2003
|
|
Euskal historia kontuak ere agertu ohi zituen. Adibidez, argitaratu gabeko Bigerren libüria n, garaiko
|
euskal
gizartearen berriak, eta zuberotar historiaren ikuskera herrikoia ematen zuen54 Behinolako erlijio gerrak ere azaltzen zituen, bereziki Zuberoan XVI. mendean Erreforma eta Kontraerreformaren inguruan gertaturiko borrokak kontatuz, ikuspegi herritar eta katolikotik beti ere.55 Nolanahi ere, Zuberoako historiara mugatu barik, Egiategik Oihenart, Larramendi, Bela eta Sanadonen historia lanak ezagutz... Dirudienez Belaren agindupean soldadu ere izana zen.
|
2006
|
|
Bada, nire hipotesia da aliantza hori guztiz sustraitu zela Hego Euskal Herriko gizartearen sektore oso zabaletan, politikaz haratago, bereziki kulturari eta euskarari dagokionez sentimendu konpartitu batzuk sortuz. Sasoi batean esaten zen bezala, frankismopean elkarrekin pasatutako sufrimentuak izan dira
|
euskal
gizarte berriaren zinezko ingudea.
|
2010
|
|
Horrela, gizarteko beste arloetan bezala, euskal abertzaletasunean zeuden joera eta ikuspuntu ezberdinak ikastoletan emandako eztabaidetan islatu ziren. Hezkuntza proiektuen atzetik gizarte proiektuak izaten direnez, ikastoletan bildutako belaunaldi berrizaleak
|
euskal
gizarte berri baten inguruko eztabaida eragiten ari zen, orduan pil pilean zeuden ikuspegi ideologiko mota guztien saltsan. Balore tradizionalen egokitzapena bilatzen zuten batzuek.
|
2012
|
|
179 Horren adierazgarri, Pérez Gazteluk (1991) dioena aldatuko dugu: . Aldaketa horien inguruan antolatzen da
|
euskal
gizarte berria [gerra zibilaren ondoko Euskal gizartea] eta aldaketa horiei erantzuteko gai izan behar duen euskara gorpuzteko ez dute balio lehengo irakaspide eta urratsek, ez bete betean behinipein. Euskaldun baserritarraren irudi, ustez, aldaezinetik, euskaldunen bizimoduari buruzko ikuspegiarren hesi murritz eta topikoetatik irten beharra dago euskara kez, CHOMSKYz, ADORNOz edo MARXez goitik behera blai eginda dagoen gizartean arruntean erabil dadin.?
|
2015
|
|
Koldo Mitxelenak, industria giroko Errenterian jaioa zenez, bertatik bertara ezagutu zuen aldakuntza, eta honela azaldu zuen
|
euskal
gizarte berriko gatazka (Mitxelena 1951: 20):
|
2018
|
|
Informazio eta Turismo Ministerioa Fragaren eskuetara igaro zen epealdi honetan, eta berak eraman zuen aurrera 1966an indarrean ezarri zen Prentsa eta Inprenta Legea. Euskal Herriko testuinguru soziopolitikoari dagokionez, Torrealdaik dio 20 urteko epe hau Euskal Herriaren historiaren sasoi emankorrena izan zela eta garai honetan finkatu zela fermuki
|
euskal
gizarte berria.
|
2021
|
|
Zalbidek ere, bigarren olatu honen ekarpenak zerrendatzerakoan, ildo horretan koka daitekeen metafora bat eskaintzen du euskal kultura popularra" handiki soinekoz" jantzi zela dioenean: "
|
Euskal
gizarte berriari kultur jatortasun sendoa emateko balio zezaketen behialako dantza moldeak eta musika tresnak, aho literaturaren ondasunak eta herri kantuak ardura bereziz jaso, noiz edo noiz ‘ondu’ eta, ‘handiki soinekoz’ jantzi ondoren, euskaldun euskotarren artean ezagutarazi eta indar berriz berrezartzeko saio bereziak egin ziren" (1988:... 399).
|
|
Denok une batez Euskal herri berri eta
|
euskal
gizarte berri bat nahi dugula aitortu beharrean gaude, eta Herri eta gizarte berri horik bideratzeko elkarrekin batu beharrean+. 89
|
2022
|
|
Maki:
|
Euskal
gizarte berriak ekoiztu gazte abil eta ausarta lertsuna
|