Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4

2021
‎Arestian esaten zenaren haritik, Euskal Herrian curriculumaz baino curriculumez hitz egin behar dela argi gelditu den zerbait da herri honek bizi duen zatiketa administratiboaren ondorioz. Hortaz, Hego Euskal Herrian HHrako, Oinarrizko Hezkuntzarako (OH) eta Batxilergorako curriculum dekretuak ditugu indarrean Euskal Autonomia Erkidegoan (EAE) eta etapakako foru dekretuak Nafarroako Foru Erkidegoan (NFE), baita bi erkidegoen kasuan bokazio nazionala eta bateratzailea duen Euskal Curriculuma ere. Ipar Euskal Herriari dagokionez, berriz, Seaska Ikastolen Elkarteko ikastetxeetan baizik ez dago indarrean Euskal Curriculuma bi hezkuntza sareak aintzat hartzen baditugu eta, edonola ere, dokumentuak duen onarpena, eragina eta ezarpena oso desberdina da eremu administratibo bakoitzean.
‎Konpetentzia izango da, beraz, hezkuntzaren xede eta ikasobjektu, baita, halaber, ikasle profilaren zutabe nagusia ere. Hezkuntzak gaitasunen garapena bilatzen badu, ikasle gaituak edo konpetenteak izango dira hezkuntza jardunaren helburu, eta, modu horretantxe zehazten du Euskal Curriculumak ere:
2022
‎«Ikasleen euskalduntzean erreferente izaten jarraituko duen eskola publikoa izan nahi dugu». Hori horrela, gaitzetsi dute aurreproiektuak ez duela jasotzen murgiltze eredua, ezta hizkuntza ereduak gainditzea eta euskal curriculuma ere. Arlo horretan zehaztasun falta ere ikusten diote:
‎Euskalduntzearen inguruan ere badute esatekorik. Salatu dute aurreproiektuak ez duela jasotzen murgiltze eredua, ezta hizkuntza ereduak gainditzea eta euskal curriculuma ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia