2006
|
|
mailegu bidezko sistemari alternatibak aurkeztu dizkiote eta gogoratu dute zein den neurgaitza kaltearen esparrua. Testuliburuen defentsa sutsua egin dute, bestalde, testuliburuak hainbat arrazoigatik ordezkaezinak baitira irakaskuntzan eta
|
euskal
curriculumaren garapenerako euskarri sendoak.
|
|
Euskal argitaletxeen egoera kritiko horrek
|
euskal
curriculumaren garapenari ere zuzenean eragingo dio. Euskal argitaletxeak ekonomiaren, pedagogiaren eta giza baliabideen ikuspegitik euskal curriculumaren ikasmaterial berriak sortzeko egiten ari diren inbertsioa nabarmen murriztuko da, konkurrentzia desagertuko da eta, jakina, curriculum material horien kalitatea zinez jaitsiko da.
|
|
Honako auziak planteatu dizkiegu: doakotasuna bai ala ez; doakotasuna gauzatzeko formula edo sistemen balorazioa; mailegutza sistemak liburuaren sektoreari eta
|
euskal
curriculumaren garapenari ekarriko lizkiekeen onura eta kalteen inguruko gogoeta.
|
|
Eta liburuaren sektoreari? Eta
|
euskal
curriculumaren garapenari?
|
|
Abantaila handia izanik ere garapen bidean dugun euskal curriculumaren planteamendua finkatzea edota teknologia berriak hezkuntzaren curriculumean garatzea, arrisku handia letorkiguke ikasmaterialak, bertan sortu ordez, itzulpen hutsak bihurtzeko.
|
Euskal
curriculumaren garapena ezinbestekoa dela sinisten duten alderdi politikoek neurri hau bultzatzea ez da inolaz ere ulergarria. Bestalde, gizarte gastuen murrizketa liburuen bidez egitea ikaragarria iruditzen zait.
|
2010
|
|
Ezbairik gabe, erabaki kualitatiboa bezain garrantzitsua hartu zuten orduan ikastolek, 1996an hasitako prozesu programatikoa bukatuz eta
|
Euskal
Curriculumaren garapenaren prozesuari hasiera emanez. Ikastolen Elkarteak berak orduan azpimarratu zenez,, euskara irakaskuntzan sartzea izan zen ikastolek XX. mendean egindako ekarpen nagusia, eta Euskal Curriculuma da etorkizuneko emaria?.
|
2021
|
|
|
Euskal
Curriculumaren garapen pedagogikoa da ikastolen curriculuma eta ikaslearen irteera profil jakin bat du helburu. Honako lau osagai hauek biltzen ditu:
|
|
Eta, hala, gero eta meharragoak diren EIMA programaren laguntzak ere estatu mailako argitaletxeen esku geratzen dira hein handi batean.
|
Euskal
curriculumaren garapenerako beharrezkoak diren edukiak eta tresnak bertako argitaletxeen eskutik soilik etorriko dira, etortzekotan. Izurritea baino lehenago ere argi gorriak piztuta geneuzkan arlo horretan, eta orain ez gaude hobeto, hezkuntzaren digitalizazioa itsumustuan ezarri den garaiotan, ekoizle multinazionalak sartu baitzaizkigu atoan, eskola eta etxeetako sistemetan.
|
|
Jabetu gaitezen, ordea, digitalizazioa PDF bat egitetik haragoko praktika gisara ulertzen badugu, eta hala ulertzen dugu, inbertsio publiko oso esanguratsuak ditugula, inbertsio pribatuak ezin diolako aurre egin garapen jasoak eta iraunkorrak eskatzen dituen finantzaketari. Presazko auzia da, egunez egun ikusten ari garelako, hezkuntza arloan bereziki baina ez bakarrik,
|
euskal
curriculumaren garapenetik oso urruti dauden eta horrekiko inolako kezkarik ez duten eragile teknologiko editorialak ari direla merkatu globalizatu eta homogeneizatuaren logikak eta edukiak gurean txertatzen.
|
2023
|
|
|
Euskal
Curriculumaren garapen pedagogikoa da ikastolen HMO eta Pulunpa (e) ta Xin! harrera eta murgiltze plana hortxe kokatuta dago.
|