Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2009
‎Euskal curriculuma horrenbeste kritikatu zutenek atzera egin lukete, adierazi zuen atzo Tontxu Camposek, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak. Campos pozik agertu zen EAEko Auzitegi Nagusiak euskal curriculumaren alde egin duelako. Garbi geratzen da curriculumak ez duela oinarrizko eskubiderik urratzen.
2010
‎Ondorioz, Euskal Curriculuma egitea are beharrezkogoa zela ondorioztatu zuten. Falta zen %20 hori, berezko gaiak zirenak, bete beharra zegoelako; bestetik, falta zen %80 oso era ezberdinean ikusten zelako.
‎kultur ibilbidea. Adituen ekarpena lana osatuta, Derrigorrezko Eskolaldirako Euskal Curriculuma egitea zen hurrengo urratsa.
2013
‎Mundua hobetzeko Arriagako ekitaldian, baina, deitzaileek ez, Porrotxek hartu zuen hitza. Amona Josefinak bidalita joan zen manifestaziora, euskal curriculumaren alde egiteko. Kantu artean eman zuen amonaren kezkaren berri:
2021
‎Bide beretik, gabeziak alde batera utzita, curriculumak irakas jardunerako lagungarri gertatzen diren orientabideak eskaintzen dituela baieztatzen du IE3 k zer eta nola irakatsi behar den finkatzen laguntzeko, baina aitortzen du nerabe batek zer irakur dezakeen hautatzen laguntzeko baliabideak, adibidez, faltan botatzen dituela, agian, curriculumaren egitekoa ez dela argi uzten duen arren. Hala ere, curriculumari edota lege markoari dagozkien elementuetan irakaskuntzatik eragitea zaila dela aitortzen du elkarrizketatuak, baina urratsak emateko tartea egon badagoela argitzen du eta hortik presiorako bideak zabaldu, bere garaian Euskal Curriculumak egin zuen bezala.
‎Hala ere, egia da curriculumari edota marko legalari dagozkien elementuetan eragitea zaila dela, elkarrizketatuak berak zehaztu moduan, makroneurriak direlako. Edonola ere, urratsak emateko tartea egon badago, eta hortik presiorako bideak zabaltzea beharrezkotzat jotzen du, bere garaian Euskal Curriculumak egin zuen bezala. Agian, irakasleei zuzenean ez dagokien zerbait ez izanik ere, marjina badagoela sinistu behar dela aldarrikatzen du, eta proposamenak egin eta alternatibak eraiki behar direla, hortaz.
2022
‎Hezkuntza komunitateko kideon borroka arlo guztietara eramanez, euskararen aldarria eginez, gure identitatearen transmisioa eginez. Etorkizunean euskaldun gisa bizi nahi bagenuen, euskal curriculumaren alde egin behar genuela ere bagenekien, eta gure heinean ere ekin genion. Berrikuntza eta sormena landuko zituen eskola bat nahi genuen gure ikasleentzat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia