Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎Euskal Herriko Unibertsitatearen gaur egungo hizkuntza eredua oso desegokia da Euskal gizarte integratua lortzeko, bi unibertsitate elebakar paralelo nahibaititu eratu eta mantendu: gaztelaniaduna eta euskalduna.
2006
‎Desberdintasuna gainditu nahi duen hezkuntzak ez du bide eman behar bi hizkuntza ofizialetako bat ez ezagutzeko. Euskal gizartean integratu nahi dutenentzat, bi hizkuntzak ikastea eskubide izateaz gainera beharrezkoa ere bada, gizarteko kide izateko eta hala sentitzeko, eta gizartean nahiz lan munduan integratzeko aukerak gehitzeko.
2010
‎...ea arestian azalduta bezala, hizkuntza batek balio integratzailea dauka elkartasunaren mailan garrantzi handia daukanean; bere hiztunek haien nortasunaren osaeran osagai garrantzitsutzat daukatelako edota talde jakin bategaz identifikatzea ahalbideratzen duelako eusten diotenean, eta erabiltzen edo ikasten dutenean. partaideek euskarak norbanakoaren eta gizartearen nortasunean duen balioari buruz, euskal gizartean integratuta sentitzeko duen garrantziari buruz eta maila afektiboarekin duen loturari buruz hitz egin dute:
‎Partaideek euskarak norbanakoaren eta gizartearen nortasunean duen balioari buruz, euskal gizartean integratuta sentitzeko duen garrantziari buruz eta maila afektiboarekin duen loturari buruz hitz egin dute.
‎(b) Euskararen garrantzia euskal gizartean integratzeko gizartean edo gizartearen talderen baten integratuta sentitzeko hizkuntzak duen balio integratzailea giltzarri da: erdalduna, hau da, ez euskalduna, euskal gizartean integratuta sentitu daiteke?
‎(b) Euskararen garrantzia euskal gizartean integratzeko gizartean edo gizartearen talderen baten integratuta sentitzeko hizkuntzak duen balio integratzailea giltzarri da: erdalduna, hau da, ez euskalduna, euskal gizartean integratuta sentitu daiteke, euskararen presentziaren arabera leku batzuetan bai eta besteetan ez?
‎4 inTegrazioa eTa Bi munduKo egoeran erdaldunen artean euskarak duen balio integratzaileari dagokionez, orain arte gizarte nortasunean balioa ematen zaiola baina gizabanakoaren nortasun mailan ez dela ezinbesteko antzematen ikusi da: ez euskal hiritar ez euskal gizartean integratuta sentitzeko ez da euskara derrigorrezko elementutzat jotzen. Mendeetan gutxitze egoeran egon den hizkuntzak, tresna balio apartekoa ere izan ez duen hizkuntzak, bestalde, itxuraz behintzat, hain balio integratzaile txikia izatea harrigarri suertatzen da. gainera, hirugarren atalean esan den bezala, hizkuntza gutxituak bizirauteko balio integratzaileak berebiziko garrantzia duela gauza ezaguna da. hori dela-eta, partaideen lekukotasunak beste kontzeptu baten bidez aztertu dira, bi mundu (bi munduko egoeran bizi) kontzeptuaren bidez, hain zuzen, euskarari eta euskarazko ekoizpen kulturalari erreferentzia egiten dietenean besteekin, nirea ez denarekin aurrez aurre jartzen direlako. dimentsio horrek zera adierazten du:
‎Aztertu nahi genuen gaira ekarrita, etorkinek euren integrazioaz zuten pertzepzioa nabarmendu nahi izan dugu; hots, jakin gura izan dugu ea ikerketan parte hartu duten etorkinek beraien burua euskal gizartean integraturik sentitzen zuten edo ez. Etorkinok, ikusiko dugunez, integrazioaren egiturazko aldeaz arituko dira batez ere, integrazioaren alde kulturala edo politikoa bigarren maila batean utziz.
‎Ikusi dugunez, 1950 hamarkadetako immigratua oso modu kontrajarrian irudikatu dute euskal eta espainiar nazionalismoen teoriek. Lehenaren arabera, etorkina euskal gizartean integratzeko deia egiten zen, euskal kultura onartzearen eta konpromiso politikoa bereganatzearen bidetik. Espainiar nazionalismoaren arabera, ordea, etorkina baztertzeko eta bigarren mailako herritar bihurtzeko jarrera argia garatu zuen euskal nazionalismoak.
‎Horrela, etorkinok euren burua euskal gizartean integraturik sentitzen duten ikusi nahi izan dugu, edota, aitzitik, espainiar nazionalismoak dioen legez, euren burua baztertuta dakusaten; eta integratuta sentituz gero, zein integrazio modu eta bide bereizten dituzten, integrazioarekin errealitate desberdinak izendatzen baitira. Hori guztia denboraren distantziak oroitzapenak samurtu ditzakeela ahantzi gabe, bere ezaugarri nagusietan jada amaitutzat har dezakegun immigrazio prozesu batez ari garen heinean.
2018
‎Iñaki Mart� nez de Luna – Euskararen biziberritzea, eleaniztasunaren garaiko erronka aitortzak ezberdinen arteko enpatia areagotuko luke eta euskal gizarte integratuago bat ekarriko luke.
2023
‎Oharrean diozuenez, A ereduak ez du euskal gizartean integratzea bermatzen. Zergatik?
‎Zer garrantzi dute Bizilagunak bezalako proiektuek atzerritarrak euskal gizartean integratzeko orduan?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia