2012
|
|
Euskal Estatuaren beharrajustifikatzeko argudio nagusi bezala. Izan ere, Xabier Isasik dioen bezala, bai krisiekonomikoarekin eta bai krisi ekonomikorik gabe,
|
Euskal
Herria EBko estatua izanliteke arazorik gabe, hots, tamaina bereko beste edozein estatu bezain garatua etalehiakorra, ekonomikoki. EHri EBko 28 estatua izatea eragozten dioten arrazoiakarrazoi historikoak eta, batez ere?
|
|
Horrek frogatzen du gai honetan araubide juridikoak eragin handia duela, eta, aldi baterako kontratuen aukera zorrozten duen politika juridikoa garatuz gero,
|
Euskal
Herria EBko datuetara hurbildu liteke(% 14).
|
|
Gizarte babes osagarriaren kasuan, Europar Batasuneko zuzenbideakzerbitzuak eskaintzeko askatasuna bermatzen du EBko lurralde osoan. Beraz, EHkogobernuak bermatu luke
|
Euskal
Herrian EBko edozein enpresak gizartebabes osagarriaren esparruko aseguru pribatuak eskaintzeko aukera (erretiro planpribatuak, heriotza aseguruak, etab.).
|
2015
|
|
Akitania Nafarroa EAE eskualde bat bultzatzea izan liteke lehenetakoa, lortzea batere erraza ez bada ere. Bigarren urratsa
|
Euskal
Herria EB barruko eskualde bihurtzea litzateke; bigarren mailako eskualdea, nolabait esatearren, estatu elkartekideen subiranotasunaren azpitik beti. Edukiak, kasu bietan, ugalduz joan litezke denborarekin:
|
2017
|
|
Bidenabar, azpimarratu behar da gobernu zentralari ordaintzen diogun kupoasolidarioa dela alde aunitzetik: Estatuak eratutako Funts Solidarioari% 6, 24koekarpena egiten zaio; Estatuak gordetako eskumenak finantzatzeko portzentaje beraekartzen diogu; EBri Espainiako Estatuak ekarritakoaren% 6,24 ordaintzen diogu, baina kasu honetan Hego
|
Euskal
Herriak EBtik guk jarritako diru kopurua bainogutxiago eskuratzen du, ez, ordea, Espainiako Estatuak; Espainiako Estatuak zorpublikoarengatik ordaindu beharreko interes erraldoien% 6,24 gauzatzen dugu; azkenik, kupoaren portzentajea gainbaloratuta dago, gure BPGa eta populazioerlatiboa% 6,24tik behera baitaude(% 6,14 eta 4,63, hurrenez hurren).
|
2020
|
|
Nahiz eta Hego
|
Euskal
Herria EB batazbestekoaren gainetik kokatzen den umezurtz alarguntasunera, langabeziara eta gizarte bazterketara bideratutako gizarte babesean, eta kontuan izanik horiek gizarte babesaren proportzio txikiena irudikatzen dutela, gizarte babeseko atal guztiei eskainitako babes sozial eta publikoa kontuan hartuta, eta, zer esanik ez, familia eta seme alabak zaintzeko emandako diru publikoaren urrita...
|
|
Gaindegiaren azken proiekzio demografikoen arabera (3 irudia),
|
Euskal
Herriak EBko zahartze tasarik handienetakoa izango du 2030ean; hau da, hamar urte barru, 65 urtetik gorako biztanleen tasa %25 izango da EBn eta %28 Euskal Herrian –2000n, %18 eskas zen– Azken hamarkadan zahartze prozesua Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan bizkortu bada ere gehien, gaur gaurkoz Ipar Euskal Herrikoa da gizarterik zaharkituena, EBko batezbestekoaren gainetik (4 irudia)....
|