Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2012
‎Ahal den tokietan, eta debako egoera soziolinguistikoa kontuan hartuta ahal da, ausartago joka daitekeela esango genuke. uste dugu sakonean dagoen arazoa honako hau dela: berbazkoak ez diren kultur jardueratan zailagoa da euskal dimentsioaz jabetzea. produktua (emanaldiak) eta sortze prozesuak nahasten dira eta, euskalgintzari dagokionez, prestatzen diren jendaurrekoetan euskal" pieza" batzuk sartzearekin nahikoa dela pentsatu izan da orain arte. Gu produktuaz ez ezik (eta hori oso inportantea da), prozesuaz ere ari gara. esan nahi baita:
‎Berbazkoak ez diren kultur jardueratan zailagoa da euskal dimentsioaz jabetzea.
‎2.2 zer esan genezake kultur politiken euskal dimentsioaz, kultur politikak euskaratik pasatzen al dira?
‎Adjektibo bat, edota sustantiboa da kultura den adina? kultur politiken eta euskal dimentsioaren arteko harremana argitzeke dagoen auzia da. Administrazio askotan (denetan ez esateagatik) kultur politikak, kultura sailak," hizkuntzarik gabe" agertu izan zaizkigu. kultura da garrantzitsua, kultura da edukia.
‎Aitortu behar da lurralde mailako administrazioan eta herrietakoan, oro har Gipuzkoan, kultura arduradunen aldetik euskal dimentsioa kontuan hartzen dela, baina inon ez dagoela idatziz jasota horrela behar duenik izan. Beraz, Aldundiko eta udaletako teknikari eta arduradunen euskararekiko sentsibilitatearen (edo sentsibilitate ezaren) mende geratzen da euskarazko kulturaren aldeko politikak praktikan jartzea.
‎Gure beharretatik formulatu behar dugu bisio bat, etorkizunerako ikuspegia. Berezitua eta lehentasunezkoa izan luke euskal dimentsio horrek, eta horrenbestez kultura sailetik egin politikak, eta ez euskara sailetik.
‎Analisi unitate ezberdinak erabili ditugu. ...naz aritu ginen; kultura eta politikaren arteko loturak ere hizpide izan genituen; baita kultur politikak ere; gizarte zibil eta administrazioaren arteko harremanez jardun genuen, bestetik; gune eta bisio adostuen beharraz solastu ginen; kultur produktuen merkaturatzeaz; kultur produktuen transmisioaz; gizarte aldaketa eta identitateaz; euskal kulturaren berogailuez; eta, azkenik, kultur politiken euskal dimentsioaz, zein hizkuntz politiken kultur dimentsioaz. Azken bi hauek izango dira idazlan honen ardatzak.
2016
‎• Curriculumaren euskal dimentsioa aurrez aurre lantzen du eskolak. Gure herri izaeraren eta nortasun kolektiboaren ezagutza eskura dezakete horrela, hein batean, belaunaldi gazteek.
‎Gure herri izaeraren eta nortasun kolektiboaren ezagutza eskura dezakete horrela, hein batean, belaunaldi gazteek. Euskal dimentsioa ganoraz eta neurriz lantze hori bateragarri da gurea baino esparru zabalagoetako gizarte moldaerak, aginteedo lan erakundeak, baEtxetik euskaldun diren ikasleen gaitasuna, euskaraz mintzatzeko ahalmena, sendotzen, zabaltzen eta aberasten ari da eskola:
‎Curriculumaren euskal dimentsioa aurrez aurre lantzen du eskolak.
‎Elebitasun horrek era askotako eragozpen mugak izan ditzake, baina abantaila sendorik ere badu berekin. Eskolatik kanpora euskaraz interakzio sareetan integratu beharra, komenentzia edo gogoa baldin badute ikasle horiek," oinarrizko maila bat" eskuratua dutelarik hortik aurrera errazago egin ahal izango dute. c) Curriculumaren euskal dimentsioa (CED) aurrez aurre landu dezake eskolak. EAEk badu %45 inguruko eskumena curriculum finkapen horretan.
‎EAEk badu %45 inguruko eskumena curriculum finkapen horretan. Hainbateko eskumen espresurik gabe ere ez da hutsaren hurrengoa, eskolak euskal dimentsio horren alde egin dezakeena. Gure herri izaeraren eta nortasun kolektiboaren ezagutza eskura dezakete horrela, hein batean, belaunaldi gazteek.
‎egunero berritzen da, egunero osatzen, egunero birmoldatzen eta berregiten. Euskaldunon egungo talde izaera kontuan izan behar du eskolak, horretarako392 Belaunaldi gazteen sozializazio lanean osabetezko partaide izango bada eskola, euskal dimentsioaren berri eman behar die belaunaldi gazteei. Askok besterik uste duen arren unibertsalago egin gaitzake lan horrek, ez nor bere zilborraren miresle itsuago.
‎Ez da lan erraza, bai ordea premiazkoa: dikotiledoneoak eta Ruffiniren teorema euskaraz ikastea ezin izan liteke euskal eskolaren helburu nagusi, are gutxiago bakar393 Euskal dimentsioa ganoraz eta neurriz lantze hori bateragarri da gurea baino esparru zabalagoetako gizarte moldaerak, aginteedo lan erakundeak, bateko eta besteko ohiturak, balio ikuspegi diferenteak eta ekarpen globalak aintzakotzat hartzearekin. Euskaltasunak leku zentrala izan behar du ikuspegi global horretan:
‎Curriculumaren euskal dimentsioa (CED) aurrez aurre landu dezake eskolak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia