Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 66

2000
‎Noizbait Euskal Herria estatu independente bihurtzen bada, edo estatu federala, edo zerbait Europako kontzertuan, bere soldadu kuota ere eman du, eta soldadu horiei armak erosi zaizkie.
‎EHk proposatutako estrategia da, agian, errazena eta argiena hiruren artean: haren premisa da Euskal Herriak oinarri demokratiko bat behar duela, beren proiektuak defenditu eta gauzatzeko denek baldintza berdinak izan ditzaten. Gaur egungolege barrutiari ez dio baliotasunik ematen, Euskal Herria estatu burujabe bilakatzeko oinarri oinarriko ezintasuna duelako, batez ere; eta Batzar Nazional Eratzaileasortzea proposatzen du, trantsizioaren buruzagitza hartu eta barruti juridiko politiko nazionala presta dezan.
2001
‎Hemen, autonomien estatu delako horrek bere erara administrazio bat egokitu nahi du. Aldi berean, bere burua nazio bezala duen Euskal Herriak estatu eredurik gabekoa bide bat egin nahi du. Bide horren abiapuntua da Estatutua, bideak zabalik omen zituena bere gehigarri guztiekin.
2002
‎Amaitu aldera, zein da Euskal Herrian estatuaren aurka garatzen ari den desobedientzia zibilari buruz duzuen iritzia. Une batez, ETAren su eten garaian, hainbat pertsonaren kriminalizazioa ekarri zuena, esaterako.
Euskal Herria estatuko gune nagusiekin eta inguruko erregioekin lotzendituztenak. Garrantzitsuenak honako hauek dira:
‎Bestalde, Euskal Herriak Estatu espainoleko bigarren balio merkatua dauka.Bilboko burtsaren eraikina Eusko Jaurlaritzarena bada ere, sozietatea akziodunpribatuez osatuta dago bakarrik. BBVAk Bilboko burtsaren parte hartzerik handiena dauka (%24), eta ondorengo hauek %12 daukate bakoitzak:
‎lurralde ezaguturik gabeko herria da. Euskal Herria estaturik gabeko herria da, nazioarteak ezagututako mugarik gabekoa. Inexistentzia kartografikoaren lekukoa da Euskal Herria:
2004
‎Hasteko Euskal Herriak Estatuarekiko harremanetan bere burua argitu beharra ikusten dugu. Eta hori Euskal Legebiltzarrean abiatu den prozesuaren bidez egin nahi dugu.
2006
‎Hezkuntza sistemari dagokionez, azken urteotan Euskal Herrian estatuz kanpoko etorkinen seme alaben kopurua urtez urte nabarmen igotzen ari da, eta Hego Euskal Herriko 2005 ikasturteko datuak hauek lirateke: EAEn 12.991 (%4, 6) eta Nafarroan 7.775 (%8, 7).
2007
‎Segurtasun Batzorde bat zegoen Errepublikako Gobernuaren eta autonomia erregioko Gobernuko kideek osatua Euskal Herriaren esku utzitako ordena publikoko zerbitzuak eta Estatuaren eskumenekoak etengabe koordinatzeko. Bestalde, 6 artikulua Euskal Herriak Estatuko gizarte legeria egikaritzeko zuen betebeharrari buruzkoa zen.
‎Malapartatu horiek, destainatu baino gehiago, gorrotatu egiten ditu. Askotan aipatzen da Baroja-ren euskal abertzaleekiko muzina; isildu egiten da, hori ez zela batere haien arrazismoagatik edo hain zuzen, edo kontserbakoikeria politikoagatik edo, abertzaleak erreakzionarioak zirelako eta Baroja liberal bat progresista edo, baizik eta guztiz guztiz gain jeltzaleen kristautasun aitortzagatik, h. d., semitismoagatik (inoiz aipatu izan du Euskal Herria Estatu bat izateko txikitxoa delako arrazoia ere; eta ez dugu ahaztuko, jeneralean edozein Alderdirekiko sentitzen omen zuen narda ere). Hein horretan Baroja-k abertzaleak, komunista eta anarkistak bestetsu maitatu ditu, eta arrazoi beragatik:
Euskal Herriak estatu nazionalak eraikitzeko trena huts egin zuen. XVI. eta XVII. mendeetan, Nafarroa, independente zen" euskal" estatu bakarra Gaztelaren eta Frantziaren artean zatitu zuten.
