2010
|
|
" Tximeletena azalduko dizut esan zidan. Atzo esan genizuen bezala, Isabel eta biok
|
euskal
eskolaren mugimenduan gaude. Ba, ikusi genuen Isabelek eta biok gure umeek ez zeukatela jostatzeko materialik euskaraz.
|
2019
|
|
Horrela, bertako kulturaren difusioa eta berrezarpena bultzatzeko proiektuan, arte plastikoen arloan, aurreko hamarkadetan ospea lortu zuten artistek, bai eta beren lanek ere, babes publiko berezia jaso zuten. Artista horiek nagusiki Gaur taldeko partaideak izandakoak ziren, hots, hirurogeita hamarreko hamarkadan sortutako
|
Euskal
Eskola mugimenduko azpitalde gipuzkoarra zena1 Gogorarazi beharra dago sortzaile horien garaiko nahi bateratua euskal kulturarentzat iruditegi berri bat osatzea zela, hain zuzen ere, ahozko tradizioan gertatzen ez zen bezala, euskal kulturak ez baitzuen ia imajinario bisualik. Era horretan, Trantsizioaren hasieran sumatzen zen norabide politiko eta kultural berriarekin, esan daiteke iraganeko xede hori nolabait lortu egin zela.
|
|
Amable Arias, Jose Antonio Sistiaga, Nestor Basterretxea, Jorge Oteiza, Remigio Mendiburu, Eduardo Chillida, Rafael Ruiz Balerdi eta Jose Luis Zumeta. Orokorrean, 1966an sorturiko
|
Euskal
Eskola mugimenduaren parte izan ziren hogeita hamasei artisten artean, bakarra izan zen emakumea: Maria Franziska Dapena
|
2020
|
|
Ezagunak egiten zaizkigu
|
Euskal
Eskolen Mugimenduan ibilitako Gipuzkoako eta Bizkaiko artistak. Gaur eta Emen taldean bildutako Oteiza, Txillida, Basterretxea, Mendiburu, Zumeta, Sistiaga eta Ibarrola gutxi gorabehera aipatu ditzakegun euskal artisten zerrendan daude.
|
2021
|
|
Hain zuzen, 1966ko
|
Euskal
Eskola mugimendu artistikoaren parte izan ziren gainerako azpitaldeek ez bezala, Gipuzkoako Gaur kolektiboak nahiko lengoaia plastiko homogeneo eta identifikagarria izan zuen; 4 abstrakzioa lehenetsi zuten eta, bereziki, joera geometrikoak eta eskulturak presentzia handia izan zuten. Aurretik aipatu bezala, agintariek eskualdeko identitatearen sostengu berria kultura zela adostu arren, ez zen zehaztu euskal kulturaren bereizgarriak zein ziren:
|
|
Norabide berean, taldekatze artistikoak edo horien saiakerak bereziki ongi zetozen euskal iragan artistikoaren inguruan eman nahi zen irudi edo definizio horrekin. Hori dela eta, Arantzazuko basilikaren proiektua, Bizkaiko Estampa Popular taldea edo
|
Euskal
Eskola mugimendua kontaketaren ardatz garrantzitsuak bihurtu ziren, eta protagonistak Oteiza, Txillida, Basterretxea edo Ibarrola artistak izan ziren, besteak beste. Hau da, ustez berezkoa zitzaion esentzia antifrankista eta borrokalaria zuen Euskal Herriko artearen historia bat joan zen errotzen, data, protagonista eta gertakizun mugarriak zituen kontaketa bat.
|
|
4
|
Euskal
Eskola mugimendua (1966) artearen bidez euskal kultura sustatzeko helburua izan zuen iniziatiba artistikoa izan zen. Probintzia bakoitzeko azpitalde bana osatu nahi izan zen:
|
2023
|
|
70eko hamarkada euskal artista belaunaldi baten onarpen publikoarena izan zen. 1966an,
|
Euskal
Eskolen Mugimenduko taldeak osatu ondoren, hurrengo hamarkadan etorri ziren jendearen aurrera edo kalera ateratzeko urteak. Horretarako, erakunde publiko eta pribatuen babesa behar izan zen, eta, Usurbilgo Udalarekin gertatu zen bezala, beste herri eta hiri askotan ikus ditzakegu belaunaldi hartako artisten lanak.
|