gure errealitatearen albiste iturri naturalak dira, zeren eta haiek sortzen dituzten eztabaidak herritarrek
|
euskal
gizartean parte hartzeko esparruak baitira. Bigarrenik, Kultura sailak bertako edukiak alboratzean ez du kanpoko kultura eredurik ekarri, bertako akulturazioa eragin baizik.
|
|
Herritarrek gizarte egituran parte har dezaten bultzatzeko atala da. Euskarazko hedabideek euskal errealitatearen berri ematea helburu izanik,
|
euskal
gizartean parte hartzen duten eragileak gure errealitatearen albiste iturri naturalak dira, zeren eta haiek sortzen dituzten eztabaidak herritarrek euskal gizartean parte hartzeko esparruak dira. Bigarrenik, Kultura sailak bertako edukiak alboratzean ez du kanpoko kultura eredurik ekarri, bertako akulturazioa eragin baizik.
|
|
Herritarrek gizarte egituran parte har dezaten bultzatzeko atala da. Euskarazko hedabideek euskal errealitatearen berri ematea helburu izanik, euskal gizartean parte hartzen duten eragileak gure errealitatearen albiste iturri naturalak dira, zeren eta haiek sortzen dituzten eztabaidak herritarrek
|
euskal
gizartean parte hartzeko esparruak dira. Bigarrenik, Kultura sailak bertako edukiak alboratzean ez du kanpoko kultura eredurik ekarri, bertako akulturazioa eragin baizik.
|
2013
|
|
Dena den, eta ni ez naiz iraganzale kasposoa, behin eta berriro iragan antzuaz elikatzen den horietakoa, orainean bizirik dagoela sentitzeko, faltan ditut duela hogeita hamabost urteko espiritu elkartasunezkoak. Presoak
|
euskal
gizartearen parte oinarrizko ikustera iristen ginen garaietakoa. Gogoan ditut Amnistiaren Aldeko Astean antolatu ziren manifestazio, mobilizazio eta greba politiko etengabe eta emankorrak.
|
2018
|
|
ez gara ari estatutuaren balizko erreforma bati buruz hitz egiten, aldarrikapen independentistei erantzuna emango dien konstituzio berri baten inguruan baizik.Estatutu berriari ekarpenak egiteko, gizartearen parte hartzea sustatu nahi du legebiltzarrak. Zuek, baina, ez duzue bat egiten prozesuarekin.Eusko Ikaskuntzari errespetu osoa zor diogu, eta uste dugu ona dela
|
euskal
gizarteari parte hartzeko bideak zabaltzea, baina guk ez dugu babestuko parte hartze prozesurik herritarrei eskainiko zaien hori zer izango den jakin gabe. Ez dugu ongi ikusten gurdia idiak baino lehenago jartzea.
|
2019
|
|
Urte haietan, indarkeria kapitulu larriak bizi izanzituen Euskal Herriak, eta agertoki horretan ezker iraultzailea uste baino garrantzi gehiagokoaktorea izan zen. Espainiar demokrazia jaio berri horrek Euskal Herrian ezartzeko izan zituenzailtasunak eta
|
euskal
gizartearen parte batek 1978ko Konstituzioan oinarritutako Trantsiziokokontsentsua zergatik errefusatu zuen ikertuz garatu litezke gai honen inguruko ikerketak.Trantsizioaren inguruko ikuspegi berritzaileen bila,. Euskal gatazka, delakoaren ingurukogaldera historiografikoak egin litezke.
|
|
Aldi berean, lehenago bertsozalea ez zen jendea bertsozaletu dute eta plaza berriak sortu. Emakume bertsolarien lan kreatiboa eta aktibista, biak dira esanguratsuak
|
euskal
gizartearen parte batentzat, eta bertsolaritzaren azken ikerketa soziologikoaren arabera, baita bertsolaritzaren beraren etorkizunerako ere.
|
2020
|
|
Azurmendik euskal gizartearekin izan duen konpromisoaren isla dira bere lanak; euskaldunon komunitatearekin, euskararekin, bere ikasleekin... konpromiso sendoa erakutsi du. Artikulu hau konpromisotik idatzi dugu orobat, Bigarren Hezkuntzako irakasle garen aldetik, ikasleekin dugun konpromisotik, alegia, eta
|
euskal
gizartearen parte garenez, euskaldunokin dugun konpromisotik.
|
2021
|
|
Egungoa bezalako gizarte multikultural batean, Kristau Eskolak uste du humanismo kristauaren nortasunean oinarritu behar duela eskolak. Gizarte ekimeneko eskola, aitzindaria gure herriaren hezkuntzan, pertsona osotasun batean heziko duena,
|
euskal
gizartearen parte dena eta haren beharrei erantzungo diena.
|
|
Denbora galtzen ibiltzeak ere bere erantzukizunak ditu, lau ormen artean asmatutako sasi irtenbideen inguruan itzulika ibiltzeak bezalaxe.
|
Euskal
gizartearen parte hartzea eta gatazkaren muinari heltzea baitira benetako prozesu demokratiko baten oinarriak. Horri ekiteko borondatea behar da, urratsez urrats nazio eraikuntzaren bidean agertu behar dena".
|
2022
|
|
Guk ere
|
euskal
gizartean parte hartu gura dugu, eta badakigu hizkuntza oso elementu garrantzitsua dela horretarako. 2017an hasi nintzen euskara ikasten, eta orain, nire alabak laguntzen dit.
|
2023
|
|
«Gaur teoria dekoloniala oso presente dugu feminismoan, baina teoria dekoloniala ez da berdina Madrilen edo Euskal Herrian. Amerikako konkistaz hitz egiten badugu edo gaur egungo transnazionalez,
|
euskal
gizartearen parte bat inplikatuta dago hor, eta kritika gutxi egiten ari gara. Guri, herri modura, eskubide asko urratu zaizkigu, baina, aldi berean, Europako herri bat gara, eta Europa kanpoan egiten ari denaren gainean ardura bat dugu.
|