Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 59

2000
‎EAJn argi dugu burujabetzaren bidea gizartearekin bat eginda landu behar dela. Euskal gizartea bere osotasunean eraman behar dugu aurrera, hiru lurraldetakoa bada, bada hiru lurraldeetakoa; Nafarroan Nafarroako gizarteak ados egon behar du; eta berdin Iparraldean. Planteamenduak irabazteko egin behar ditugu, eta horrek abiadura bat onartzea dakar.
2002
‎Bere atentatuek ez dute giza eskubiderik eta hiritarren borondaterik errespetatzen. Euskal gizarteari bere etorkizuna bakean erabakitzen uztea exigitzen diogu. Hori litzateke eta bere erabakirik onena eta ausartena.
‎1975ean onartutako agirian Euskal Unibertsitatearen berezitasunak zehaztuziren: 1 Herritarra, «Euskal Herriko Unibertsitateak euskal gizartea ukan behar dubere ardaztzat, euskal gizartea bere osotasunean harturik: osotasun geografiko, politiko administratibo, kultural eta ekonomikoa».
2003
‎Badirudi ez genbiltzala horren oker ezker federalistok. Atxikimendu askeak, euskal gizartearen erabakitze eskubidea aurreikusten du, hots, subjektu politiko gisa, euskal gizarteari bere borondatea adierazteko eta berau errespetatua izateko dagokion eskubide politikoa. Halaber, euskal gizartearen borondateari zor zaion errespetua, Estatuarekin batasunerako edo behin betiko banaketarako giltzarri izango da.
‎«Euskal populua, herria, herri ostea, herri masa, herri jendea? ardatz», izan ere, «Euskal Herriko Unibertsitateak euskal gizartea ukan behar du bere ardaztzat, euskal gizartea bere osotasunean harturik: osotasun geografiko, politiko administratibo, kultural eta ekonomikoa».
2004
‎Elkarlanak honela izan behar duela dio EAJren azken txosten politikoak: «Abertzaleen artekoa ez, baizik eta euskal gizarteak bere etorkizuna erabakitzeko duen eskubidea onartzen dutenen artekoa». Ordea, konstituzionalistak prest al daude EAJren proiektua zilegia den onartzeko?
‎Itun politiko berri bat da euskal gizartea eta Espainiako Estatuaren arteko harremana finkatzeko. Itun politiko horretan euskal gizarteari bere erabakiak hartzeko gaitasuna aitortzen zaio. Hori da proiektu horren berezitasunik garrantzitsuena.
‎Nire ustez ez. Normalkuntza politikoa lortzeko garrantzitsuena euskal gizarteak bere burua non kokatzen duen onartzea da eta euskal gizarteari hitza ematea. Proiektu hau ez da EAJrena.
‎Gaur egun Eusko Jaurlaritzan dagoen hirukoak, bakoitzak bere ikuspuntu ezberdina izanik, gutxienez bi elementutan adostasunak adierazi ditu: Euskadi estatu espainiarraren barnean mantentzearen aldeko apustua, eta euskal gizarteak bere etorkizuna erabakitzeko daukan eskubidea aitortzea.
‎Hizkuntza politikaren berezko barrutia gizartea den heinean, euskararen arazoa euskal gizarteak bere altzoan duen arazo multzoaren osagai bat izango litzateke. Euskaldungoa sistema nazional arrotz batean bizi den neurrian, sistema horren sail soziolinguistikoan, euskarak ez du normalki erabilia izateko aukerarik eskueran.
2006
‎Bada, Legebiltzarraren babesa du, baina ahaztu zuen esatea Espainiako Diputatuen Kongresuaren gehiengoak plana atzera bota zuela, areago Ibarretxek ez zuen esan plebiszito moduan planteatu zituen azken hauteskunde autonomikoetan euskal gizarteak bere planari ezetza eman ziola. Ibarretxe Planak bere unea eta ibilbidea bete zituen, kito.
‎Bigarren onak euskal gizartean berean, oinarrizko abertzaleen taldera mugatuko duguna hor baitu ondorio, eragiten du: isiltasuna eta gaiarekiko mututasunasegurtatzen du.
2008
‎Akordioaren sinadura ekitaldian lehendakariak azpimarratu duenez, gaur hemen, Euskal Herrian, sinatu duguna altzairuaren alorrean nazioartean liderra den konpainia baten konfiantza da eta horrek, bere aburuz, sekulako poztasuna ematen die instituzioei eta euskal gizarteari berari.
‎Rafael Larreinak dio bere alderdiak «tinko» eusten diola herri galdeketaren ekimenarekin edo beste batekin aurrera egiteko borondateari, eta prest dagoela «Espainiako Estatuaren debekuen gainetik pasatzeko, Estatua euskal gizarteak bere etorkizuna erabakitzeko duen eskubidea aitortzera demokratikoki behartu arte».
‎defendatuko dutela adierazi du. Areago, euskal gizarteak bere iritzia emateko duen eskubidea ez duela, inork, galaraziko esan du, eta etorkizunean, eskubide horren gauzatzea, etorriko?
‎Azken finean, eta hurrenez hurren, honetan datza: euskal gizarteak bere etorkizuna erabakitzeko duen eskubide demokratikoa onartzea, baita hiritar eskubideak bermatzeko, euskaldun guztienak eta haien identitate adierazpenak barne, tresna politikoak eta instituzionalak eskura izateko eskubidea onartzea ere; eta euskararen erabilera bermatzeko beharraren aukera aitortzea, komunikazio tresna normalizatu gisa, gainerako hizkuntzak erabiltzea bateragarri de... Bi kasuetan, denok batzeko aukera ematen diguna, bizitza publikoaren erdian jartzean datza, identitate, hizkuntzaeta lurralde desberdintasunak alde batera uzten direla edo haiek baitan hartzen direla:
‎Euskal Herrian bizi diren Espainiako eta Frantziako Estatuetatik etorritako immigrante kolektiboei dagokienez, bi auzi horiei buruz duten jarrera, nahiz eta gizarte osoaren batez bestekoaren azpitik egon, nahiko jende dator bat iritzi horrekin, oraingoz. Horrenbestez, zazpi lurraldeetako batez bestekoa hartuta, immigrante horien %25 baino gehiagok aitortzen dute euskal alderdiei ematen dietela botoa, %50 baino gehiagok pentsatzen du euskal gizarteak berak hartu behar dituela erabakiak eta %30 baino gehiago euskalduntze prozesuarekin bat dator. Ikusten denez, bide luzea dugu oraindik29 Baina oraingoz, batetik, Espainiako Estatuak immigrante horiekin egikaritu nahi duen etnifikazioa nekez gauzatzen ari da, gehienak eta zeharka, Hego Euskal Herriaren autodeterminazioaren aldekoak dira; eta, bestetik, Frantziako Estatuak euskaldunekin egikaritu nahi duen ghettifikazioa, Ipar Euskal Herrian turismoaren aldeko politika masiboaren bidez, eteten ari da, Departamenduak berak hala eskatzen baitio.
‎Europako Unibertsitate Esparrua sortzeak eta eremu horretan Euskal Herriko unibertsitateak sartzeak onura nabarmenak ekarriko ditu, bai unibertsitate kideoi, bai euskal gizarteari berari ere. Datozen lerrootan eskainiko ditugu baieztapen hori oinarritzeko zioak.
2009
‎Sekulan abandonatu ez gaituen euskal gizarteari bere laguntza, arnasa eta babesaren beharrean jarraitzen dugula esan behar diogu, hemendik epaiketara begira bereziki. Euskara sustatu izanaren errudun, euskal kultura sutsuki sustatu izanaren errudun, euskal komunikabidegintzan gartsuki jardun izanaren errudun?
‎EAEko lehendakaria ziur da euskal gizarteak bere etorkizuna erabakiko duela
‎Alvarezek bere burua defendatu du, oroitaraziz komunikabide publiko baten eginbeharra zein den. EITBren lana euskal gizartea bere osotasunean ordezkatzea da. Argi du gizarteari erantzun behar diotela eta ez alderdi politikoei.
‎Eta gainerakoan, gure dei ozena, garrasi urratua, luzatu nahi diogu, beste behin ere, sekula abandonatu ez gaituen euskal gizarteari bere laguntza, arnasa eta babesaren beharrean jarraitzen dugula esateko, hemendik epaiketara begira bereziki, noiz iritsiko den ez badakigu ere.
‎Ezker abertzaleak ausardiaz jokatuko duela iragarri du, konfrontazioa gako armatuan egon beharrean gako politikoan egon dadin. Ezker abertzaleak larunbatean Altsasun (Nafarroa) aurkeztu zuten agiria berretsi zuen atzo, Santi Broaurden eta Josu Muguruzaren omenezko ekitaldien aurkezpenean, eta azpimarratu zuen prozesua inork eskua sartu gabe egin behar dela, euskal gizarteak bere kasa erabaki dezan etorkizuna.
‎Hizkuntza propioak ez baitu esan nahi hori denik hizkuntza bakarra. Lehenago esana dugunez, euskal gizarteak berea du gaztelania ere; are gehiago, euskal herritar asko dira, erdia baino gehiago, euskara barik gaztelania hutsa dutenak euren komunikazio hizkuntza, eta are gehiago dira gaztelania dutenak lehen hizkuntza. Esan beharrik ez dago beste edozein bezain euskal herritar direla horiek ere.
2010
‎Hauteskundeetan egotearena edo legeztatzearena ez da ezker abertzalearen ardura soila, ardura orokorragoa da. Egia da ondorioak bete betean ezker abertzaleak pairatzen dituela, baina egia da errealitate horrek euskal gizartea bere osotasunean hartzen duela, are gehiago, harrapatzen duela, eta euskal gizartea egoera antidemokratikoaren espiralean mantendu nahi duela. Beraz, hortik ateratzea behar orokorra da.
‎Kontua da patxadaz eta sendo aztertzea zer nolako finantza erakundea behar duen egungo euskal gizarteak bere garapen ekonomiko eta sozialerako. Eta hori egin dezala gizartearen aurrean egoki kokatuta dagoen erakunde batek.
‎paradigmaTiKoa eTa paradoXiKoa euskararen erabilera normalizatzeko helburuarekin azken hamarraldiotan garatutako prozesua, hiru bider da paradigmatikoa. lehenik, paradigmatikoa da azken hiru hamarkadetan euskarak bizi izan duen bilakaera sozialak erakusten duelako —argi asko erakutsi ere— hizkuntza ahuldu bat berrindartu daitekeela, hots, hegemonikoak ez diren hizkuntza guztiak ez daudela lehentxeago edo geroxeago desagertzera kondenatuta. bigarrenik, paradigmatikoa da erakusten duelako hizkuntza minorizatu baten biziberritze prozesuaren arrakasta neurri handi batean hiru faktoreren uztarduraren emaitza dela; zehatz esanda, euskararen ibilbideak erakusten du lege babes egokia, hizkuntza politika eraginkorra eta gizartearen atxikimendua (adostasun politiko eta sozial batek hauspotua) uztarri berean lotuta doazen heinean biziberritu daitekeela hizkuntza ahuldu bat. eta hirugarrenik, paradigmatikoa da erakusten duelako, hizkuntza biziberritze prozesuetako askotariko mugen artean muga sozialak direla prozesuen erritmoak guztiz baldintzatzen dituztenak, nahi izate hutsa ez delarik aski ahal izateko. soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain laburtu beharrez hitz bitara errenditu bagina euskararen hamarraldiotako bilakaera soziala adierazteko, hazkundea eta paradoxa hitzak erabiliko genituzke. euskara inoiz izan ez duen hiztun kopurua eskuraturik iritsi da mende honen hasierara, eta inoiz bereak izan ez dituen hainbat esparru funtzional eta sozialetan bereganatu du tokia. horra hazkundea; hona, baina, paradoxa, hazkunde prozesu hori ez baita berdin gertatu euskararen hiru lurralde nagusietan: ...en arrakasta edo porrota besteak beste aipatu berri ditugun hiru baldintza horien araberakoa izan ohi dela. orobat, aurrerapauso sendoenak eman diren lurraldean, eaen alegia, gertaturikoaren argitan bistan da errealitate soziala dela euskararen biziberritze prozesuaren abiaduran zuzenean eragiten duena, prozesu hori azkartzeko mugak oro har ez baitira legerian edo herri aginteen jardunean atzeman, euskal gizartearen beraren baitan baizik. horregatik guztiagatik da euskararena, nik uste, adibide paradigmatikoa hizkuntzen biziberritze ereduen artean. eta halaxe aitortua izaten ari da, gero eta gehiago, mundu zabaleko hizkuntza adituen artean.
‎Euskadi berriaren irudi moderno, unibertsal eta atsegina erakutsi du Patxi Lopez lehendakariak Madrilgo Burtsan, kapitalaren botere ekonomikoaren ikurrean. Euskal gizarteak bere buruari aro berri bat eman diola esan du lehendakariak.
‎Euskal gizartearen nahiek ez dute lekurik Espainiako Konstituzioan, errepikatu dute, eta euskal gizarteak bere etorkizuna erabaki dezan, borondate politikorik ez du Espainiako Estatuak, Gobernuan den alderdia edozein izanda ere.
‎Azken batean, hauxe da Madrilen esan nuena: euskal gizarteak bere etorkizuna erabakitzeko eskubidea duela onartzetik etorriko zela irtenbidea. Gizarteak erabaki duelako egon behar genuela Espainian, ez inposatu digutelako.
‎Azken lau urteotan zintzo jokatu dugu, gure konpromiso etikoari eutsi diogu, giza eskubideen eta askatasunen alde tinko eginez; eta euskal gizarteak bere jarrera erakutsi duenean, irmo, indarkeriaren aurka eta eskubide zibil eta politikoen murrizketaren aurka, aitzindari izan gara.
‎Horren haritik, urtarrilaren 13an jendez bete ziren Bilboko kaleak; bakearen eta elkarrizketaren alde zegoen jendetza hark indarkeria berehala amaitzeko exijitu zion ETAri. Beste hainbatetan bezala, euskal gizarteak bere iritzia azaldu nahi zuen mobilizazio haren bidez.
‎Bakea eta berradiskidetzea lortu nahi baditugu, erakundeok eta euskal gizarteak berak terrorismoaren eta indarkeria mota guztietako biktimei laguntzen jarraitu behar dugu.
2011
‎Jakinarazi du eztabaida prozesua abiatu duela, kolektiboaren «ildo politikoa zehaztu eta eguneratzea» helburu hartuta. Hona hemen agiria, hitzez hitz: «Euskal Preso Politikoon Kolektiboak euskal gizartearekin bere ekimen eta gogoetak konpartitu nahi ditu agiri honen bidez:
‎Historia hurbila kontatzeko ordua hasi da, gure historia hurbila, gizartearen gehiengo batek bizi izan duena, horra unearen urduritasuna eta konplexutasunaren klabea. Hori da kontua, etorkizuna eraikitzeko klabea den putzu sakon eta ilun horretan murgildu garela, euskal gizarteak bere irakurketa egin behar duela; edo irakurketak. Eta alde desberdinek ere beren barne irakurketak egin behar dituztela.
‎Baina inflexio puntu garbia eman da. Arazoaren zergatia eta ondorioei aurre egitearekin batera, euskal gizarteak bere indarrik onenak bideratu ahal izango ditu eraikitze lanetara. Alegia, gizarte bezala onenen eta aurreratuenen mailan egote aldera.
‎Eusko Alkartasuna alderdiko idazkari nagusiaren hitzetan, euskal gizarteak berak erabaki nahi du, eta Euskal Herriak ez du betorik eta debekurik onartzen. Bilbon Bilduren alde eta Hauteskunde demokratikoen alde, ilegalizaziorik ez leloarekin egin den manifestazioan egin ditu Urizarrek adierazpenok.
‎Pello Urizarrek azpimarratu du EAk behin betiko bake baten alde lan egiten jarraituko duela, guztiontzako bake baten alde; horretan, euskal gizarteak bere burua ikusiko du islatuta, eta bakean bizitzeko nahiari emango dio erantzuna, behingoz eta betiko Euskadin tenkatu eta mina eragin duten biolentzia guztiak baztertzeko.
‎inmobilismuari eusteko eta euskal gizarteak bere etorkizuna erabakitzeko
2012
‎Preso ziren militante antifaxistengan izan zituen onurazko eraginek ez diezagutela lausotu haren egiazko izaera soziopolitiko eta juridikoaren ikuskera. 1977ko amnistiaren edukiek euskal gizarteak bere osotasunean defendatzen zuen amnistiaren esanahi eta edukien antza gutxi dute. Izatez, kontrajarriak ere badira.
