Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 40

2000
‎Baina Euskal Herriak, herri bezala eraiki nahi badu, beste neurri batzuk behar ditu. Eta egiazko euskal irakaskuntza izan dezagun, nik ez dut ikusten beste formularik ez baldin bada Euskal Eskola Nazionala, XXI. mendeko Estatu soberano moderno bati dagokiona. Xede hori lortzeko, ordea, autodeterminazio eskubidea onartu eta bideratu behar da, nazio proiektu horretan sinesten eta dihardutenen indarrak oro bilduz.
2002
Euskal Eskola Nazionalaren aldeko eguna Azpeitian
‎EUSKAL Herriko ikastolen elkartean biltzen diren bost lurraldeetako ikastola bana datoz Azpeitira hil honen 21ean, elkarrekin Euskal Eskola Nazionalaren eguna ospatzera. Hain zuzen ere, Arabatik:
‎Ikastolok aspalditxotik ari gara naziogintzan, gure eguneroko lanean. Euskal Eskola Nazionalaren bidea egiten ipintzen ari gara aspaldidanik gure indarrak.
‎Ikastolok, herritarren errekonozimendua badugu eta momentua oso egokia da geure politiko abertzaleengandik ere, ikastolak, euskal eskola nazionalaren abanguardia bezala tratatuak izateko. Begirune eta duintasuneko tratamentua zor zaio naziogintzan dabilen edonorengandik.
2003
‎Eskola mailan gu euskal eskola nazionalaren alde gaude eta euskarazko prentsa izatea ezinbestekoa da. Eredu propioa egin behar dugula pentsatzen dugulako, instrumentu propioak sortu behar ditugula uste dugu".
2004
‎455 Mirari Bereziartua: Burujabetasunik gabe ez dugu euskal eskola nazionalik izango, Euskaldunon Egunkaria, 2003/4/11.
2008
‎Euskara, eskoletara sartzeaz gain, geure eskola egin nahi izan zuten. Gaur argiago esaten dugun Euskal Eskola Nazionala.
‎Bitartean hazkuntza izugarria eman zuten ikastolek eta 1993ra iristean Autonomi Erkidegoan ikastolak desegiteko prozedura legala martxan ipini zen. 1993tik hamabost urte pasa ondoren merezi du geure eskolaz, hau da, Euskal Eskola Nazionalaz aritzean une historiko horretaz hausnarketa egitea. Zer dela-eta ez du inork horren hausnarketa publikorik egiten?
‎Ildo horretan herri mugimenduak beti aurretik joan direla gogorarazi du Gorka Zozaiak: ? Euskal Eskola Nazionala lortzeko herri mugimendua gorpuztu da azken hamarkadetan, eta herri mugimendu horren barruan, ikasle mugimenduak ekarpen garrantzitsua egin du?.
‎Ikasle Abertzaleek aurten ere antolatu dute Eskola Ibiltaria," euskal ikasleok defendatzen eta behar dugun Euskal Eskola Nazionala proiektua praktikan jartzeko eta Euskal Herria gure eskola dela aditzera emateko". Hiru egunez egingo dute, uztailaren 3tik 5era; Bergaran hasi, eta Azkoititik barrena pasatu ondoren, Azpeitian bukatuko dute.
2009
‎Horregatik, Azpeitiko ikastolakook bermea topatzeari garrantzia eman diogu, eta historiaren hariari jarraituz bilatu genuen haria. Kilometroak antolatu genituen, eta segidan hasi ginen Nafarroako Estatuaren Euskal Eskola Nazionalaren Eguna antolatzen, horretaz jabetzea lantzeko. Badira zortzi urte.
‎Borroka horiek guztiak, baina, ez dira bakanak, eta, hain zuzen, aldarri guztiak elkartzeko asmoa zuen atzoko Baterajotze Nazionalak. Ikasgelaz ikasgela gure proiektua den Euskal Eskola Nazionalari ekarpena eginez, guztion artean Euskal Eskola Nazionalaren proiektua sendotuko dutela adierazi du IAk. Ikasle guztien konpromisoa ezinbestekotzat jo du taldeak, tantaz tanta hezkuntza sistema arrotzak borrokatu eta Euskal Eskola Nazionala eraikiko duen ikasle uholdea sortzeko.
‎Borroka horiek guztiak, baina, ez dira bakanak, eta, hain zuzen, aldarri guztiak elkartzeko asmoa zuen atzoko Baterajotze Nazionalak. Ikasgelaz ikasgela gure proiektua den Euskal Eskola Nazionalari ekarpena eginez, guztion artean Euskal Eskola Nazionalaren proiektua sendotuko dutela adierazi du IAk. Ikasle guztien konpromisoa ezinbestekotzat jo du taldeak, tantaz tanta hezkuntza sistema arrotzak borrokatu eta Euskal Eskola Nazionala eraikiko duen ikasle uholdea sortzeko.
‎Ikasgelaz ikasgela gure proiektua den Euskal Eskola Nazionalari ekarpena eginez, guztion artean Euskal Eskola Nazionalaren proiektua sendotuko dutela adierazi du IAk. Ikasle guztien konpromisoa ezinbestekotzat jo du taldeak, tantaz tanta hezkuntza sistema arrotzak borrokatu eta Euskal Eskola Nazionala eraikiko duen ikasle uholdea sortzeko.
‎11:30ean abiatu ziren, hiru egunetarako antolakuntza erabaki ondotik. Ibilbidearekin, euskal eskola nazionala irudikatzea dute helburu. –Guk geuk sortutako eskola, betiere oinarri harturik Euskal Herria dela gure eskola, eta igarotzen garen tokietan gauza asko dagoela ikasteko?, adierazi du IAko eledun Ainhoa Mendibilek.
‎Intsumisio jarrera honekin beraz, ikasleok Euskal Eskola Nazionala praktikan eraikitzeko urratsak ematen ditugula ulertzen dugu. Diskurtso bat garatzeaz haratago, Estatuek inposaturikoari alternatiba errealak mahai gaineratu eta eduki propioak lantzeko esparruak eskaintzen baititugu.
2010
‎eta eskola erdalduna, eskola transferitua? juridikoki bereizten zituen EIKEk,? Euskal Eskola Nazionalari uko eginez, eta ikastolak, ghetto?
‎Horregatik, legearen kontra agertu eta ikastolen batasunari eustea auzi politikotzat jo zuen ezker abertzaleak. . Beti defendatu dugu Euskal Eskola Publiko Berria eraikitzeko, gero Euskal Eskola Nazionala deitu genuen, eta guretzako sinonimo dira, bi zutabeak eskola publikoa eta ikastolen mugimendua zirela?, adierazi du Erkiziak.
‎HBko legebiltzarkide ohiaren hitzetan, haiek ez zuten inoiz planteatu ikastolak eta eskola publikoa aurrez aurre jartzea. ? Euskal Eskola Nazionalaren bidean biak ziren ezinbesteko, eta, beraz, biak indartu beharrekoak. Beti esaten genuen publikoa zela ikastola, ez soilik betetzen zuen zerbitzu publikoagatik, baita bere izaera eta helburuengatik ere?.
‎Ikasle abertzaleok urteak daramatzagu Euskal Herriko heziguneetan ikasleon eskubideak defendatuz, gure proiektu politikoa den Euskal Eskola Nazionala aldarrikatzen. Edukiz eta hizkuntzaz euskalduna izango den eskola, hots, euskaraz ikasiz, gure herriko historia nahiz kultura ikasteko eskubidea bermatuko digun eskola nahi dugu.
2012
‎Gipuzkoako Batzar Nagusietan eta Bilduk agintea duen udalerrietan ere normal aritu ziren lanean. Urtero egin ohi duen bezala, Ikasle Abertzaleak taldeak eskolak antolatu zituen Hego Euskal Herriko 29 herritan, «jaiegun inposatu eta arrotz honi» erantzuteko, eta aukera baliatu zuten Euskal Eskola Nazionala «apurka apurka eraikitzeko» deia egiteko. Bestelako protestak ere izan ziren.
2014
‎" Unibertsitateak daraman neoliberalizazio prozesua azalarazi eta honen aurka borrokatuko dugu, era eraikitzaile batean. Fakultatez fakultate desobedientzia ekintzak eramango ditugu aurrera martxoan zehar eta M27ko ikasle greba orokorra eta gero hainbat dinamika jarriko ditugu martxan unibertsitateetan, Euskal Eskola Nazionala helburu".
‎Inposaketa hauen aurkako aldarria, hauen aurkako desobedientzia eraikitzailea izatera igaro behar da, lehenbailen. EU2015 eta LOMCE desobeditu Aztertuz, astinduz eta sortuz, Euskal Eskola Nazionala! Azaroak 27, denok Leioako Campusera!
2015
‎Ikastolak burgesak omen dira, eta euskal eskola nazionalaren bidez gainditu behar omen dira. Burgesa zer den aztertu egin genuke, baina aztertu beharrik ez dena da euskal eskola nazional, orain arteko eskola publikoetan oinharritzea utopia edo fede gaiztoa dela.
‎Ikastolak burgesak omen dira, eta euskal eskola nazionalaren bidez gainditu behar omen dira. Burgesa zer den aztertu egin genuke, baina aztertu beharrik ez dena da euskal eskola nazional, orain arteko eskola publikoetan oinharritzea utopia edo fede gaiztoa dela. Ikastolak garestiak direla, eta zenbait lizeo ere burges dela aitortzearen truke, aitor dezatela eskola nazionalak eta antzekoak, nahiz eta egunero ordubete euskara inpartitu faxistak direla.
2016
‎Pankartan idatzitakoa apuntatu nuen: EUSKAL ESKOLA NAZIONALA. Eta azpian:
‎Argi dugulako arazoa ez dela errektore hau ala bestea, zapaltzen gaituen hezkuntza eredu kapitalista heteropatriarkala eta dominazio sistema hau baizik. Horren aurrean, herritik eta herriarentzako hezkuntzaren eraikuntzan egin duten lana goraipatu eta Euskal Eskola Nazionalaren bidean bidelagun izango gaituztela helarazi nahi diegu.
2017
‎ereduak euskaraz dihardu, eta horrekin dena egina dagoela dirudi. Hori, ordea, euskal eskola nazionalaren abiapuntua besterik ez da.
‎Ez dugu inolako inposaketarik onartuko, gure eskubideak defendatuko ditugu eta horretarako hezkuntza eredu duina eraiki. Azterketa arrotzez, oztopoz betetzen digute bidea baina Euskal Herriak herritik eta herriarentzat behar duen hezkuntza eredu propioa egunez egun irudikatzen dugu eta etorkizuneko Euskal Eskola Nazionala urratsez urrats borrokatu. Ikasle Abertzaleok, LOMCE zein Heziberri bezalako inposaketen aurrean subjektu desobediente gisa azaltzen gara.
2018
‎esango diogu Ekainaren 6an Gasteizeko, Donostiako, Leioako, Bilboko eta Iruñeko unibertsitateetan. Euskal langile klasearen beharrei erantzungo dien hezkuntza eraikitzen jarraituko dugu, Euskal Eskola Nazionala eraikitzen jarraituko dugu. Hurrengo urtean unibertsitatean borrokan ikusiko dugu elkar.
‎esango diogu Ekainaren 6an Gasteizeko, Donostiko, Leioako, Bilboko eta Iruñeko unibertsitateetan. Euskal langile klasearen beharrei erantzungo dien hezkuntza eraikitzen jarraituko dugu, Euskal Eskola Nazionala eraikitzen jarraituko dugu. Hurrengo urtean unibertsitatean borrokan ikusiko dugu elkar.
2021
‎Bestela esanda: Euskal Eskola Nazionalean, kalitatezkoa, doakoa eta unibertsala izango den hezkuntza ereduan dago giltzarria. Instituzio hori gaurdanik eraiki behar dugu, eta indarrak batu eraikitzeko prozesuan.
‎Instituzio hori gaurdanik eraiki behar dugu, eta indarrak batu eraikitzeko prozesuan. Ikasle langileon behar kognitibo zein afektiboetara egokituko den hezkuntza ereduaz ari gara Euskal Eskola Nazionalaz ari garenean, gizakiaren garapen objektiboa ahalbidetuko duen hezkuntza ereduaz, hain zuzen. Euskal Herria zentroan edukiko duen hezkuntza instituzio proletarioa izango da segregazioa, euskaren erabilerarik eza, genero zapalkuntza eta egun existitzen diren beste hainbat problematika gainditzen hasteko baldintza.
‎Kontrol soziala borrokatu, langileon eskubideak irabazi, ikasleon erabakimen gaitasuna bermatu... eta garaipenak lortuz indar korrelazioan eragin. Hezkuntza doakoa, unibertsala eta kalitatezkoa izan dadin, proletalgoaren euskalduntzea euskararen biziraupenerako baldintza, Euskal Eskola Nazionalaren eraikuntzan jarraitu behar dugu.
‎Ikastolak sortu zirenetik euskal eskola nazionala izateko asmoarekin jaio ziren, non euskal curriculuma lantzen zen. Sorreran, beste publikotasun kontzeptutik jaioak ziren, pertsona batzuk bildu eta ekimen kolektiboa bultzatzearen ondoriozko ekimenak izanik.
‎Asmatu dugu, gure historian ohi izan den bezala, egoera berriari, herri eta kultura modura bizirauteko behar ditugun erantzunak eta tresnak sortzen, elkarren arteko lanean, auzolanean. Eztabaidak ezin gaitu ahuldu gehiago, Eskola Publiko indartsu bat behar dugulako, eta, Euskal Eskola nazionala behar dugulako.
‎Gauzak horrela, egoera hori iraultzeko borrokatzen saiatu arren, aitortu behar dut mundu hau ere ez dudala nirea sentitzen, bere gauza on guztiekin ere —doakoa izateaz aparte, anitzagoa eta inklusiboagoa da, besteak beste— Gero eta gehiago iruditzen zait, sare bati falta zaiona daukala besteak, eta alderantziz; hots, elkarrengandik asko ikasteko daukatela, elkarrekin asko lantzeko; eta, horrenbestez, uste dut korapiloa askatzen hasteko sare biak desmitifikatzeari ekin geniokeela, bakoitzaren indarguneak eta ahulguneak identifikatzen hasteko eta, gerora, elkarrekin proiektu bakar bat eraikitzeko. Sare baten aldekoak, bestera lerratutakoak zein bi munduen artean kolokan dauden horiek guztiak bilduko lituzkeen proiektua, Euskal Hezkuntza Sistema Publikoa, Euskal Eskola Nazionala edo beste edozein izen izango lukeena. Bestela esanda, Iztuetarekin:
‎Ondo edo gaizki, sistemari irentsita edo ez, hortxe daude[.]. Herri mugimenduan oinarritutako beste erakunde batek hartu du txanda, ikastolen eta eskola publikoetako euskaldunen zubia eginez, zintzo eta anbiguetaterik gabe, pausuak seguru markatuz, Euskal Eskola Nazionalaren eraikuntzan tink jokatuz".
Euskal Eskola Nazionala aspaldiko aldarria da, dakigun bezala; aldarri frustratu zahar bat, amets polit bat, bakoitza berean gotorturik hutsaren hurrengo bihurtu baita. Aitzitik, aipatu liskarrak eta talkak ekiditeko edo gainditzeko modu berriak ikertzeari ekin zaio berriz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia