2006
|
|
Hirugarren, azpimarratzekoa da amatasunaren babesa (Konstituzioaren 39 artikuluanjasotzen dena), dela ezkondutako zein ezkongabeko harremanetan; horrela, aintzatespen juridikoa eman zaio eta eskubideen iturri bihurtu da berez amaren etaumeen arteko harremana. Baina, lehen esaten genuen legez, printzipio eta arauinspiratzaileok modu ezberdinean interpreta daitezke; esaterako, Konstituzioaren39 artikuluak
|
dio
ume guztiek dutela beren aita ezagutzeko eskubidea; ordea, Lagundutako Ugalketa Teknikei buruzko legeak dio Konstituzioaren 39 artikuluarijarraiki, familia sortzeko duen eskubidearen ondorioz, emakume batek bikotekideaizan edo ez izan, semen anonimoa eska dezakeela umea egiteko (LagundutakoUgalketa Teknikei buruzko 14/ 2006 Legearen 6 artikulua, eta Auzitegi Konstituzionalaren 116/ 1999 Epaia)....
|
2008
|
|
Irakaskuntza egoki baten bidez gaitasunak guztiz garatzea lortuko dute. Hala, irakasle on batek berehalako garapenesparrua bilatu eta horretan ikasten lagundu behar
|
dio
umeari. Ondoren, polikipoliki, laguntza kenduz joango da umeak betebeharra inongo laguntzarik gabe egin dezan.
|
2010
|
|
Zubiagaren estatistikekin jarraituz, esan ordezkariak estimazioak egin zituelajende olde hau sailkatzeko eta horrela dio, atzerriratuen generoari dagokionezemakumeak 40.000 inguru izango zirela, hauetatik 30.000 30 urtetik gorakoak.Gizonezkoak, berriz, 24.000 zenbatu zituen Zubiagak, hauetatik 5.000 45 urtetikgorakoak. Gainerako 23.000, gorago kalkulaturiko 87.000 euskal errefuxiatuosatzerainokoak, Zubiagak
|
dio
umeak eta nagusiak izan zirela.
|
2012
|
|
Artikuluaren esanahi literalari jarraituz, «adierazpen» hitza erabiltzen du, ez du ezer esaten irudiei buruz. Dena den, lehen esan den bezala, arau hau interpretatu behar da Publizitatearen Lege Orokorrarekin batera eta arau horren 3.b artikuluak
|
dio
umeei bideratutako publizitateak ezin dituela zuzeneko aginduak helarazi umeek edo beren gurasoek produktu jakin bat eros dezaten, berdin da aginduak adierazpenen bidez ematea, irudien bidez edo musikaren bidez, publizitate hori ez zilegia baita.
|
|
Europako instituzioek umeei zuzendutako publizitatearen eragina estuestutik jarraitu arren, ez dago ikerketa fidagarririk publizitateak umeengan duen eraginkortasunez. Aditu batzuen ustez, ez dago adin zehatzik
|
esateko
umeak bereizten dituela informazioa eta publizitatea, jarrera hori heziketarekin eta afektibitatearekin erlazionatuta baitago. Beste aditu batzuen ustetan, aldiz, zenbat eta txikiago izan haurra ahulagoa da eta publizitatearen aurrean babes handiagoa du.
|
2014
|
|
Baina kontuan hartzen badugu 0 urte arteko garaian egunerokotasunaketa esperientziek ikasketa eta garapenean duten garrantzia, ezinbestekoa da eskolaeta familiaren arteko lankidetza eta ikas komunitatearen kontzeptua. Horri gehitubehar
|
diogu
ume bakoitzak ezagutza eta bizipen soziokultural zehatzak daramatzalaeskolara, familia delako haien lehen harremanetarako zirkulua, eta horrek bere izaeraeta jokaera baldintzatuko ditu.
|
2015
|
|
Kategoria nagusia izen sintagma da eta berak konbinatzerakoan aditz mota jakin batzuk eskatzenditu. Ondorioz,
|
esaterako
umea ABS hitzaren kategoria vp/ vp da gramatika kategorialean. Kategoriahonek ezkerretik aditz bat datorrela eta hitzarekin konbinatzean beste aditz bat (zehazkiago, aditzproiekzioa dator vp+ umea vp/ vp= dator umea vp) sortzen dela adierazten du.
|