2010
|
|
Urdazubi (N) herriko Axular
|
etxean
sortu zen Pedro Agerre Azpilkueta Sarako (L) erretora izan zen denbora luzez.
|
|
Zer dira kauterak? Ez dira gure
|
etxeetan
sortuak, baina bortuko hautua, basarena, egin dutenak. Kerestuak biarnesak dira ez arrazismoz, baina lehen auzoak plazan agerrarazteak so gurutzatu bat ahalbidetzen duelako.
|
2011
|
|
Salduz behia hein hartan, erosi behar bazenu ere haren ordaina, diru gutiagoz eginen duzu hartarik honetarako gorabehera. Hoberena hauxe litzateke, nor bederak
|
etxean
sortu eta etxean hazi kumeetarik berri dezan bere abere araldea: garbiago begiratuko ahal du gaitzetarik, eta ederrenenak bereziz kume egiteko, geroago eta ederrago eramanen du.
|
|
Irudi du txapatari izengoitia dagoela oinarrian; ezaguna da oikonimoetan oinarritutako izengoitiak eratzeko palatalizazioa erabiltzea, eta bukaeraren ezabaketa ere ardurakoa da. Beraz, Zapatariarena edo Zapataritxonea
|
etxeetan
sortu edo bizi zenari esan zekiokeen txapatari. Adjektiboaren helburua Zapatarittiki tik bereiztea da, etxearen nolakoa adierazi bidenabar, edo alderantziz.
|
|
Borroste veçino de la va de Goyçueta" (1649). Bistan da jaun hori Borrosterena
|
etxean
sortua zela. Ikus hurrengo sarrera.
|
2014
|
|
—Ez muturra sartu ez dagokizun tokian, herri erantzun zion Merino tenienteak bere ohiko tonu harroxkoarekin. Saldiasek pentsatu zuen
|
etxeak
sortzen zuen hustasun irudipenak bazuela aldi hartan oinarririk. Agintari karlistak herritik kanpo egongo ziren, beste kanpamenduren batean, ekintza berriren bat prestatzen.
|
|
BORDAXURI: Ba, bordan sorturik, ez
|
etxean
sortutik!
|
2016
|
|
Jesus Flores Goñi, Arbizuko Lutxi
|
etxean
sortu zen 1904.eko abenduaren 25ean. Kaputxino nahi zuela, Zangotzan sartu zen 1921.eko abuztuaren 14an, eta bertan egin zuen profesio txikia 1922.eko abuztuaren 15ean, eta Iruñean profesio handia 1925.eko abenduaren 26an, orduz geroztik frai Felix Arbizukoa izanik; diakonotzari 1928.eko abenduaren 22an heldu zion Gasteizko eliza nagusian, eta apezteari, berriz, 1929.eko martxoaren 30ean Iruñeko Jesus eta Mariako elizan.
|
|
Behaxka hark Darritxon zuen izena eta Hazparneko Jella
|
etxean
sortu zen 1871.eko ekainaren 2an; Gaskoina errebotelari handia aitatxia zuen. Duhour kexu agertzen zen ordurako pilota maldan behera errekara zihoalako; Behaxkaren garaietan, berriz, aunitz ziren Hazparneko plekariak, 22tik gora, bereziki kostalde aldera jotzen zutenak:
|
2017
|
|
On eta on do, eta on do ren go. Horregatik dira onak aitona eta amona, amaren ama (amama) izen direlako edo aitaren aita (aitaita), herri bat edo baserri bat edo
|
etxea
sortu dutenez, amandre eta etxejaun direlako.
|
2018
|
|
Otxin bat ordaintzen zuten erabiltzen zuten esekitoki tarte bakoitzeko. Nicasio Landa Sendagileak 1886an proposatu zuen, El Eco de Navarra egunkarian idatzitako artikulu baten bidez, Jesus Haurraren babes
|
etxea
sortzea garbitzaileen seme alabak zaintzeko haiek lanean ari ziren bitartean. 1899ko udan, bero bolada luze baten ostean, platano ilara luze bat landatzeko erabakia hartu zuen Udalak garbitzaileei itzala emateko.
|
|
Madozen korrespontsalak geroago idatzi bezala, inklusa 1804 urtean sortu zuen Joaquin Javier de Uriz y Lasagak. Hala ere, data hori baino lehen, umezurtz etxearen ondoan, haur abandonatuen
|
etxea
sortuta zegoen, umezurtzena ere bazena, eta Doktrina izenarekin ezagutzen zena. Inklusa XIX. mendearen lehenengo erdialdean eraiki zen Jauregiaren kalean, kapitain jeneralarengandik gertu.
|
2019
|
|
Nireari beste bat ematen nion bitartean gogoratu nintzen Koldobikaren eta Duñikeren
|
etxean
sortu zen beste eztabaida latz batez, Begoñako auzoan larunbat batean egindako talde afari haietakoan, aritu ginenean, tira, hobeto esateko, aritu zirenean gai horri buruz ika mika bizian ezin haserretuago. Luis Angelek eta emazteak gaiarekin lotutako zerbait aipatu zuten, eta, orduan, Koldobika etxeko gizona armairu batera joan eta karpeta urdin batekin itzuli zen, oharrez eta egunkari ebakinez betea.
|
|
93. Maria y Ana de Yparraguirre hermanas viudas viven solas con ogar en una casilla de vecindad dudosa llamada Cascatillarena propia del nombrado en el n° primero de los propietarios (Edozein modutan Cascatillarena forma genetiboak erakusten digu
|
etxeak
sortzetik bereganatutako jabearen izengoitia behar zuela izan Cascatilla horrek. Niri berriz, auskalo zergatik, kaskant epiteto gaskoi edo agotaren ttipigarria ote den iruditzen.
|
|
Etxartian bizi zen emazte zaharrak ez zuen Raul Sendicen berri. Baina, bai han pareko beste
|
etxean
sortutakoak zirela Uruguaiko beste buru politiko baten arbasoak:
|
2020
|
|
Geroago eraiki zuten nik ezagutu nuen eta aitonaren etxea izan zen Azaldegi etxea; 1843ko datarekin, Azaldegizahar eta Azaldegiberri etxeak aipatzen dira agiri batean. 1936an, aitona Luis jaiotako
|
etxearen azpian
sortu zuten Azaldegui y Amiano lima fabrika, aitona Martinek lan egin zuen sutegia. Bueltan bueltan, gertaeren zenbait hari lotzen ditu aitonaren jaiotetxeak.
|
2023
|
|
Haren bedeinkapena zutela eta, horrekin batera, lurberriguztienjabeak zirela sinetsirik, Isabel eta Fernando errege erreginek bela nagusietan gurutze erraldoi bana marrazturik zuten itsasontziak bidali zituzten Atlantikoan barna. Itsasontzien joan etorriak jarraitzeko eta Ameriketanlapurtutako urrea pisatzeko Sevillako Kontratazio Errege
|
Etxea
sortu zuten, eta hantxe eman behar izaten zuten itsasontzi guztiek egindako itsasaldien berri. Itsasaldietako arauetan ondoen zehazten zena izan zen Erregeren Bostena zeritzon zerga; hau da, erregeri eman beharreko harrapakin guztien ehuneko hogei.
|
|
Heletako (BN) Bizkaia
|
etxean
sorturik, herriko gazteak gerrara nola joaten ziren lekuko izan zen hamalau urteko Teresa, Alemaniaren kontrakoa piztu zela jakin izan zelarik, 14eko gerla, 14 lekuko liburuan ageri den bezala:
|