2002
|
|
Kongresuaren erronka nagusia sinesgarritasuna berreskuratzea da. Sinesgarritasuna barne indarretan, sinesgarritasuna euskal gizarteari proposatzen diogun proiektuan, baita euskal gizartearengan sinestea ere, zeren ez badugu benetan sinesten
|
euskal
gizartean nola eskatuko diogu bere konfiantza guregan edo gure proiektuan?
|
2008
|
|
Ni independentista naiz, eta geroa bermatzeko aukera hori egokiena dela uste dut. Baina une honetan
|
euskal
gizartea nola dagoen osatuta ikusirik, hauteskundez hauteskunde ez badakigu botoaren joera zuzen interpretatzen azken hauteskundeek adierazi bezala ez dugu asmatuko etorkizunean urratsak ematen. Gure bihotz abertzale erromantikoaren araberako estrategia orok, errealismoz eta gradualismoz ematen ez diren urrats orok, alferrikako egoerara eramaten gaitu, gure aurkako urratsak bihurtzen dira finean.
|
2011
|
|
Europako horrore faxisten ostean, bilakaera historikoak logika hazkorrari heldu zion, bai
|
euskal
gizartean nola Europa osoan: txikitutako gizartearen berreraikitzea; gerra osteko hazkunde materiala; telebistaren hedatzea; turismo masiboa; familia gehienetan autoa; etxekoandre jatorraren Cola Cao iragarkia; eskolaratze unibertsala; osasuna guztiontzat; gutxieneko soldata eta errenta; kreditua eskuratzeko aukeraren demokratizatzea.
|
2012
|
|
2012an Ciencias Sociales y Educación para la ciudadanía zein Gizarte Zientzien Didaktika II kurtsoa irakatsi egin nuen. Bertan gizarte zientzia ezberdinen ekarpena lantzea, demokraziaren historia jorratzea, giza eskubideekin loturiko aukerak eta erronkak aztertzea eta gaur egungo
|
euskal
gizarteak nola munduak oro har aurrean dituzten krisialdiak aurkeztea zen helburua.
|
2020
|
|
Eten gabe eta abisatu barik aldatzen ari den mundu globalizatu honetan, gaixotasun honek erakutsi digun bezala,
|
euskal
gizarteak nola egiten dio aurre ondoen bere etorkizunari. Erantzuna emateko lau berba hauek egokiak direla uste dut:
|
|
Estetika eta pentsamendua beti daude testuinguru historikoari lotuta, eta frankismoaren amaierak aldaketa handiak abiatu zituen hala
|
euskal
gizartean nola Leteren baitan. Ordu arte, existentzialismoaren adierazmoldeetan kokaturik, kantariaren oihua etsai erraldoiaren aurkako protesta zen, eta espainiar Estatuak ezarria zuen harrizko gau luzeak urraezina zirudielarik, poesia soziala beste zapaltzailearen aurka altxatzen zen.
|
2023
|
|
Beste kontu bat da printzipio horiek nola bete ziren aztertzea, baina, Teresa Fagoagak ezin hobeto adierazten duenez, «elkarrizketaz, negoziazioaz, eta akordioaz, garai hartan tabu zirenak, gizartea eta politikariak kontzientziatu genituen». Jakina, argi ilunak ere izan zituen, baina
|
euskal
gizartean nola geunden hartu behar dugu, betiere, kontuan Elkarriren lana ikuspegi historiko baten arabera epaitzeko orduan. Ez zituela helburu guztiak lortu?
|