2002
|
|
Eta gero heriotza. Eta" heriotza"
|
diot
ume batek" kaka" esan dezakeen bezala.
|
|
Nik bizi izandakoa oso gogorra da. Horregatik
|
diot
umeari errespetu ikaragarria.
|
2005
|
|
Izan ere, araua ez ezik, Autorregulazio Kodea arratsaldeko saio askoren eduki ere bihurtu da. Gaur egun, ohikoak dira" ez dut hori
|
esango
umeen ordutegian gaudelako" bezalako esaldiak. Hasieran, babes indartuko ordutegian norbaitek birao edo irain bat esatean, ahotsa txistu hotsez estaltzen zioten.
|
|
Bitxia da egiten ari diren kritika asko Kodea ezagutzen ez dutenengandik datozela. Izan ere, Autorregulazio Kodeak ez du behin ere
|
esan
umeei bereziki zuzendutako programaziorik egingo denik. Baina kritikek ez daukate zerikusirik Kodearen irizpideekin.
|
2012
|
|
Zer dio pixoihalez pediatriak? Berry Brazelton bezalako adituek
|
diote
umeei zaharragoengandik ikasteko aukerak ukatzen zaizkiela fardelokin artifizialki garbi eta lehor atxikiz. Haurrak ikasi egin behar baitu.
|
2013
|
|
Nahiz eta kartzelan umea hezteak ageriko alde txarrak dituen, Maite Diaz de Herediak garrantzi handiagoa ematen dio harekin harreman estua garatu ahal izateari: "
|
Diotenez
umearen bizitzaren lehenengo hiru urteetan garrantzitsuena lotura eta harreman hori da, atxikimendu hori oinarri sendoa da gero umearen garapenarentzat, eta erabaki nuen, mugak muga, bera nirekin egotea zela inportanteena. Gero semeak bere bidea egin behar du eta egin du, ez naiz umea ama zulo nahi duten horietakoa, baina 2007an Segurako sarekadan berriz atxilotu eta kartzelan umearengandik bananduta eman dudan sei urte hauetan, harekiko soka askatu dudan arren, bion arteko haria ez da inoiz eten, neurri handi batean, nire ustez, hasierako oinarri horri esker".
|
|
Txabi Arnal EHUko irakasleak haur literaturan heriotzari eskainitako tratamendua aztertu zuen bere doktorego tesian. Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature aldizkariari emandako elkarrizketan, idazle eta ikertzaile arabarrak
|
zioen
umeentzako literaturak oso gutxitan aipatzen duela heriotza. " Ez dago tristurarako lekurik.
|
2017
|
|
Federicik dioenez, karrera ordaintzeko prostituziora jo behar duten ikasle gazteak, gainera, zorrak antzututa ere sentitzen dira, ezin dute amestu ama izatea hil arteraino zorrari lotuta. Beste askok beren uteroa alokatu behar
|
diote
ume subrogatuen industriari, horra emakumeen gorputzaren komertzializazio berri bat.
|
2022
|
|
Saihestu behar direnak eufemismoak dira. " Betiko lotara joan da"
|
esateak
umea eraman dezake lo egin nahi ez izatera, itzuliko ez den beldur;" bidaia luze batera joan da" esateak berriz, abandonu sentsazio izugarria ekar dezake…
|
2023
|
|
Kostatzen zaigu gelditzea. Gaindituta gaude, kostatzen zaigulako esatea" gaur ezin dut matematika eman eta ez da ezer gertatzen; jolas garaian zerbait gertatu da eta ikastordua emango dut hori kudeatzen, edo agian arratsalde osoa; edo ikusten dut ikasle bat taldetik kanporatuta dagoela eta tarte bat eskaini behar
|
diot
ume horri bai ala bai". Estresatuta gaude gauza asko ditugulako gainean, bada, batzuk kendu egin ditugu gainetik, eta hori da kostatzen zaiguna.
|
|
Ni konplexutasun handiko eskola batean ari naiz lanean, lehen ere halako profila duen batean aritu naiz hamar urtez, eta pandemiaren aurretik jada egoera latzak bizi genituen eskolan: ...tu zuten egiten genuen horretan, justu kontrako norabidean zihoazelako eta hankaz gora jarri zutelako gure lana (ez ezer partekatu, ez egin talde lanik, distantziak mantendu, ez zaitez fio ondokoaz eta kontuz berarekin, maskara, beldurra, errua…), eta gogoratu behar dugu haur batzuk 42 egun egon zirela etxetik atera gabe; etxean ongi zeudenak tira, baina etxean egoera zaila zutenak… Gero
|
esan
ume horiei paseo bat ematera ateratzeko. Nik etxera deitzen nien, eta ez zuten atera nahi.
|