2004
|
|
Euskarazko hedabide idatzietan sozializatzen ez den herria da Euskal Herria. Gizarte moderno baten ezaugarri nagusia kultura idatziaren kodea baldin bada, ezin esango dugu
|
euskal
gizarte modernorik badenik, gizarte horren informazio iturri idatziak erdarazkoak direlako. Jakina, izan bada euskal prentsa idatzirik, baina lerro hauen irakurleak nik baino hobeki daki haren hedapena eta errotzea zenbaterainokoa den.
|
2008
|
|
Bizitzaren testuinguruan argiago eta ulergarriago bihurtzen dira hemengo adierazpen ideologiko eta kulturalak. Eta horrez gainera Azkue
|
euskal
gizarte modernoaren erronkei aurre egiteko metaforetariko bat dugu. Gure modernitatearen hastapeneko intelektual handien artean kokatu behar da beraz.
|
2012
|
|
• Bat: euskaldunek ez zuten izan euskal gorte hiririk, ezta nazio hiririk ere. ez zuten izan
|
euskal
gizarte modernorik. ez zuten lortu ezta sortu, euskaldunen sinkronizazioa (ez, hortaz, euskal populurik, ez euskal publikorik, ez, hitz batean, erritmo batera bizi zen euskal jendarterik). Non (geratu) zen, hortaz, euskal bizi mundua modernitatean?
|
|
Bestetik, gaur gaurkoz, Europa mailan ikasleen mugikortasuna izugarrierrazten ari den garaian, traba administratibo gaindiezinak aurkitzen dituzte IparEuskal Herriko ikasleek Hegoaldeko unibertsitateetan normaltasunez matrikulatuahal izateko. Dudarik ez dugu Euskal Estatu batek bermatu egingo lukeela hezkuntzaeta ikerkuntza sare nazionala sortzea,
|
euskal
gizarte modernoaren aurrerapenerakoeta euskal herritarren zerbitzurako.
|
|
Ez da hori, alta, ebatzi beharreko arazo kultural bakarra (inportanteenetakoabada ere)
|
euskal
gizarte modernoan, kultura aniztasun zahar horri azken hamarkadetako kontinenteen arteko immigrazio oldeek ekarritako aniztasun berria gehitubehar zaio eta. Buruhauste bat baino gehiago eragiten ari zaio hau hezkuntzaeragile arduratsu askori eta han hemenka ugaritu egiten dira gogoetak, ezinegonak, proposamenak...
|
|
|
Euskal
gizartea modernoa, aurreratua, plurala eta kultura aniztuna da, eta lanhonen hasieran esan bezala, edozein direla herritartasuna definitzen duten osagaiakbeti egongo da norbait pozik agertzen ez dena. Herritartasunaren izaera polemikohori dinamikoa da beti, eta hobeto ulertzen da eskubide, betebehar eta aukerengaineko etengabeko eztabaida prozesu gisa.
|
|
Izan ere, panorama teoriko nahiko berri honetan kokatu nahi dugu euskal popmusika eta
|
euskal
gizartea modernoa lotzen dituzten harien arteko josturak ikertunahi dituen gure proposamen hau. Markoen etengabeko eraketa, des eta berreraketakulertzeak beta ematen digu kulturaren izaera dinamikoa ulertzeko eta sakontzekoirekiera sinbolikoaren mekanismoak nola kultur hegemoniak deseraiki eta berreratuditzakeen ulertzeko.
|
|
Izan ere, panorama teoriko nahiko berri honetan kokatu nahi dugu euskal popmusika eta
|
euskal
gizartea modernoa lotzen dituzten harien arteko josturak ikertunahi dituen gure proposamen hau. Markoen etengabeko eraketa, des eta berreraketakulertzeak beta ematen digu kulturaren izaera dinamikoa ulertzeko eta sakontzekoirekiera sinbolikoaren mekanismoak nola kultur hegemoniak deseraiki eta berreratuditzakeen ulertzeko.
|
2017
|
|
Idatziak ez du ahozkoa hurrupatu edo ezabatu, biek beren bidea egiten dute. Oraingo
|
euskal
gizarte modernoan ere, komunikabideen eta informazioaren eta komunikazioaren teknologien bitartez bereziki, oralitateak eragin handia izaten du hizkuntzaren garapenean eta bilakaeran. Bide horretan Euskaltzaindiak oralitatearen polo handi baten beharra ikusten du Ipar Euskal Herrian, aplikazio alor desberdinekikoa, hemen zehazten ez ditugunak:
|
2018
|
|
Identitate nazionalaren aitortza«Araba, Bizkai eta Gipuzkoarako estatus politiko berria. Euskal Herriaren parte direnez gero?, herri baten borondate demokratikoaren adierazpide juridiko politikoa izango da».«Euskal Herria nazio da horrela aitortzen eta identifikatzen duelako bere herritarren gehiengo batek eta, gainera, zuzenbide konparatuan ezarritako parametro guztiak betetzen dituelako».Estatus politiko berria. Itun soziala berritzea«Testuinguruaren ziurgabetasuna gorabehera, [euskal gizarteak] helburu gisa jartzen du modu iraunkorrean aukerak eta ongizatea sortzen jarraitzea».«Hobeto bizitzeko eta elkarbizitzeko akordio politiko berri bat planteatzen dugu,
|
euskal
gizarte moderno, plural, berdintasunezko, kohesionatu baten eraikuntzan aurrera egitea ahalbidetzeko».Gizon emakumeen arteko berdintasuna«Euskal gizartea kontziente da gizonen eta emakumeen artean egiturazko aldea dagoela aukerak izateko eta eskubide eta askatasunak gauzatzeko, arrazoi kultural, historiko, tradizional, ekonomiko eta sozialengatik. Genero desberdintasuna da erronka sozial nagusietakoa».«Euskal gizarteak bere egiten du gizonen eta emakumeen arteko berdintasuna gauzatzeko bizitzaren esparru guztietan, garapen iraunkorraren oinarrizko zutabe gisa eta gizarte aurreratuago eta bidezkoago bat lortzeko, emakumeen aurkako indarkeria forma oro desagerrarazi dadin».Legaltasun printzipioa.
|
2020
|
|
Zaborraren gaia euskal politikaren zentroan jarri da berriro. Ezagun da
|
euskal
gizartea modernoa dela.
|
2022
|
|
Euskarazko hedabide idatzietan sozializatzen ez den herria da Euskal Herria. Gizarte moderno baten ezaugarri nagusia kultura idatziaren kodea baldin bada, ezin esango dugu
|
euskal
gizarte modernorik badenik, gizarte horren informazio iturri idatziak erdarazkoak direlako. Jakina, izan bada euskal prentsa idatzirik, baina lerro hauen irakurleak nik baino hobeki daki haren hedapena eta errotzea zenbaterainokoa den.
|
|
" Zaborraren gaia euskal politikaren zentroan jarri da berriro ere. Ezagun da
|
euskal
gizartea modernoa dela".
|