2000
|
|
hemen agertzen da nabarmenen egunkari abertzaleen eta erregionalista edomadrildarren arteko aldea. Bigarren multzoarentzat (hemendik SUD OUEST kanpoanutzirik)
|
Euskal
Herria Hegoaldeko lau lurraldeek osatzen dute, kasurik onenean ere.Lurralde penintsularrei emandako espazioa Euskal Herriari emandakoaren %93tikgora baitago guztietan, leku gutxi eginez bai Iparraldeari (ikusi dugun legez) baiEuskal Herria bere osotasunean hartzen duen ikuspegiari ere. Egunkari abertzaleetan, ordea, Hegoaldeak ez du agortzen Euskal Herriko errealitatea, baina bistan da aldenabarmenak daudela beren artean.
|
2005
|
|
|
Euskal
Herriaren Hegoaldeko eta Bizkaiko Golkoaren ertzeko gainerako lekuetako kofradiek uste dute Lapurdiko arrantzaleek ez dutela urrats hori emango. Haien iritziz, beste ezer baino gehiago, Parisko gobernuari presioa egiteko modua da.
|
2007
|
|
Erromatarren etorreraz,
|
Euskal
Herriaren hegoaldeak batez ere erromanizazio sakona ezagutuko du; lurraldea konkistatu ondoren latina hedatuko baita administrazio gune guztietan (K.a. I. mendetik IV. mendera arte).
|
2012
|
|
1936 urteko gerrak galtzaileentzat bilakaera oro errotik moztu zuen; kulturala, soziala, ekonomikoa eta zer esanik ez politikoa. Gerraren amaierak erbestea ekarrizuen euskaldun askorentzat eta
|
Euskal
Herriaren hegoaldean gelditu zirenentzaterrepresioa. Erbestean eta errepresiopean herri baten garapena ezinezkoa egitenda.
|
|
1936 urteko gerrak galtzaileentzat bilakaera oro errotik moztu zuen; kulturala, soziala, ekonomikoa eta zer esanik ez politikoa. Gerraren amaierak erbestea ekarrizuen euskaldun askorentzat eta
|
Euskal
Herriaren hegoaldean gelditu zirenentzaterrepresioa. Erbestean eta errepresiopean herri baten garapena ezinezkoa egitenda.
|
2015
|
|
Ipar
|
Euskal
Herrian Hegoaldean hasitako bide beretik jarraitu zuen: ingurukoa jaso eta aztertzen.
|
2017
|
|
Baina gaur egungo eskoletan aplikatzeko erak, klabe pedagogikoak, eraikitzeke daude. Ikerlan honetan eraikuntza prozesuan urrats bat eman da Pedagogia Libertarioak Hezkuntza Emantzipatzaileari egiten dion ekarpena aztertuz, hezkuntza formalean eta
|
Euskal
Herriaren hegoaldean kokatuta, maila teorikoan. Pedagogia Libertarioaren printzipioek Hezkuntza Emantzipatzailea nola elikatzen duten aztertu da, eta haietan oinarrituz printzipio gehigarri bat proposatu da, zapalkuntzei buelta emanez bestelako gizarte bat sortzeko gai izango diren subjektu politikoak garatzeko hezkuntza proposamen osoa lortzera bidean.
|
|
Lan honen helburua, honenbestez, Pedagogia Libertarioak Hezkuntza Emantzipatzaileari egin diezaiokeen ekarpena aztertzea da, hezkuntza formalean eta
|
Euskal
Herriaren hegoaldean kokatuta, maila teorikoan2.
|
|
Pertsona gehienek eskolara joateko beharrezkotasuna duten heinean, parte hartzaile guztiengan kontzientizazio prozesu batek subjektu politikoen eraikuntza ugariagoa ekarriko luke. Bestalde, ikergaia
|
Euskal
Herriaren hegoaldean kokatzen da berau baita lanaren eragin esparrua eta ondorioen lehen aplikagunea, autorearen kokapenagatik eta hezkuntza sistemen antzekotasunagatik. Artikulu honetan ez da urrats hau plazaratu, gainontzeko urratsak honen ondorio dira eta.
|
|
Ahal den heinean autogestioa lortzea, kanpo eragileekiko dependentziak autogestioa lausotzen du eta. Gaur egun ikerlana kokatzen den
|
Euskal
Herriaren hegoaldeko hezkuntza formalean printzipio hau aurrera eramatea zaila den arren, interesgarria da buruan ahalik den maila gorenean autogestioa lortzea maila guztietan.
|
2018
|
|
Arabar Errioxa
|
Euskal
Herrian hegoalderen dagoen eskualdea da, bai eta mediterraneoena ere. 13 300 ha mahasti ditu:
|
|
Euskal Fondoa 1996 urtean eratu zen lankidetza deszentralizaturako koordinazio eta laguntza tresna bezala, hau da,
|
Euskal
Herrian Hegoaldeko instituzio, erakunde sozial eta komunitateekiko harreman solidarioen alde diharduten esperientzia lokalak biltzen dituen lankidetzarako tresna.
|
2019
|
|
Amuge, PAF!, Euskal Herriko Emakumeen Mundu Martxa, Bizkaiko Emakumeen Asanblada (BEA), Bilgune Feminista, Lanbroa, Egin Dezagun Topa eta Feministaldeko kideak bildu zituen mahaiaren gainera ateratako eginbeharrak askotarikoak izan ziren: mugimenduaren barne egitura indartzea, Euskal Herriko agenda feminista propio bat lantzea, Ipar
|
Euskal
Herria Hegoaldearekin saretzea, indarkeria matxistaren aurpegi anitzak bistaratzea, militantzia formak berrikustea, hamar urtean behin baino sarriago bildu eta eztabaida nazionalak indartzea ahalbidetuko luketen espazioak sortzea, datorren errepresioari aurre egiteko diren baliabideak nola lortu eztabaidatzea, klase askapenaren aldeko borrokan aliantzak sortzea, eragiteko botere erreala eskuratze...
|
2022
|
|
Eraztunaren sistema ez zen, damurik,
|
Euskal
Herriaren Hegoaldera mugatua. Euskaraz artikulu bat eta beste bat frantsesez astero hogeitaka urtez Herria astekarian idatzi izan zuen Etienne Salaberrik, maisu frantsesaren laguntzaile kolaboratzaile ziren ikasle euskaldun zaharrenen ikuspuntutik ematen digu sistemaren berri, mendeak aurrera joan ahala, euskara eta euskaldunen aurkako sistema finezian eta malezian aurreratua zen seinale:
|
|
Azken hamarkadotan, Europan zein nazioartean, irakasleen usteak modako iker alor bilakatu dira hezkuntza eleaniztunaren esparruan, bereziki hizkuntza minorizatua eleaniztasunaren ekuazioan txertatzen denean.
|
Euskal
Herrian Hegoaldea ez da salbuespen, eta lehen mailako erronka du euskara eredu eleaniztunean egokitzeko aferan, ereduaren ardatz gisa finkatu eta ahal bezainbeste profitatzeko deman. Euskararen egoera soziolinguistikoari beha, Amonarrizek (2019) azpimarratzen du hizkuntza bidegurutzean dela, sarritan egon izan dela, baina oraingoa ekidin ezinekoa dela.
|