Emaitzak: 10
2006 | ||
Bestetik, Europa osoko curriculumak oso antzekoak direla konturatu ziren. " Hasieratik ohartu ginen gure lana ez zela bakarrik | euskal curriculum espezifikoa egitea; bestela, euskal curriculuma txapela eta kaikua zela ulertuko zen", azaldu du Garagorrik. | |
| Euskal Curriculum espezifikoa | |
2010 | ||
Derrigorrezko Eskolaldirako | Euskal Curriculum Espezifikoa: oinarrizkoa eta komuna | |
1996an hasitako Euskal Curriculumaren fase programatikoaren hurrengo urratsa zen, beraz, Euskal Curriculum osoaren zati bat definitzea: alegia, | Euskal Curriculum espezifikoa edo berariazkoa. Hau da, beste kulturengandik bereizten gaituena. | |
2008ko maiatzean, Derrigorrezko Eskolaldirako | Euskal Curriculum Espezifikoa: oinarrizkoa eta komuna proposamena onetsi zuten Ikastolen Konfederazioak, Kristau Eskolak eta Sortzen Ikasbatuaz elkarteak. | |
Zazpi dira Derrigorrezko Eskolaldirako | Euskal Curriculum Espezifikoa: oinarrizko eta komuna lanean hautaturiko ikas arloak; Euskal Curriculum osorako hautaturiko berdinak ziren, baina hainbat aldaketarekin, ikas arlo horien artean badirelako berariazko euskal kulturarekin harreman gehiago edo gutxiago dutenak: | |
Beraz, Derrigorrezko Eskolaldirako | Euskal Curriculum Espezifikoa: oinarrizkoa eta komuna da Euskal Herriko ikastetxe guztiek elkarrekin partekatu duten curriculuma. | |
Horregatik, 2008ko maiatzean Derrigorrezko Eskolaldirako Ikastolen Oinarrizko Curriculum Komuna izenekoaren oinarrizko lana aurkeztu zuen ikastolen kolektiboak. | Euskal Curriculum Espezifikoan nahiz Ikastolen Oinarrizko Curriculum Komuna lanean ageri diren ikas arloak, beraz, berdinak dira (zazpi). Baina, adibidez, ikastolen oinarrizko curriculumeko lehen ikas arloa ez da Euskara eta Literatura (Euskal Curriculum Espezifikoan ageri dena), baizik eta Hizkuntzak eta Literatura. | |
Euskal Curriculum Espezifikoan nahiz Ikastolen Oinarrizko Curriculum Komuna lanean ageri diren ikas arloak, beraz, berdinak dira (zazpi). Baina, adibidez, ikastolen oinarrizko curriculumeko lehen ikas arloa ez da Euskara eta Literatura( | Euskal Curriculum Espezifikoan ageri dena), baizik eta Hizkuntzak eta Literatura. Zergatik? | |
Egun hartan, beraz, 1996an ikastolen III. Batzarrean harturiko konpromisoa bete zuten ikastolek, kolektibo gisa onartuz eta erabakiz Derrigorrezko Eskolaldirako | Euskal Curriculum Espezifikoa praktikan jartzea eta ebaluatzea. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
euskal | 10 (0,07) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Euskaltzaindia - Liburuak | 8 (0,05) |
Jakin | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
euskal curriculum | 10 (0,07) |
Konbinazioak (3 lema)
euskal curriculum espezifiko | 10 (0,07) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |