2001
|
|
Euskararen erabilera hizkuntza portaera dela kontsideratuz, aurreko kapitulu etaazpikapituluetan
|
esandakoaren arabera
ulertuko da ondoan proposatuko den eredupsikosoziolinguistikoa. Euskararen erabilera hiru aldagai motek baldintzatzendute:
|
2004
|
|
Aurreko atalean aztertu dugun logikaz baliatuz, hau da, proposizioen iogikaz baliatuz, matematikan eta, hedapenez, beste zenbait hizkuntzatan gcrtatzen diren argudioak ezinadieraz ditzakegu.
|
Dioguna
ulertzeko, kontsidera dezagun ondoko argudio hau:
|
2008
|
|
Idazketan ere, alde batetik, hitzak grafikoki irudikatu eta idatzi egin behar dira, eta, bestetik, testu bat idatzi behar da. Ahoz gauzak adierazteko eta ahoz
|
esandakoa
ulertzeko trebetasunak oso sustraiturik daude gizakiarengan, baina hitzak ezagutu eta idazteko trebetasunak berriak dira. Bai irakurketan, bai idazketan, trebetasun zaharrak eta berriak integratu behar dira.
|
2010
|
|
Horretaz gain, azkenaldian seme alabak kezkaturik daude hitz egiteko zailtasunak gero etahandiagoak direlako. Batzuetan ez da gai seme alabek
|
diotena
ulertzeko eta nahiduena erantzuten du, hitz desegokiak esaten ditu, hitzak ordezkatzen ditu edo, hitz berdinak errepikatzen ditu; beste kasu batzuetan, berriz, seme alabek esatendiotena ez du ulertzen, esaldi laburrak erantzuten ditu, monosilaboekin erantzuten du edo isilik geratzen da. Komunikazio arazoak handiak dira eta oso kezkatuta daude amaren egoerarekin.
|
|
Komunitate globalari buruzko ideiaberbera izan ezean, modu hurbilagoan edo urrunagoan, ezinezkoa izango da beharrizanen araberako transferentziak proposatzea. Aitzitik, tokiko gizarteez mintzogarenean, transferentzia horrek legitimitatea du komunitatearen partaide garenonartean, elkarri zerbait zor
|
diogula
ulertzen baita9 Laburbilduz, galdera hurrengoada: zein dira birbanaketa globala gauzatzeko eta haren hedapena neurtzeko oinarritzat hartu beharreko argudioak?
|
2011
|
|
Bake epaitegiak azken mota horretako auzitegitzat jo ditzakegu? Badakigu historian zehar aspalditik existitu direla, horregatik ohiturazkoak direla
|
esatea
uler daiteke190 Baieztapen horren kontra, EKren artikulu hori garatzen duen BJLOren 19 artikuluak tradiziozko eta ohiturazko bi auzitegi besterik ez du aipatzen, Valentziako Ibarreko Urena eta Murtziako Gizon Onen Kontseilua. Beste kontu bat da, BJLOren 19 artikuluak, herritarrek justizia administrazioan parte hartzeko bideen artean, esandako hirurez gain, «legeak aurreikusten dituen gainerakoak» aipatzen dituela aprobetxatuz, bake justizia bertan kokatzea191 Bai uste dugu azken aukera horrek zalantzan jar dezakeela bake epaitegien konstituzionaltasuna, EK-k berak aurreikusi ez duena, justizia gaietan hura garatzen duen BJLOk xedatzen duelako.
|
|
Ispiluko irudiarekiko harremanak hizkuntzari lotuak daude. Baina, haurrak ez du amak
|
esandakoa
ulertzen; hizkuntzaren bestetasuna edo arroztasuna gauza nabaria da haur txikiarentzat; haurrari esanahiak ezarri egiten zaizkio. Helduaren hitza eta jokaera ez dira beren esanahira mugatzen; beti dago ulertzen ez dugun zerbait.
|
2015
|
|
– Testuinguru mugatu batean gai jartzaileak/ bertsolagunak
|
esandakoa
ulertu
|