2008
‎Dena den, Frantzia eta Espainiatik jasandako jazarpen guztiaren gainetik, Euskal Herrian askatasun demak bizirik dirau eta nazio gisa diraugu munduan. Jazarpen horren guztiaren ondorioz, alabaina, Euskal Herriaren baitan indar handia du Euskal Herria Estatu bihurtzeko nahiak.
2009
‎Biztanleen zati handi bat, Kubako errealitatearen inguruan gaizki informatuta dagoela uste dut. Hala ere, nik esango nuke Euskal Herrian Estatuaren gainontzeko tokietan baino sentsibilitate gehiago dagoela maila politikoan. Dena den, badiotsut, gizartearen gehiengoak oso informazio kaxkarra duela uste dut eta euskaldunen gehiengoak dituen aurreiritziak, madrildarren gehiengoak dituen berberak dira, adibide bat jartzearren.
‎Otegiren ustez, EAJk PSE EEri egindako akordio eskaintzarekin Urkulluren alderdiak Euskal Herriarentzako Estatu bat eraikitzeari uko egin dio eta haren helburua Estatu espainiarraren jokoaren arauak jarraituz indar erregional bat izatea bilakatu da.
‎errepublika kontserbatzailea edo errepublika aurrerakoia.Estatuan Fronte Popularra alderdien hauteskunde koalizio sortu berriak emaitzaonak jaso zituen eta Euskal Herrian indarrean zegoen alderdien sistema baieztatutagelditu zen. EAJ berriro ere giltzarri suertatu zen, alde batean Fronte Popularrazeukala? Euskal Herrian estatuan baino ahulagoa?, eta beste aldean eskuina, CEDAren ordezkaritza baino handiagoa Comunion Tradicionalistarena zeukala.Hauteskundeen emaitzetan Gerra Zibilaren hasieran ikusiko zen mapa aurreikusizen: Gipuzkoan eta Bizkaian Fronte Popularra eta abertzaleak nagusi, eta Arabaneta Nafarroan eskuina nagusi.
‎Nik uste dut alderdi sozialistaren baitan egon daitezkeela irizpide ezberdinak gobernua osatzerako garaian. Batzuk egon daitezke EAJrekin hitzarmen bat egin eta gobernatzearen alde, Estatuan oreka bat ziurtatzeko eta Euskal Herria Estatura inkorporatzeko. Eta beste batzuk egon daitezke PPrekin gobernatzearen alde.
‎Azterketa hortik abiatuta, lau alderdiek argi dute Euskal Herriak estatu bat izateko eskubidea daukala. Rodriguezen ustez, ezinbesteko da Euskal Herriaren bizirautea bermatzeko.
‎–Aldaketarako atea erabat irekita dago?. Horregatik dio, konfrontazioa Euskal Herria Estatua terminoetara eramango duen estrategia eraginkorra, zehazteko unea dela.
‎Bi interpretazioen planteamenduak guztiz aurkakoak diren arren, azken batean helburu bera bilatzen dute: Euskal Herriak estatu independente izateko duen eskubidea aldarrikatzea, modu batera edo bestera ulertuta, iraganean independente izan da eta. Lehen kasuan argudiatzen denez, batasuna komenentziazkoa izanik eta independentzia egoeratik abiaturik, euskal lurraldeek, hala nahi balute, Estatutik banatzea aldarrikatzeko eskubide osoa izango lukete, iraganean ezagutu zuten egoerara itzultzeko.
2010
‎Hauteskunde kanpaina protestarako ekimena izatea nahi dugu. EH Baik, protestako boto paperaren bitartez, boz baliogabea erabiliko du Euskal Herriak Estatuaren aldetik jasotzen duen mesprezua eta ukapena salatzeko, bai instituzioen eskaerak bai hainbat ekimenek jasotzen dituzten erasoak salatzeko: Laborantza Ganbararen auzipetzea, euskararen ofizialtasunaren ukapena, errepresioaren salaketa Jon Anzaren desagerpena tarteko.
