2002
|
|
Egoera horrek itxaropena pizten du, ezerezaren aurrean ez gaudelako: osorikdeskubritu gabeko eremu bat da
|
Euskal
Herrian hezkuntzaren historia; hau da, neurri batean bederen, egiteke, dago, eta ez, badago?
|
2005
|
|
Rikardo Ederra. Benetako
|
Euskal
Herriak hezkuntza sistema berezi eta euskaldundua izateko eta gure kultura transmititzeko helburua kontuan hartuta, emaitza horiek erakusten dute ez dugula oraindik gorpuztu behar den curriculuma, ez EAEn eta ezta Nafarroan ere. Nafarroako Gobernuak egin du ereduen inguruan ikerketa, zalantza askokoa baldin bada ere.
|
|
6
|
Euskal
Herriak hezkuntza sistema propioa behar duela.
|
2006
|
|
|
Euskal
Herrian hezkuntza eta hizkuntza arloko eskumenak dituzten instituzioei eta bereziki Eusko Jaurlaritza, Nafarroako eta Frantziako Gobernuei, eskola bidez belaunaldi berrien euskalduntze osoa bermatzeko neurri zehatzak hartzea:
|
2008
|
|
Dena dela,
|
Euskal
Herrian hezkuntza tradizio eta administrazio ezberdinak daudela ahantzi ez dutela adierazi zuen. «Oinarrizko batasunak, baina, ez du zertan talka egin barne aniztasunaren kudeaketa on batekin».
|
2012
|
|
Euskal Estatura bidean, lehentasun osoa izan luke nazio mailakoekimenakbultzatzeak, baina ahaleginhorretan ez dira gutxietsi behareuskal lurraldeanzehar dauden desberdintasunak. Hezkuntza sistema nazional batez ari garelarik, beraz, saihestezina da gutxieneko homogeneotasuna bermatzea, baina horrekin ezdira ezabatzen ez baztertzen lurralde bakoitzak eduki litzakeen bereizgarriak; alegia, errealitateari bizkar ematea litzateke Euskal Autonomia Erkidegoa, Nafarroa etaIpar
|
Euskal
Herria hezkuntza egoera bertsuan baleude bezala aritzea. Desberdinada, ildo horretan, tokian tokiko hezkuntza eskumen maila.
|
|
4
|
Euskal
Herriaren hezkuntza eskubideak.
|
|
|
Euskal
Herriaren hezkuntza sistemaz arduratzen diren bi estatuek, bakoitzak berekultura gizarteratzeari ekin dio historikoki balizko euskal curriculumaren kaltetan, etahorrek ondorioak eduki ditu, eta badauzka, hezkuntza politika eta legerian, hizkuntzenbabes asimetrikoan eta heziketa erkidegoaren garapen orekatua bermatzerakoan.
|
|
Esandakoaren arabera, beraz, eta nahiz Hego Euskal Herrian bi autonomiapolitiko desberdin egon, biek hezkuntza eskumenak dituztenak, estatuen esku geratzen da irakaskuntza sistema bere osotasunean eratu ahal izateko ahalmena. Hauda, goian esan bezala,
|
Euskal
Herriari hezkuntza antolatzeko gaitasuna ukatzen zaio.
|
2015
|
|
Boladan dago
|
Euskal
Herrian hezkuntzari buruzko diskurtso alternatiboa, aldaera askotan. Beldur naiz honetan ere hitzontzikeria puntu bat ez ote dagoen.
|
2017
|
|
Kanpo espazioaren potentzialtasuna eta gure testuinguruan nagusi den kezkaren aurrean, lan honek ebidentzia gehiago eskaini nahi izan du gaiaren inguruan, bereziki kontuan izanda
|
Euskal
Herrian Hezkuntzan egindako ikerketa gehienek barruko espazioan gertatutakoak izan dituztela aztergai nagusitzat. Zehazki, ikerketa honen lehendabiziko helburua izan da Haur Hezkuntzako kanpo espazioen diseinua ezagutzea eta, horrela, haren kalitate orokorraren lehen hurbilpen bat egitea.
|
2018
|
|
Finlandia
|
Euskal
Herria Hezkuntza sistemen noosfera eta elkar neurgarritasuna
|
2021
|
|
Horrekin batera, arestian aipatu den
|
Euskal
Herrian hezkuntza sistemak duen eta, hezkuntza sistemez hitz egitera garamatza, beraz banaketa administratiboaren ondorioetako bat agerian geratzen da literaturaren didaktikaren kasuan ere. Izan ere, zatiketa administratiboak banaketa kurrikularra dakar berekin, besteak beste, eta horrek, halaber, irakasteko modua baldintzatzen du, ez soilik edukiz, noski.
|
|
Garbi dago edozein herriren oinarrietako bat hezkuntza dela; hezkuntza da, besteak beste, herri baten izaera, ezaugarriak, baloreak, … lantzeko tresna garrantzitsuenetako bat, eta ez gara hizkuntzari buruz bakarrik ari, baizik eta «nolako gizartea nahi dugu etorkizunean?» galderari erantzun liokeen sistema bati buruz. Europako hezkuntza esparruan,
|
Euskal
Herriak hezkuntza sistema propioa izateko eta arautzeko eskubidea behar du. Euskal instituzioei, hezkuntza komunitateari eta herritarrei dagokie, soilik, hezkuntzaren gaineko erabakiak hartzeko eskumena.
|
2022
|
|
Lan hau burutzeko erabili diren tresnak eta metodoak definitu aurretik, aipatzekoa da ikerketa honetan hezkuntza eremuko edo horrekin lotura estua duten 45 pertsona zein eragileren eta 160 material eta baliabide inguruko lagina izan dugula, beraz, gure lagina nahiko zabala izan bada ere, esan beharra dago ikerketa honek ezin isla dezakeela bere osotasunean
|
Euskal
Herrian hezkuntza arautuan soziolinguistikaren eta hizkuntza ekologiaren lanketarako dauden material zein baliabide guztiak, ez hezkuntza komunitateko eragile guztien iritzi eta pertzepzioak. Hori argiturik, lan honetan definitutako ikerketa galderei erantzuteko tresnak aurkeztuko dira atal honetan, baita jarraitu dugun metodologiaren inguruko ebaluazioa.
|
|
|
Euskal
Herrian hezkuntza sistema, bada, estatu zentralen ildotik doa, eta ikasleak Espainiako edo Frantziako herritarrak izateko hezten dira. Bizitza publikoan frantsesa eta gaztelania nagusiak dira, komunikabidetan, eta abar.
|
|
Bi estaturen zapalkuntza pairatzen duen, baina oraindik ere hizkuntza eta kultura berezkoak dituen herri baten biziraupenerako, funtsezkoa da hezkuntza sistema propioa eraiki ahal izatea. Espainiako eta Frantziako oinarrizko legediek eta epaileek erabat mugatzen dituzte
|
Euskal
Herrian hezkuntza alorrean ere har daitezkeen erabakiak. Hori dela-eta, fikzio hutsa litzateke Hezkuntza Lege baten bitartez hezkuntza eredu propio bat gara daitekeela pentsatzea.
|
2023
|
|
Lehen adibidea. xx. mendearen hasieran euskarazko testuliburu gehienak Euskal Herrian argitaratzen ziren, baina joera hori pixkanaka aldatu egin da. xx. mendearen amaieran Hego
|
Euskal
Herrian hezkuntza lege berri bat (LOGSE) abian jarri ondoren, testuliburuak berritu behar izan ziren, eta une hori mugarri izan zen euskaraz argitaraturiko testuliburuen ia merkatu osoa kanpoko argitaletxeen esku geratzeko (Bilbao eta Perez 2008: 104).
|