2007
|
|
Azken urteetan Nafarroan helduen euskalduntzean beherako joera dugu, gero eta ikasle gutxiago dugu. Milaka eta milaka erdaldun huts izanik nola liteke jende gehiago ez
|
etortzea
euskara ikastera. Nonbait hurbil dugun jendea, euskara ikasi eta maite duena, etorri da.
|
|
Milaka eta milaka erdaldun huts izanik nola liteke jende gehiago ez
|
etortzea
euskara ikastera. Nonbait hurbil dugun jendea, euskara ikasi eta maite duena, etorri da.
|
2008
|
|
" Euskal Herriak erregula, sor eta atxiki ditzake bere telebista, irrati eta prentsa propioa, eta, oro har, bere helburuak lortzeko behar dituen giza komunikabide guztiak".), bi faktore nagusiren ondorio gisa ulertu behar dugu. Batetik, aspalditik
|
zetorren
euskarazko komunikabideen aldeko erreibindikazio soziala, zeinean telebistaren aldarrikapena oso handia zen. Bestetik, Euskal Autonomi Erkidegoaren eraketa instituzional eta politikoa.
|
2009
|
|
" D" ereduko ikasleek motibazio desberdinak adierazten dituzte euskaraz mintzatzen dena guraso bakarra denean edo biak mintzatzen direnean. Guztiak bat
|
datoz
euskara ikasteak hizkuntza indartzen duela esatean, baina diskurtso desberdinak dituzte euskara ikasteko beharrari eta euskara gizarte eremuetan zabaltzeko konpromisoari dagokionez.
|
|
" D" ereduko ikasleek motibazio desberdinak adierazten dituzte euskaraz mintzatzen dena guraso bakarra denean edo biak mintzatzen direnean. Guztiak bat
|
datoz
euskara ikasteak hizkuntza indartzen duela esatean, baina diskurtso desberdinak dituzte euskara ikasteko beharrari eta euskara gizarte eremuetan zabaltzeko konpromisoari dagokionez.
|
2011
|
|
Aspaldikoak dira euskaltzaindiaren ahaleginak euskararen erabilera dela eta. Sortzez, urte hartatik bertatik
|
datozkio
euskaren akademiari euskararen ikerkuntza eta jagote lanak, Iker eta Jagon sailen barruan. hasierako horri eutsi dio bere historia luzean euskaltzaindiak eta bitzuotan nabarmendu da euskalgintzaren alorrean. egun, hala ere, euskaltzaindiak Jagon sailarekin daukan konpromisoa are agerikoagoa da, argi baitago hizkuntza politika baten eragileak, administrazio publikoak ez ezik, gizartean ari diren e...
|
2013
|
|
— 2009: Ongi
|
etorri
Euskaraz bizi nahi dugunon herrira! (16, Ongi etorri laguna; Betagarri).
|
2016
|
|
Oso indar diferenteak dira biak, esanahi soziolinguistiko desberdinak dituzte eta emaitza demolinguistikoak irakurtzean ez dira nahastu behar. Oinordez
|
etorritako
euskara belaunaldiz belaunaldi transmititzen da: nabarmen da hori, inon baino areago agian, arnasguneetan.
|
2020
|
|
2016tik 2019ra bitarteko topagunearen aktetan ageri diren norbanakoen iradokizun gehienak bat
|
datoz
Euskara Zerbitzuan eta
|
|
Baina azken urteotako udal jardunean, Euskararen Elkargunearen testuinguruan, euskalgintzako eragileez gain, norbanakoek adierazpenak egiteko parada izan dute. 2016tik 2019ra bitarteko topagunearen aktetan ageri diren norbanakoen iradokizun gehienak bat
|
datoz
Euskara Zerbitzuan eta Herritarren Postontzian jasotako kexa ohikoenen motibazioarekin. Adibidez 6870 aktan, 2017ko martxokoa, ageri da:
|
2022
|
|
Eskualde mailan, eta turismoarekin lotuta, Ongi
|
Etorri
Euskararen Herrira kanpaina jarri zen 2021ean martxan (bideoak sare sozialetan, olana handiak herriko hormetan, binilozko itsasgarri denda eta tabernetan...), eta erakutsiko beharreko balio gisa aurkeztu zuen euskara. Kanpaina horrekin lotuta, UEMArekin batera antolatutako Bertatik bertara egitasmoak aukera ematen du jatetxeetan ere euskara ageriago egon dadin, gehienbat mahai zapi batzuen laguntzarekin.
|