2010
|
|
Gogoeta prozesuaren ondorioz, geroko urratsetarako oinarriak jarri ziren: aspaldiko amets eta helburu zen Konfederazioa eratu ondoren, ikastolen mugimenduak batzar nazional bat egin zuen estreinakoz,
|
Euskal
Eskola proiektua landu eta kaleratu zen, bai eta iniziatiba hartu ere, PSE PSOE alderdiarekin harremanak eraiki eta akordioak ixteraino!
|
|
–Horregatik hasi ginen hausnartzen eta prestatzen nolakoa behar zuen Euskal Eskola Publiko berri hark, zein baldintzekin? Eztabaida haren ondorioz gero aurkeztu genuen
|
Euskal
Eskola proiektua sortu zen?.
|
|
Eta Euskal Herriak behar zuen eskola hura zehazteko asmoz, ikastolen mugimenduaren baitan abiaturiko gogoeta eta eztabaida prozesuak 1990eko hastapenetan
|
Euskal
Eskola proiektua lantzera eta I. Batzar Nazionala egitera eraman zuen.
|
|
Denera, 144 ikastoletako 474 lagun bildu ziren egun hartan Iruñean. , lehenik, euskal eskolari buruzko eztabaidari amaiera eman zioten,
|
Euskal
Eskola proiektua eta Gutun Programatikoa gehiengo osoz onetsiz.
|
|
|
EUSKAL
ESKOLA PROIEKTUA
|
|
Ezbairik gabe, ikastolen eta ikastolen mugimenduaren historian giltzarri saihestezina izan zen I. Batzar Nazionalean onarturiko
|
Euskal
Eskola proiektua eta Gutun Programatikoa. Euskal Eskola Publikoaz gain, euskal hezkuntza sistema berri eta osoa marraztu zuen Euskal Eskola proiektuak, eta Gutun haren sintesi modukoa zen.
|
|
Ezbairik gabe, ikastolen eta ikastolen mugimenduaren historian giltzarri saihestezina izan zen I. Batzar Nazionalean onarturiko Euskal Eskola proiektua eta Gutun Programatikoa. Euskal Eskola Publikoaz gain, euskal hezkuntza sistema berri eta osoa marraztu zuen
|
Euskal
Eskola proiektuak, eta Gutun haren sintesi modukoa zen. Euskal Herriko hezkuntza erakundeen historian, lehen aldiz, testu bat zegoen, Euskal Herriaren balizko hezkuntza sistemaren ezaugarriak zehazten eta jasotzen zituena.
|
|
|
Euskal
Eskola proiektua Konfederazioko talde tekniko hartako partaideek landu zuten, besteak beste Xabier Garagorri, J. Iñaki Etxezarreta, Mirari Bereziartua, Santos Sarasola, Ruper Ormaza, Imanol Igeregi. Xabier Garagorriren esanetan, Euskal Eskola lanak, aurreko hariari?
|
|
Elkarbanatutako titulartasunaren kontzeptua izan zen, dena den,
|
Euskal
Eskola proiektuaren ekarpen nagusia. –Hau da, Euskal Eskola Publiko Berrian, ikastetxearen titulartasunaren parte bat administrazioak zuela defendatzen zen, eta beste parte bat ikastolen nortasun juridikoa zeukan entitateak.
|
|
Erreferentzia politikoari zegokionez, I. Batzar Nazionala urrutiago gelditzen zen Ipar Euskal Herriko eta Nafarroako ikastolentzat, ikusirik berezko hezkuntza sistemaren aukera, une haietan, soilik Euskal Autonomia Erkidegoan zabal zitekeela. Nahiz eta
|
Euskal
Eskola proiektua Euskal Herri osoari begirako lana izan.
|
|
1987ko abenduaren 18ko akordioan adostutakoari jarraiki, Euskal Autonomia Erkidegoan Euskal Eskola Publiko berri bat emango lukeen bidea egiteko prestatu ziren ikastolak:
|
Euskal
Eskola proiektua eta horren bideragarritasun juridikorako lana eginez, barne mailan kohesioa lortuz, alderdi politikoekin jardunez?
|
|
Horrela berretsi du Xabier Garagorrik. Pedagogia Plan Nazionala 1983an hasitako bidearen eta 1990ean onarturiko
|
Euskal
Eskola proiektuaren jarraipen gisa ulertzen du berak,, barne gogoeta prozesuan Deustuko Kepa Uriarterekin hasitako musika hura eta gero 1990ean onarturiko norabidearen arlo guztiak jasotzen zirelako Pedagogia Plan Nazionalean. Baina, lehen aldiz, hemen jada curriculum propioaren ildoa ageri zen?.
|
|
–Hemen gaude berriro?. Eta bere garaian
|
Euskal
Eskola proiektuarekin gertatu bezala, III. Batzarretik atera ginen esanez, besteak beste, ikerketa lan batzuk egitera gindoazela, eta horien artean adierazgarriena herri honek behar duen Euskal Curriculuma ikertzera gindoazela. Beraz, mahai gainean halako kolpe indartsua ematea izan zen, bai?, J. Iñaki Etxezarretak azpimarratu duenez.
|