‎Izan ere, EIk profesionaltasunez jardun du 30 urtez, gainbegiratua eginez. Euskara bera zailtasun ez baizik bertute bilakatu zaio; gonbidatu euskaldunak «harrien azpian ere» bilatu behar horrek behartu du euskal gizartea bere konplexutasunean ezagutzera eta haren mila aurpegiak aireratzea. REk lortu ez duena, alegia, gaztelerarekin noranahi (Espainiako politikara, kulturara?) irits zitekeen pentsamendu handi mandiak erosokerian ezartzera eraman baitu.
‎Euskal Herriko komentuen limosna eskeen emaitzak, serie jarraituetan bilduta, uste dut zinez esanahitsuak izango liratekeela, eliz historiako alde hori ezagutzeko, noski, baina baita euskal gizartea bera osotasunean ezagutzeko ere. Hortaz, eskueran dituen artxibo eta ezagutzarekin, ez legoke Urkiza norabide honetan saio on bat egiteko abiapunturik txarrenean.
‎Ildohorri eutsita garatu dira atal honetan agertzen diren idazlanak: bestelakoa izangolitzateke euskal gizartea bere kabuz norabidea erabakitzeko agintearen jabe baldinbalitz. Baina, esan gabe doa, gogoeta zientifikoa egin gura izan da eta ez, ordea, desideratum huts baten aurkezpena.
‎" Ikasleek gugan jarri duten konfiantza nabarmendu nahi nuke. Eskainitako plazen %98 bete dira eta datu horrek euskal gizarteak bere unibertsitatearengan duen konfiantza erakusten du. Eskaria eta eskaintza bat datoz.
2013
‎Baina alderdi politikoek markatzen dute bide orria, eta askotan, alderdi politiko batzuek agintzen dutena betetzen du jendeak. Beharbada, paper handiegia jokatu dute alderdi politikoek, onerako eta txarrerako, eta alderdiak fragmentatuta daudenez, euskal gizartea bera ere fragmentatu dute, nolabait esateko.
2014
‎Gure apaiz diozesiarren XX. mendea bereziki garrantzizkoa izan da Elizarentzat (bertako eta unibertsalarentzat), eta euskal gizarteak berea izan du apaiz horien egunerokotasun hurbil eta eragilea. Horren historia idazteko dago, eta eskuartean dudan hiztegi honek hainbat gogorakizun eskaintzan digu.
2015
‎Gatazkaren konponbidea ETAren amaiera bada, kito, ez dago askoz gehiago esateko, iragan astean ondo gogorarazi zaigunez. ETAk ez du jada hiltzen, jarrai beza euskal gizarteak bere bizitzarekin, ahaztu dadila presoekin, makroepaiketekin, atxiloketekin eta Estatuaren biolentziarekin.
‎Sinesgarritasun irabazi hori gorabehera, 2004ko martxoaren 11ko ondorio nagusia bestea izan zen, alegia, gizarteak indarkeriarekiko zuen tolerantzia txikitu egin zuela. XX. mendearen bukaeran, bide demokratikoen aldeko diskurtsoak guztiz nagusiak zirelarik, ETAk zailtasun handiak baldin bazituen euskal gizartearen aurrean bere jardun armatua justifikatzeko, 2001eko eta 2004ko eraso islamisten ondoren are zailagoa izango zen.
‎Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Legea, fundazio eskubidearen garapena bultzatzeko tresna bat ez ezik, Administrazioari, fundazioei eta, oro har, herritarrei segurtasun juridikoa emateko ezinbesteko arau bat ere bada. Beharrezkotzat jotzen dugu horren agerpena; izan ere, bi hamarkada hauetan zehar, 1994ko aurrekotik, fundazioen idiosinkrasiari eragiten dioten aldaketa nabarmenak gertatu dira (Elechiguerra, 2001), eta hori bada nahikoa arrazoi aldi horretan zehar izandako gorabehera guztiak kontuan hartzen dituen lege berri bat behar dela ziurtatzeko; are gehiago, euskal gizarteak bere ekonomia eta giza garapenean aurrera egiteko duen gaitasuna kontuan hartzen bada (Moreno et al., 2013).
2017
‎4 Azkenik, euskal gizarteak bere lurraldeko berezko hizkuntza berreskuratu
‎Saguek eta beste hainbeste abere ainitzek ere hortaz ainitz erakusten daukute, ez idurian hortaz guziaz. Demagun euskal gizartea bera aitzina doala hainbeste elkarte biziekin. Jakintzaren bidetik egin ahala.
2018
‎Beste batzuk ere galderak egin dituzte: euskal gizarteak bere osotasunean zergatik onartu zuen horrenbeste denboran horrelako fenomeno bat, zergatik ez zen askoz ere jende gehiago askoz ere lehenago mugitzen hasi ETAren aurkako protesta kalera eramateko, zergatik aprobetxatu duten beste eragile batzuk ETAren existentzia beren helburu politikoetarako...
2019
‎Gogoratu zuten senide eta gertukoek presoak bisitatzeko bidaiak egiten dituztela oraindik astero. “Sakabanaketa eta urrunketaren ondorio latzenak jasan dituzten 16 senide eta lagunak gogoan” izan zituzten Arbizun.Aldi berean, Etxeratek euskal gizarteari bere esker ona azaldu zion: “eskubide urraketen aurrean jendearen erantzuna oso ona izaten delako beti, elkartasunez eta maitasunez gure zama arintzen dutelako”.
2021
‎Zalbidek azaltzen du foruen galerarekin, industrializazio prozesuarekin eta erdal immigrazio masiboekin euskal mundu aurremodernoaren galera atzeraezin bihurtu zela belaunaldi horretako gehiengo batentzat, eta biziraupenerako egokitzapena hobetsi zuela estrategia gisa: "[...] euskal gizartea bere lehengo izate hartara berriro eramaterik ez zegoenez, Euskal Herriak herri gisa bizirik jarraitzea nahi bazen aro berriari ongi egokituko litzaizkiokeen oinarri eta lokarri etnokultural eguneratuak asmatu eta ezarri beharrak zeudekeen" (1988: 397).
‎Olanok «bide propioaren» alde egin zuen, «bere borondate demokratikoa gauzatzeko eta bere izaera nazionala errespetatua izateko». Horrez gainera, azpimarratu zuen euskal autogobernuaren zilegitasuna defendatzen jarraitu behar dela, «beharrezko akordioak bilatuz», baina euskal gizarteak bere etorkizuna erabakitzeko duen borondateari «uko egin gabe». Halaber, gobernantza kolaboratiboa «funtsezko elementutzat» jo zuen Olanok etorkizuneko politika sozialetan eta ekonomiaren alorreko eraldaketan sakontzeko.
‎Arlo guzti hauek aztertzeko giza antropologia erabili zuen, euskal herriaren aspaldiko antolakuntza moduei erreparatuz”, adierazi du Lázaro Echegarayk. Bonifaciok euskal gizarteari bere osotasunean begiratzen ziola azpimarratu du bere bilobak, eta jakina, gizarte bat badago, arauak eta baloreak ezartzeko borondatea ere bai. Honela, zuzenbideak garrantzia ezinbestekoa du herrien bilakaera kulturalean.
‎Oraindik demokrazia ez da heldu Euskal Herrira. Euskal Herriak bere eskubideak ukatuak ditu, euskal gizarteak bere etorkizuna erabakitzeko tresnarik eta ahalmenik ez du.
2023
‎Konponbidearen giltzak. Euskal gizarteak berak izan behar du, bere erakunde politiko eta judizialen bitartez, preso horiek nola itzultzen diren beren etxeetara diseinatzen duen partaide nagusia. Helburua salbuespenei amaiera ematea da, eta, espetxe politika arrunta aplikatuz, etxera itzultzeko bide hori irekitzen joatea, hainbat hamarkadatan askatasunik gabe egon ondoren.
‎Bai etxera. Euskal gizarteak berak, alderdi politikoek, sindikatuek, gizarte erakundeek eta herritarrek izan behar dute salbuespenari eta arbitrariotasunari amaiera emateko giltza. Gutako bakoitzak badu bere esku gauzak aldatzea.Denak etxean izan arte!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia