2012
|
|
Ahal den tokietan, eta debako egoera soziolinguistikoa kontuan hartuta ahal da, ausartago joka daitekeela esango genuke. uste dugu sakonean dagoen arazoa honako hau dela: berbazkoak ez diren kultur jardueratan zailagoa da
|
euskal
dimentsioaz jabetzea. produktua (emanaldiak) eta sortze prozesuak nahasten dira eta, euskalgintzari dagokionez, prestatzen diren jendaurrekoetan euskal" pieza" batzuk sartzearekin nahikoa dela pentsatu izan da orain arte. Gu produktuaz ez ezik (eta hori oso inportantea da), prozesuaz ere ari gara. esan nahi baita:
|
|
Berbazkoak ez diren kultur jardueratan zailagoa da
|
euskal
dimentsioaz jabetzea.
|
|
2.2 zer esan genezake kultur politiken
|
euskal
dimentsioaz, kultur politikak euskaratik pasatzen al dira?
|
|
Adjektibo bat, edota sustantiboa da kultura den adina? kultur politiken eta
|
euskal
dimentsioaren arteko harremana argitzeke dagoen auzia da. Administrazio askotan (denetan ez esateagatik) kultur politikak, kultura sailak," hizkuntzarik gabe" agertu izan zaizkigu. kultura da garrantzitsua, kultura da edukia.
|
|
Aitortu behar da lurralde mailako administrazioan eta herrietakoan, oro har Gipuzkoan, kultura arduradunen aldetik
|
euskal
dimentsioa kontuan hartzen dela, baina inon ez dagoela idatziz jasota horrela behar duenik izan. Beraz, Aldundiko eta udaletako teknikari eta arduradunen euskararekiko sentsibilitatearen (edo sentsibilitate ezaren) mende geratzen da euskarazko kulturaren aldeko politikak praktikan jartzea.
|
|
Gure beharretatik formulatu behar dugu bisio bat, etorkizunerako ikuspegia. Berezitua eta lehentasunezkoa izan luke
|
euskal
dimentsio horrek, eta horrenbestez kultura sailetik egin politikak, eta ez euskara sailetik.
|
|
Analisi unitate ezberdinak erabili ditugu. ...naz aritu ginen; kultura eta politikaren arteko loturak ere hizpide izan genituen; baita kultur politikak ere; gizarte zibil eta administrazioaren arteko harremanez jardun genuen, bestetik; gune eta bisio adostuen beharraz solastu ginen; kultur produktuen merkaturatzeaz; kultur produktuen transmisioaz; gizarte aldaketa eta identitateaz; euskal kulturaren berogailuez; eta, azkenik, kultur politiken
|
euskal
dimentsioaz, zein hizkuntz politiken kultur dimentsioaz. Azken bi hauek izango dira idazlan honen ardatzak.
|
2016
|
|
• Curriculumaren
|
euskal
dimentsioa aurrez aurre lantzen du eskolak. Gure herri izaeraren eta nortasun kolektiboaren ezagutza eskura dezakete horrela, hein batean, belaunaldi gazteek.
|
|
Gure herri izaeraren eta nortasun kolektiboaren ezagutza eskura dezakete horrela, hein batean, belaunaldi gazteek.
|
Euskal
dimentsioa ganoraz eta neurriz lantze hori bateragarri da gurea baino esparru zabalagoetako gizarte moldaerak, aginteedo lan erakundeak, baEtxetik euskaldun diren ikasleen gaitasuna, euskaraz mintzatzeko ahalmena, sendotzen, zabaltzen eta aberasten ari da eskola:
|
|
Curriculumaren
|
euskal
dimentsioa aurrez aurre lantzen du eskolak.
|
|
Elebitasun horrek era askotako eragozpen mugak izan ditzake, baina abantaila sendorik ere badu berekin. Eskolatik kanpora euskaraz interakzio sareetan integratu beharra, komenentzia edo gogoa baldin badute ikasle horiek," oinarrizko maila bat" eskuratua dutelarik hortik aurrera errazago egin ahal izango dute. c) Curriculumaren
|
euskal
dimentsioa (CED) aurrez aurre landu dezake eskolak. EAEk badu %45 inguruko eskumena curriculum finkapen horretan.
|
|
EAEk badu %45 inguruko eskumena curriculum finkapen horretan. Hainbateko eskumen espresurik gabe ere ez da hutsaren hurrengoa, eskolak
|
euskal
dimentsio horren alde egin dezakeena. Gure herri izaeraren eta nortasun kolektiboaren ezagutza eskura dezakete horrela, hein batean, belaunaldi gazteek.
|
|
egunero berritzen da, egunero osatzen, egunero birmoldatzen eta berregiten. Euskaldunon egungo talde izaera kontuan izan behar du eskolak, horretarako392 Belaunaldi gazteen sozializazio lanean osabetezko partaide izango bada eskola,
|
euskal
dimentsioaren berri eman behar die belaunaldi gazteei. Askok besterik uste duen arren unibertsalago egin gaitzake lan horrek, ez nor bere zilborraren miresle itsuago.
|
|
Ez da lan erraza, bai ordea premiazkoa: dikotiledoneoak eta Ruffiniren teorema euskaraz ikastea ezin izan liteke euskal eskolaren helburu nagusi, are gutxiago bakar393
|
Euskal
dimentsioa ganoraz eta neurriz lantze hori bateragarri da gurea baino esparru zabalagoetako gizarte moldaerak, aginteedo lan erakundeak, bateko eta besteko ohiturak, balio ikuspegi diferenteak eta ekarpen globalak aintzakotzat hartzearekin. Euskaltasunak leku zentrala izan behar du ikuspegi global horretan:
|
|
Curriculumaren
|
euskal
dimentsioa (CED) aurrez aurre landu dezake eskolak.
|