‎Izan ere, lege aldetik, kontraesan sakona gertatzen baitzen Euskal Herrian: ikastolak eskola pribatutzat jotzen ziren, baina estatu ikastetxeak eskola publikoak ziren, nahiz eta, adibidez, Euskal Herrian estatuaren eskolek ez bermatu herri ororen oinarrizko eskubideetako bat: bertako hizkuntzaren transmisioa eskolaren bidez bermatzeko eskubidea, hain justu.
‎Gauzak ez dira hain linealak, nire ustez, auzitan dagoena ez da bakarrik Euskal Herria Estatu zentraletatik ateratzea lortuko duen ala ez. Kontuan hartzekoa da ere, barrura begiratuz, zer nolako Euskal Herria eraiki nahi dugun.
‎Zeren, aitor dezagun behin eta behingoz, arazoa ez baita Gizarte Segurantza edo lanbide heziketa nork kudeatuko duen erabakitzea bakarrik, ea Espainiako Gobernuak ala Eusko Jaurlaritzak egingo ote duen. Euskal Herria Estatuaren meneko ez dela asumitzean datza arazoa, aitzitik, berezko nortasuneko herria dela, barne harremanetako marko propioa eratzeko eta elkarren pareko direnen borondateak bateratuta estatu nazioanitz baterako proiektura bere boza duela biltzeko ahalmena duena.
‎Ikuspegia desberdina da, baina horrek ez du erran nahi Iparraldekoek ez dutela beren burua euskaldun sentitzen. Euskaldun sentitzen dute, baina, haien ustez, horrek ez du erran nahi Euskal Herriak estatu bat behar duenik.
2012
‎Homogeneizazio identitarioa behar eta nahi dute Estatuek boterean betikotzeko. Urteetan etengabe aplikatu zaigun hizkuntza politika hori da, beraz, Euskal Herrian Estatuekin duen gatazkaren adierazpiderik gordinena. Gure hizkuntza eta kulturaren iraupena da herri moduan lor dezakegun garaipen garrantzitsu bakarra.
‎Luis Ma Martinez Garatek eta Angel Rekaldek, berriz, memoriaren ildotik eskainiko diguteekarpena. Izan ere, Euskal Herriaren estatu izaeraren aldarrika ez da gaur goizekoa. Euskalidentitate kolektiboak bezala, mendez mende errotu den memoria historikoan du iturria.
‎Ziur asko, bide bat baino gehiagoizan ditugu jorratuta eta prest, unean uneko egoerak esango baitu zeinizango den egokiena. Hori dela-eta, arestian aztertutakoa kontuan izanik, koadro batprestatu dugu Euskal Herriak estatu bihurtzeko izan ditzakeen aukeren inguruan:
‎Estaturik ez duen herri batean ezin daiteke egon legez zehaztuta nortzuk direnbertako herritar eta nortzuk atzerritar. Hala, Euskal Herria estatu bitan, eta hiruadministraziotan, banaturik dagoenez, horietako biztanle gehienak frantziar edoespainiar herritar dira, legez.
‎Euskal herritartasunaz2 hitz egitea fikzio mailan aritzea izan daiteke, ariketa teorikohutsa, edo ukaezina den errealitatea agertzea. Euskal Herriak estaturik ez osatzeakbi jarrera horiei eusteko aukera ematen du, eta ahalbidetzen du ikuspuntu objektiboaketa subjektiboak etengabe gurutzatzea, eta gaia korapilatzea. Gurutzatze horretanherritartasun eta nazio kontzeptuak agertzen zaizkigu, biak oso loturik, bainadesberdinak.
‎Hortik abiatuta, immigrazioak Euskal Herrian dueneragina aztertzen da. Lehenik, bertara iritsitako migrazio prozesuak aipatzen dira, EuskalHerriko gizartearen egungo osaera immigrazioaren ondorio baita, hein handi batean.Ondoren, Euskal Herria estatu bilakatu nahi duen mugimenduak, abertzaletasunak, EuskalHerrira heldutako migrazio fluxuen aurrean garatutako ildoa aztertzen da, jarrera horiekeuskal herritartasunaren definizioaren bilakaeran funtsezkoak izan baitira. Amaitzeko, etamultikulturalismoaz ohar batzuk eman ostean, Euskal Estatua sortzeak auzi honetan izanditzakeen ekarpenak eta ebatzi beharreko gaiak aipatzen dira.
Euskal Herria estatu bilakatzeko prozesuak, hala ere, immigrazioarendimentsio politikoaren eztabaidari bide eman dio, eta ebatzi beharreko gaiugari mahaigaineratuko dira, orduan. Horien artean, ondokoak azpimarra daitezke: herritartasunaren afera10 (euskal herritar bilakatzeko baldintzak); immigrazioariloturiko kultura aniztasunaren auzia (kultura horiek Euskal Herriko gizarteko eremudesberdinetan, hezkuntzan, adibidez?
‎Aldiz, hezkuntzarako legeak arautzeko aukera murritza da oso. Ahulgunea.Diruz hornitzeko eta behar bezalako jarraipenak egiteko bidea, beraz, inspekzioarenegiteko nagusia galarazia dago Euskal Herrian estatuei dagokielako. Ahulgunea, bada.
‎...urua hartzen dute kontuan; izan ere, krisia kontraesan eta tentsio gero eta handiagoak sortzen ari da gainbalioarenekoizpenaren eta gainbalio horren jabetze eta kudeaketaren artean, eta, aldi berean, botere politikoaren kontzentrazioaren eta behar sozialaren kudeaketaren artean.Beraz, azterlanak kokatu nahi du hemen, europar eraikuntzaren testuinguruan, etaorain, krisi ekonomikoaren testuinguruan, Euskal Herriak estatu propioa izatearenaukera.
‎Gaur gaurkoz, Euskal Herria estatu gisa antolatzea, Europar Batasunaren barruan, onuragarria da herritarrentzat, enpresentzat, ekonomiarentzat eta gizartearentzat.Aztertu ditugun parametro eta datuen arabera, Euskal Herria dago EuroparBatasuneko eskualde garatuenetakoen pare, zerbait beherago azken urteotan.Horren arabera, beraz, duda izpirik gabe, Euskal Herria Europar Batasuneko estatuhomologagarria izan daiteke....
‎Estatu izaera lortu ez duten nazioek, berriz, biziraun nahi badute estatu izaerabilatuko dute nazioarteko onarpen egonkorrena delako. Euskal Herria estatu gisaeratzeak ez du bermatzen bizimodu hoberik edo okerragorik izatea, estatuak ezdu esan nahi sistema sozial orekatuagoa edo klase diferentzia handiagoak izangodirenik, estatua izateak gauza bakarra bermatzen du, Euskal Herria existitzendela eta nazioartean onartua dela. Estatuak, gaur gaurkoz, nazioen biziraupenabermatzen duten erakunde bakarrak dira.
‎Euskal Herriko zazpi lurraldeetan, une honetan, ez dago eskumenik lanharremanen araubide juridikoa diseinatzeko. Europar Batasunak gai honetan dueneragina oso txikia izanik, funtsean gutxieneko helburuak ezartzen dituzten zenbaitzuzentarau, Euskal Herriak Estatu propioa edukiko balu, parez pare irekiko litzaiokeaukera lan harremanen eredu propioa garatzeko.
‎Herriaren burujabetasuna defendatzen du eta Bizkaiko historian nagusi izan zela esan zuen, erregearen subiranotasunaren parean baitzegoen. Euskal Herria estatuen konfederazioa zela zioen, bakoitza bere Batzar Nagusien jabe zela. Eta Gernikako zuhaitza askatasunaren ikurtzat hartzen zuen.
‎Hain zuzen, asko gara Euskal Herrian estatuaren zilegitasuna onartu gabe ETAren biolentziarekin ados ez garenak. Eta ETAren jarrera batzuk terrorismo kontsideratzen baditugu ere, jazartze bortitza behar denean estatuaren aurkako jazartzeari, zilegi jotzen diogu.
2013
‎Kezka handiz bizi izan ditugu azken urteetan sektore zabaletan izan dituzuen eraso errepresibo horiek guztiak. Eta errepresioaren ikuspegi horretatik, uste dugu ageriko zailtasunak daudela Euskal Herrian Estatuarekiko haustura nazional eta soziala ekarriko duten jarrerak mantentzeko. Errepresioak sorturiko higadura hori izan daiteke, ildo nazionalaren aukera taktikoan zentratzeko beharra sortu duena.
‎Gure berezko Estatu propioa izanda, Euskal Herria estatu normala izateak ekarriko luke, modu errazagoan, besteak beste, EUSKARA gure hizkuntza ofiziala eta normala izaten lortzea.
‎–Estatu era federala zuen abiapuntutzat: Euskal Herria estatu autonomo gisa eratzen zen Espainiako estatu federalaren barnean. Soberania partekatu egiten zen Estatuaren eta euskaldunon artean.
‎Ez dezagun pentsa, ordea, gutiago sinesten dugunik, Jainkoagan edo Urreagan sinesten ez dutenek ere akaso beste gehiegikeria batzuk baitituzte sinesgai. Kalifornia Euskal Herriaren probintzia bat dela erakusten da Asunen bi liburu hauetan, eta onartu beharrekoa da, are gehiago kontuan hartzen badugu Euskal Herria Estatu Batuen partea dela aspalditik.
2015
‎Horixe da, hain zuzen ere, ezkerrak nazionalismoari erakutsi behar dion gauzetako bat. Hori dela eta, herri aberatsen artean dagoenez, Euskal Herriak estatu independentea edo subiranotasun maila goreneko estatu bat osatuko balu, eta, kapitalismoaren barruan, naziokide guztientzako ongizate maila altua lortuko balu ere, kapitalismo hori gaitzesgarri izango litzateke euskal herritarrentzat, munduko herri gehienek pobrezian jarraituko lukete eta. Ezkerreko nazionalismoa ezin da konformatu naziokide guztien ongizatea ziurtatzearekin; naziotik at, nazio guztien arteko elkartasunean sinesten du eta.
‎Dena dela, herri hizkeretan dagoen guztia ez da hizkera estandarrerako egokia. Ezin dira maila berean jarri eremu zabaletan eta eremu murritzetan erabiltzen diren osagaiak, eta Euskal Herria estatu bitan banatuta dagoenez, eta bakoitzean erdara bana nagusi denez, kontu handia eduki behar da gaztelaniatik edo frantsesetik hartutako maileguekin. Herri hizkeretako ezaugarriak euskara batuan txertatzeko orduan, irizpide bi horietan egiten dugu huts sarritan.
‎Nazioa berdin Estatua versus etnia (hala, nazio modernoek, esaten da," komunitate etnikoen existentzia eza dekretatu dute", 377); eta etnia berdin gure arteko mintzairan ohikoagoherri/ nazioa. (Inoiz, hala ere, Euskal Herria Estaturik gabeko nazio izatea proposatuko du). Batzuetan unean darabilen edo iruzkintzen duen autorearen terminologiari segitzen dio, irakurlea zorabiatzeko arriskuarekin.
‎Edozein subjektu politiko eratu eta elikatu antagonismotik egingo da, beti egin baitu gutarren eta beste guztien arteko kontrajartzea, antagonismoa. Euskal Herrian estatu bat sortzearen aldeko subjektua, adibidez, gai honetan egon litezkeen beste aukera guztiei kontrajarriz eratuko litzateke. Beste aukera posiblerik ez balego, genuke subjektu politikorik eratu, ezinezkoa litzateke.
2016
‎Nola desblokeatu daiteke egoera. Mariano Rajoyren gobernuarekin, oso oso zaila da. Euskal Herria estaturik gabeko nazioa dela ulertzen ez duenak, bada, ez du ezer ulertzen. Euskal Herriak eta Kataluniak, bide demokratikoak erabilita eta erreferendum bidez, naturaltasun osoz eta gizalegez nahi dute Espainian gelditu edo ez erabakitzea, Quebecen edo Eskozian egin bezala adibidez.
2017
‎Hitzarmen horrek agerian utzi zuen, alde batetik, alderdi politiko nazionalista instituzionalak, gizarte zibileko erakundeak eta sindikatuak erradikalizatu zirela, eta, bestetik, Batasuna (Ezker Abertzalea) saiatzen ari zela estrategia anti-sistema alde batera utzi eta estrategia instituzional bat bultzatzen, eta ETA negoziazio mahaira ekartzen (ETAk aldi baterako su etena iragarri zuen 1998an). Hurrengo urteetan, Euskal Herriak estatu espainolaren errepresio politiko gogorra jasan zuen: Batasunako buruak kartzelatu zituzten; alderdia debekatu zuten 2003an; atxiloketa masiboak egon ziren, baita tortura sistematikoak ere, hala nola zenbait makro prozesu, horien artean 18/ 98 izenekoa, non 260 pertsona eta euskal kultur erakunde salatu baitzituzten ETAko kide zirelakoan.
‎Elkarrizketatzailea: Fermin Munarriz (kazetaria). Apirilak 29, larunbataEgunean zehar, Erabaki Fest jaialdia.Maiatzak 7, igandea09: 00: 00 Galdeketa.GALDERAREN AURKEZPENAREN BERRI:" Nahi al duzu Euskal Herria estatu independentea izatea?" ABESTIAREN AURKEZPENAREN BERRI: IñorkiñakHartuemanetarako :usurbilgureeskudago@gmail.comFacebook: Gure Esku Dago Usurbil
Twitter: @GureEskuDagoU
‎Elkarrizketatzailea: Fermin Munarriz (kazetaria). Apirilak 9, igandea12: 00 Pagazpe eta Zubieta Pilota Elkarteen arteko bote luze desafioa Zubietako errebote plazan, Herritzartu eta Zubiartean elkarteek antolatuta.GALDERAREN AURKEZPENAREN BERRI:" Nahi al duzu Euskal Herria estatu independentea izatea?" ABESTIAREN AURKEZPENAREN BERRI: IñorkiñakInformazio gehiagorako:
‎Orain, herritarron txanda da berriz. Hiru galderotako bat hautatzeko aukera izango dugu martxoaren 12ra arte: Nahi al duzu Euskal Herria estatu independentea izatea. Ados al zaude euskal estatu independentea sortu, garatu eta babestearekin. Nahi al duzu euskal estatu libre bateko herritarra izan. Galdeketarako galderen gaineko iritzia emateko aukera bideotatik:usurbilgureeskudago@gmail.com634 445 512 (whatsapp mezua) Facebook: Gure Esku Dago UsurbilTwitter: @GureEskuDagoUEtxez etxe banatuko diren esku-orrietan galdera ego... herritarrek martxoaren 12ra arte, proposatu diren 3 galderetako bat hautatzeko aukera izango dute. Ondoren:
2018
‎Euskal gizartean gora zihoazen premia medikuak zirela-eta, hazi berri hori ukatzeak atzerapen handia ekar ziezaiokeen euskaldunen ongizate mentalari, baina beharbada errazago lor zitekeen patentea Txinaren esku geratuz gero. Laos inbaditzeak mundu gerra piztuko zuen, ezinbestean, eta Txinak inbertsio handiagoak zeuzkan Euskal Herrian Estatu Batuek baino. Estatu Batuen lehen keinua Luan Prabangen eragindako lurrikara ertaina izan zen, baina Txinaren erantzuna berehalakoa izan zen eta Alaska jarri zuen dardaraka.
‎Estatu aske hartan ikusten zituen zazpi probintziak. Haatik, probintzia bakoitza ia estatu bat izanen zen, eta Euskal Herria estatu haien konfederazio bat baizik ez. Harentzat Bizkaia zen ardatza.
Euskal Herria estatu okupatua eta ez ezagutua izatearen ondorioz, munduko lehiaketetara heltzen diren euskaldunek edo Euskal Herriko proiektuek Espainiaren edo Frantziaren koloreak defendatu behar izaten dituzte. Lehenik lortu behar dute espainiar edo frantziar estatuko hoberenak izatea.
