Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2001
‎Euskararen erabilera hizkuntza portaera dela kontsideratuz, aurreko kapitulu etaazpikapituluetan esandakoaren arabera ulertuko da ondoan proposatuko den eredupsikosoziolinguistikoa. Euskararen erabilera hiru aldagai motek baldintzatzendute:
2004
‎Aurreko atalean aztertu dugun logikaz baliatuz, hau da, proposizioen iogikaz baliatuz, matematikan eta, hedapenez, beste zenbait hizkuntzatan gcrtatzen diren argudioak ezinadieraz ditzakegu. Dioguna ulertzeko, kontsidera dezagun ondoko argudio hau:
2008
‎Idazketan ere, alde batetik, hitzak grafikoki irudikatu eta idatzi egin behar dira, eta, bestetik, testu bat idatzi behar da. Ahoz gauzak adierazteko eta ahoz esandakoa ulertzeko trebetasunak oso sustraiturik daude gizakiarengan, baina hitzak ezagutu eta idazteko trebetasunak berriak dira. Bai irakurketan, bai idazketan, trebetasun zaharrak eta berriak integratu behar dira.
2010
‎Horretaz gain, azkenaldian seme alabak kezkaturik daude hitz egiteko zailtasunak gero etahandiagoak direlako. Batzuetan ez da gai seme alabek diotena ulertzeko eta nahiduena erantzuten du, hitz desegokiak esaten ditu, hitzak ordezkatzen ditu edo, hitz berdinak errepikatzen ditu; beste kasu batzuetan, berriz, seme alabek esatendiotena ez du ulertzen, esaldi laburrak erantzuten ditu, monosilaboekin erantzuten du edo isilik geratzen da. Komunikazio arazoak handiak dira eta oso kezkatuta daude amaren egoerarekin.
‎Komunitate globalari buruzko ideiaberbera izan ezean, modu hurbilagoan edo urrunagoan, ezinezkoa izango da beharrizanen araberako transferentziak proposatzea. Aitzitik, tokiko gizarteez mintzogarenean, transferentzia horrek legitimitatea du komunitatearen partaide garenonartean, elkarri zerbait zor diogula ulertzen baita9 Laburbilduz, galdera hurrengoada: zein dira birbanaketa globala gauzatzeko eta haren hedapena neurtzeko oinarritzat hartu beharreko argudioak?
2011
‎Bake epaitegiak azken mota horretako auzitegitzat jo ditzakegu? Badakigu historian zehar aspalditik existitu direla, horregatik ohiturazkoak direla esatea uler daiteke190 Baieztapen horren kontra, EKren artikulu hori garatzen duen BJLOren 19 artikuluak tradiziozko eta ohiturazko bi auzitegi besterik ez du aipatzen, Valentziako Ibarreko Urena eta Murtziako Gizon Onen Kontseilua. Beste kontu bat da, BJLOren 19 artikuluak, herritarrek justizia administrazioan parte hartzeko bideen artean, esandako hirurez gain, «legeak aurreikusten dituen gainerakoak» aipatzen dituela aprobetxatuz, bake justizia bertan kokatzea191 Bai uste dugu azken aukera horrek zalantzan jar dezakeela bake epaitegien konstituzionaltasuna, EK-k berak aurreikusi ez duena, justizia gaietan hura garatzen duen BJLOk xedatzen duelako.
‎Ispiluko irudiarekiko harremanak hizkuntzari lotuak daude. Baina, haurrak ez du amak esandakoa ulertzen; hizkuntzaren bestetasuna edo arroztasuna gauza nabaria da haur txikiarentzat; haurrari esanahiak ezarri egiten zaizkio. Helduaren hitza eta jokaera ez dira beren esanahira mugatzen; beti dago ulertzen ez dugun zerbait.
2015
‎– Testuinguru mugatu batean gai jartzaileak/ bertsolagunak esandakoa ulertu
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia