2002
|
|
Berak agintzen duela erakutsi du Estatuak. Horren aurrean
|
euskal
erakundeek duten arma bakarra herria da, herria kontzientziatzea, bere erantzuna antolatzea, eta hori ez da egin. Horregatik, honek guztiak oso susmo txarra ematen digu aipatu izan duten kontsultari dagokionez.
|
2005
|
|
Aipamen berezia egin nahi diogu zerga politikari, alor honetan eskuduntzak
|
euskal
erakundeek dituztelako, eta beraien politika neoliberalaren adibide garbia delako. Arlo honetan ere aldaketak guztiz beharrezkoak dira:
|
2007
|
|
Azkenik, EAEko udalen gain
|
euskal
erakundeek duten erantzukizuna azpimarratu behar da eta ziurtatuta geratzen da udal hauen autonomia maila lurralde komunekoarenen adinekoa izango dela, gutxienez. Beraz, udalen beraien sarrera autonomoez gain, zeinak udal zergen eta tasen bidez eskuratuko baitituzte, euskal erakundeek diru ekarpenak ere egin dizkie eskumenak egikaritzeko, lurralde komuneko udalei estatuak bermatzen dien moduan.
|
|
Pakete horren bidez, hileko kuota finkoa ordaintzen da. Baina
|
euskal
erakundeak duen produkturik adierazgarriena" Crédito Nómina" da. Horren bidez, nomina edo pentsioa helbideratzen duten pertsonei berehalako mailegu bat doan eskuratzeko aukera eskaintzen zaie, %0ko urteko tasarekin (UTB) eta komisiorik gabe, urteko soldataren zenbatekoarekin, gehienez ere 30.000 euroraino.
|
2014
|
|
%1 bueltan haziko omen da Hego Euskal Herria 2014an, baina 218 mila langabeen ilara ez da askorik laburtuko. Bestalde,
|
euskal
erakundeek duten eragiteko ahalmen mugatuaren berri ematen duen errealitatea: euskal zergez ordaintzen diren euskal funtzionarioen soldata ezin du Jaurlaritzak edo Nafarroako Gobernuak finkatu.
|
2015
|
|
Lau urte geroago zergen erreforma berri bat onartuko du koordinaziorako organo berak; herritarren ezkutuan onartu ere ELAk salatuko duenez: " berea egin dute, beste behin, herritar eta erakunde sozialei inolako informaziorik eman gabe eta, noski, hauengandik inolako iritzi edo iradokizunik jaso nahi izan gabe"; ELAren ustetan,"
|
euskal
erakundeek duten ahalmen politiko nagusia eta, aldi berean, herritarron eguneroko bizimoduan eraginik handiena duena" inolako eztabaida sozialik gabe onartu izanak," dugun demokraziaren maila kaskarraren" erakusle litzateke, besteak beste.1139 Bizkaiko Ogasun diputatuak ELAri emandako erantzun zakarrak —aurkez dadila hauteskundeetara! — ilunzaletasun salaketa berrestera d...
|
|
Lan harremanetarako euskal esparrua eta esparru sozioekonomiko propioa guztiz premiazkotzat jotzen dituzte ELAk eta LABek neoliberalismoak eragindako arazo sozial eta ekonomiko larriei erantzun ahal izateko; honen harira," lan gaietan eta gizarte babesari dagokionean
|
euskal
erakundeek duten konpetentzia hutsune estrukturala, eta dagoeneko duela hamasei urte hitzemandako transferentzia soziolaboralak (INEM eta Gizarte Segurantza) gauzatzeari gobernu espainolak ematen dion ezezkoa" salatzen dituzte; hortaz," lan eta gizarte gaietako legegintza ahalmena eta euskal erakundeei enplegu, lanbide heziketa eta Gizarte Segurantzako konpetentzien berehalako transfere... Zerga sistema aurrerakoia ere aldarrikatzen du agiriak, iruzurraren aurka egin eta, gastu politikaren bidez, ondasunen birbanaketa ahalbidetuko duena.
|
|
Azkenaldian, ordea, jarrera aldaketaren zantzuak hautematen ziren, batez ere PSOE Lakuara iritsi zenetik; 166 bazirudien Madrilekiko harremana normalizatzea zela lehentasuna, horretarako Estatuaren inposizioak onartu behar baziren ere. ELAk ezin zuen, baina, inondik ere onartu euskal lan harremanen esparruari eraso egiten ziotenekin
|
euskal
erakundeek zuten tratu gozoa; are gutxiago euskal sindikalismoak erakutsitako gorakada nabarmenak esparru horren premia inoiz baino argiago erakusten zuenean.
|
2018
|
|
Goiener OUJen proiektura batu izanak Energiaren
|
Euskal
Erakundeak duela bi urte proiektua uzteko erakutsi zuen jarrera aldatzera bultzatu duela dirudi. Enpresaren sorreratik izan duen jabetzaren %10a mantentzeko hautua egin du EEEk.
|
2020
|
|
«Euskal herritarrak zaintzea eta babestea» da EAJren lehentasun nagusia, adierazi duenez. Esan du makalaldi honetatik ateratzeko
|
euskal
erakundeek badutela gaitasuna «urratsez urrats Euskadi aske eta burujabea eraikitzera eramango gaituztenak».
|
2023
|
|
VELASCO CABALLEROk horrela adierazten du: " Horren arabera, TAAJLek
|
euskal
erakundeekiko duen begirune nabarmenak bi oinarri ditu: batetik, foru lurraldeen eskubide historikoak; eta, bestetik, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatutua, nekez da bateragarria TAAJL arautzeko aukera batzuekin" 653 Esangura horretan, lurralde historikoen eskumenak ere handitu egin dira.
|
|
Salbuespen aplikagarri berri horiek ez dituzte beti zehazten lurralde historikoetako foru araubideak. Horren arabera, TAAJLek
|
euskal
erakundeekiko duen begirune nabarmenak bi oinarri ditu: batetik," Foru lurraldeen eskubide historikoak"; eta, bestetik, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatutua, nekez da bateragarria TAAJL arautzeko aukera batzuekin" 573 Goazen banan banan salbuespen klausula bakoitza aztertzen.
|