2009
|
|
Aitzinean esan bezala, Hego
|
Euskal
Herrian memoria historikoaren berreskurapen eskariaren bigarren aldian, Zaldibia eta Arrasateko jarduerak izan zirenmugimendu horren beharra identifikatu eta katalizatu zutenak eta gizarte zibilareneragiletzarekin instituzioak gaian murgilarazi zituztenak. 2002ko abenduaren10ean Juan Jose Ibarretxe Euskal Autonomia Erkidegoko lehendakariak adierazpen instituzional bat irakurri zuen «bizia galdu zuten senitartekoekiko gizarteakduen zorra aitortuaz» eta «isilean, luzaroan eta bortizki jasan duten konponbiderikgabeko ausentzia jasan zutenei berdintasun eta justizia historikoa eskainiaz».
|
|
Txalupa irrati klandestinoa historia edo memoria ez ezik, askatasunaren eta bizitzaren aldeko pasioa ere izan zen, gogoratu du, berriz, Azkarragak. Haren ustez,
|
Euskal
Herriaren memoria historikoari egindako ekarpena da Amezagak idatzitako liburua. Lagun on bati eta askatasunaren aldeko borrokan erreferentea izandakoari egindako liburua dela esan du.
|
2011
|
|
Badira memoria historikoaren berreskurapenaren alde lanean ari diren foro, elkarte eta behatokiak, baina ez dute funtzio bera betetzen. Esaterako, Salamancako Oroimen Historikoko Agirien Zentroak dokumentazioa biltzeko lanak egiten ditu, beste ezer baino gehiago.Lau Haizetara Gogoan, kritikoMemoria historikoaren inguruan lanean dabiltzan hogei elkarte eta 300 aditu biltzen ditu Lau Haizetara Gogoan plataformak, eta irmoa da
|
Euskal
Herrian memoriaren zentroa eraikitzeko aukeraren inguruan: «Aurrena, egia, justizia eta erreparazioa eman behar zaie 1936ko altxamendu militarraren, erregimen frankistaren eta estatu indarkeriaren biktimei, eta kate hori osatuta dagoenean hasiko gara memoriaren zentroaz hitz egiten».Eusko Jaurlaritzak biktimen auzian daraman politikarekin kritikoa da oso Gotzon Garmendia Lau Haizetara Gogoan elkarteko kidea.
|
|
laguntzaz antolatu du erakusketa. Haien esanetan,
|
Euskal
Herriaren memoria historikoa berreskuratzeko ekintza da.
|
2015
|
|
|
Euskal
Herriaren Memoria Historikoan geratuko dira euskal kulturaren zuztar irmoen baitan Barandiaranen ekarpenak. Eskoletako curriculumetan izango ahal dute txokorik!
|
2020
|
|
Afixen bilketa ene militatzeko manera politiko kulturala da. Ororen buru, afixa horiek
|
Euskal
Herriaren memoria dira. Euskal populuaren bizi nahiaren komunikazio bide nagusienetako bat.
|
|
"
|
Euskal
Herria Memoria duen herria da; asko dira gure zauri irekiak, eta ez ditugu ahaztu nahi indarkeria adierazpen ugarik eragindako marka horiek. Gure nahia da inork ezdezala inoiz, ez hemen, ez inon, gauza bera jasan.".
|
|
Izan ere,
|
Euskal
Herrian memoria historikoak garrantzia handia dauka oraindik ere, baina kolonialismoaren garaia ez da" behar beste" lantzen: " Euskal Herrian garrantzia berezia du memoria historikoaren gaiak, 36ko Gerraz, frankismoaz… Baina kolonizazio garaiko memoriaz ez dugu berba egiten, eta bada garaia aro horretan egin zirenak kontatzeko eta salatzeko.
|
2022
|
|
" Faxismoa indartzen eta 1978ko Espainiako erregimenean inpunitate osoz jarduten ari den estatuaren oinarri faxista" salatzeko eta borrokatzeko beharra ere aldarrikatu du Ernaik,"
|
Euskal
Herriaren memoria justu eta demokratikoa defendatzeko".
|