2019
‎Mestizaia geldiezinak eta mendeetan zehar emanak ez digute nahiko genukeen Euskal Herria eratzen laguntzen. Euskal Herriak estatu egiturarik ez duenez eta hizkuntza minorizatua duenez gero, berez doa urtzen, poliki poliki, boteredun diren nazio estatuen baitan eta hizkuntza indartsu direnen putzu sakonean.
‎Izaera demokratikoko aldaketa sakona planteatzen dugu, Euskal Herriak Estatu Espainolarekin izan beharreko harremanetan. Proposatzen den estatusak eta erreformak egungo lurralde eredua aldatzea ekarriko du, Estatu nazioanitzari bide emanez, federala edo konfederala, zeinetan Estatuaren forma bera legitimazio demokratikora lotua izango den.
‎Branka ri dagokionez, Euskal Herriko gatazkaren irtenbidea bi ardatzetan oinarritzen da: batetik, Euskal Herria estatu libre batean batzea eta, bestetik, herri euskaldun hori eredu sozialista humanista autogestionario baten arabera antolatzea. Horretarako ezinbesteko tresna da Euskal Fronte Abertzalea.
2020
‎Inoiz Euskal Herriak estatu forma hartzen badu, bere muga propioak definitu beharrean egongo da. Ordura arte elkarren auzo izan direnak banatuta agertuko zaizkigu eta muga kultura berriak sortuko dira.
2021
‎Ondorioz, EBn %7, 2tik %7, 8ra egin du jauzi langabezia tasak azken hiruhilekoan, eta 1,1 puntu azken urtean, Euskal Herrian egin duenaren erdia. Ondorioz, Euskal Herria estatu independente bat balitz, EBko bi kide baizik ez lituzke gainetik izango langabezia tasa handienekoen zerrendan —Greziak %16, 2koa zuen 2020 amaieran, Espainiak %16koa 2021 hasieran—, eta Italiarekin berdinduta egongo litzateke.
‎Ezagunena, hausnarketa estrategiko iraultzaile egokitua: zein zen garaiko Euskal Herrian estatuaren aurka jende gehien mugitzen zuen arazoa. Erantzuna:
‎" Asko gara Euskal Herrian estatuaren zilegitasuna onartu gabe ETAren biolentziarekin ados ez garenak. Eta ETAren jarrera batzuk terrorismo kontsideratzen baditugu ere, jazartze bortitza behar denean, estatuaren aurkako jazartzeari zilegi jotzen diogu.
‎Areago ziklo ekonomikoaren aldaketa eta krisi ekonomiko gogorra iragartzen zaigunean. Euskal Herriak Estatu propioa eraikitzearekin etorriko diren egiturazko soluziobideak behar ditu, justizia sozialean oinarritutako sistema ekonomiko eta soziala eraikitzeko alegia. Esparru sozio-ekonomiko propioa egituratzeko baliabideak eskainiko dituen marko demokratikoa behar du, etorkizuna herritarren eskubideen neurrira eraikitzeko.
2022
‎Azken bi hamarkadetako biztanleria hazkundearen arrazoi nagusia migrazio saldo positiboa izan da. 2000 urtean Euskal Herrian estatutik kanpo jaiotako 67.692 pertsona zeuden (%2, 3); 2020 urtean kopurua 372.480 herritarrera igo da (%11, 7).
2023
‎Txillardegik zioen: " Ez dakigu Euskal Herria Estatu baten jabe balego euskara eta euskal kultura salba ditaizkeen, Estaturik gabe segur ezetz". Helburu hori nehoiz burutik kendu gabe, bakoitza bere sailean eta eskualdean urraska aitzinatzearen alde zen Jakes Abeberry.
‎Besteak beste, kulturalki inoizko Euskal Herririk pluralena da oraingoa, eta digitalizazioak goitik behera eraldatu du gainontzeko pertsonekin, eta ondorioz, baita hizkuntzekin dugun harremana ere. Euskarak eta Euskal Herriak estatua behar dute etorkizuna bermatua izango badute, baina egun horren zain egon gabe, orain eta hemen, heldu behar diogu hizkuntza politiken inguruko eztabaida orokorrari. Oldarraldiarekin edo oldarraldirik gabe, euskalduntzean aurrera egitekotan, estrategiak, baliabideak, lege babesa eta estatu egiturak baitira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia