Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2006
‎mailegu bidezko sistemari alternatibak aurkeztu dizkiote eta gogoratu dute zein den neurgaitza kaltearen esparrua. Testuliburuen defentsa sutsua egin dute, bestalde, testuliburuak hainbat arrazoigatik ordezkaezinak baitira irakaskuntzan eta euskal curriculumaren garapenerako euskarri sendoak.
‎Euskal argitaletxeen egoera kritiko horrek euskal curriculumaren garapenari ere zuzenean eragingo dio. Euskal argitaletxeak ekonomiaren, pedagogiaren eta giza baliabideen ikuspegitik euskal curriculumaren ikasmaterial berriak sortzeko egiten ari diren inbertsioa nabarmen murriztuko da, konkurrentzia desagertuko da eta, jakina, curriculum material horien kalitatea zinez jaitsiko da.
‎Honako auziak planteatu dizkiegu: doakotasuna bai ala ez; doakotasuna gauzatzeko formula edo sistemen balorazioa; mailegutza sistemak liburuaren sektoreari eta euskal curriculumaren garapenari ekarriko lizkiekeen onura eta kalteen inguruko gogoeta.
‎Eta liburuaren sektoreari? Eta euskal curriculumaren garapenari?
‎Abantaila handia izanik ere garapen bidean dugun euskal curriculumaren planteamendua finkatzea edota teknologia berriak hezkuntzaren curriculumean garatzea, arrisku handia letorkiguke ikasmaterialak, bertan sortu ordez, itzulpen hutsak bihurtzeko. Euskal curriculumaren garapena ezinbestekoa dela sinisten duten alderdi politikoek neurri hau bultzatzea ez da inolaz ere ulergarria. Bestalde, gizarte gastuen murrizketa liburuen bidez egitea ikaragarria iruditzen zait.
2010
‎Ezbairik gabe, erabaki kualitatiboa bezain garrantzitsua hartu zuten orduan ikastolek, 1996an hasitako prozesu programatikoa bukatuz eta Euskal Curriculumaren garapenaren prozesuari hasiera emanez. Ikastolen Elkarteak berak orduan azpimarratu zenez,, euskara irakaskuntzan sartzea izan zen ikastolek XX. mendean egindako ekarpen nagusia, eta Euskal Curriculuma da etorkizuneko emaria?.
2021
Euskal Curriculumaren garapen pedagogikoa da ikastolen curriculuma eta ikaslearen irteera profil jakin bat du helburu. Honako lau osagai hauek biltzen ditu:
‎Eta, hala, gero eta meharragoak diren EIMA programaren laguntzak ere estatu mailako argitaletxeen esku geratzen dira hein handi batean. Euskal curriculumaren garapenerako beharrezkoak diren edukiak eta tresnak bertako argitaletxeen eskutik soilik etorriko dira, etortzekotan. Izurritea baino lehenago ere argi gorriak piztuta geneuzkan arlo horretan, eta orain ez gaude hobeto, hezkuntzaren digitalizazioa itsumustuan ezarri den garaiotan, ekoizle multinazionalak sartu baitzaizkigu atoan, eskola eta etxeetako sistemetan.
‎Jabetu gaitezen, ordea, digitalizazioa PDF bat egitetik haragoko praktika gisara ulertzen badugu, eta hala ulertzen dugu, inbertsio publiko oso esanguratsuak ditugula, inbertsio pribatuak ezin diolako aurre egin garapen jasoak eta iraunkorrak eskatzen dituen finantzaketari. Presazko auzia da, egunez egun ikusten ari garelako, hezkuntza arloan bereziki baina ez bakarrik, euskal curriculumaren garapenetik oso urruti dauden eta horrekiko inolako kezkarik ez duten eragile teknologiko editorialak ari direla merkatu globalizatu eta homogeneizatuaren logikak eta edukiak gurean txertatzen.
2023
Euskal Curriculumaren garapen pedagogikoa da ikastolen HMO eta Pulunpa (e) ta Xin! harrera eta murgiltze plana hortxe kokatuta dago.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia