2004
|
|
Euskal Herriko Historia I (Historiaurretik Nafarroaren konkista arte) liburuan, Paleolitoaz dakigunaren laburpenetik hasi eta Gaztelak Nafarroako Erresuma konkistatu zuen arterainokoak jaso dituzte. Gai eztabaidagarriei dagokienean, berriz, nondik
|
datorkigun
euskara, emakumeak Historiaurrean eta Bagaudak edo euskal matxinadak bezalako materia ugari bildu dituzte.
|
2005
|
|
hainbat artisau lan egiteko prozedura eta materialen atala, objektu zaharrak eraberritzeko aholkuak, lanbideen inguruko elkarrizketak, iritziak, fitxa etnografikoak... Gaztelania da nagusi argitalpenean, tresnen euskal izenen glosarioa baino ez
|
dator
euskaraz. Lehen zenbakia nekazaritza eta artisautza azoketan banatzen ari dira eta hurrengo zenbakitik aurrera aldizkaria liburu dendatan salgai jarri nahi dute.
|
2009
|
|
Ondorengo orrietan Mixele Aguerre elkarrizketatu dugu, eta baita Enrike Diaz de Durana eta Jose Perez ere, euskara ikasteko ahaleginean ari direnak azken biak.Hala dio Korrika 16ren leloak: Ongi
|
etorri
euskaraz bizi nahi dugunon herrira! Euskal Herrira etorri, euskara ikasi eta transmititu dutenei eskerrak eman nahi dizkie aurtengo Korrikak.
|
2010
|
|
motibo nagusiak dira Euskaldunekin komunikatzea (%65), Euskal kulturaz jabetzea (%57) eta Euskal Herrian integratzea (%46). Gero
|
datoz
Euskara maitatzea (%37); Nortasuna atzematea (%20); eta Haurrak ikasten ari direlako (%18), kontuan hartuta ikasle etorkinen %56k haurrak dituela. Azken postuan geratu da Lana aurkitzea arrazoia (%11).
|
2012
|
|
Lau ikasle ohi ditugu irakasle eta bertan dituzte seme alabak ere. Nik uste hortik
|
datorrela
euskararen etorkizuna Bastidan, ikastolako ikasleen umeetatik. Etxean ere euskaraz egiten dute batzuek".
|
|
Ez dakit, bada. Zu ari zara, Iowatik
|
etorria
euskaraz, baina hemen, ezker eskuin, ez da entzuten gaztelania edo frantsesa baizik. Nahiko lan badugu euskaldunak euskaraz hitz egin dezan, ondo egin dezan ondoren, euskararen mundu ikuskeraren jabe izan dadin, azkenik.
|
|
Duela hogei urte zortzietatik hamarretara euskaltegia lepo edukitzen genuen, bazegoen militantzia eta euskaraz bizi nahia. Gaur egun badakigu perfila ez dela hori, askoz ere helburu finalistagoarekin
|
dator
euskara ikastera. Beharra oso hankamotz dabil, prestigioa falta du eta gure kontra doa erabat.
|
2014
|
|
Aurreneko horietan iruditzen zait izanak hartu diola gaina eginari; bagara, ez dago dudarik bagarela, eta orduan zertarako' nekatu' egiten, errazena pantalletatik sartzen zaidan hizkuntza horren magalean etzatea dela sentitzen baldin badut? Eta hor gertatzen ari dena da behera
|
datorrela
euskara, gehienbat helduen artean, hots, pantallei begiratuz beren bizi zaputz edo eroriera esistentzialari ez ikusiarena egin nahi liokeen jende moduaren artean. Bigarren erako herrietan askok ez daukate garbi zer diren, ez dago garbi badiren edo ez diren, hizkuntzaren galera aspaldikoa baita, eta orduan, izanean sendotzeko, zer dago hoberik euskaraz ikasi eta egitea baino?
|
2018
|
|
Aurrerago, jatorria izan dute hizpide: " Nondik
|
dator
euskara?". Ohiko galdera izan daiteke bisita hauetan; teoriak ugari, erantzun argirik ez.
|
|
• Hizkuntzaren ikasketa akademiaren esku uzten da, euskaltegien esku. Kalean ez beste nonbaiten ikasiko duzu eta gero niregana
|
etorritakoan
euskaraz egingo dugu. Gizarteak ez du ardurarik hartzen ikasketa prozesuan; euskaraz egiten lagundu, poliki hitz egin...
|
2019
|
|
Gure pertzepzioa beti izan da hona
|
datozenek
euskararekiko ezer txarrik ez daukatela, areago, modu positiboan hartu daitekeen kontua da hizkuntza. Guretzat pertzepzioen froga moduko bat izan dira inkestok.
|
2021
|
|
Urteurrenaren karietara, diseinua eta webgunea berriturik
|
dator
euskara ikaslearentzako AEKren aldizkaria. Berrikuntzen artean da, adibidez, Aizu! ren harpidetza digitala egiteko aukera.
|