2002
|
|
Bi jarduketetan, legegileak berak istripuaren erantzukizunari buruz egiten dituen alderdiak zehaztu dira: “inola ere ez dute
|
esan
nahi Estatuak kalte horiengatik erantzukizunik duenik, eta Estatuari dagozkion kalte ordainen zenbatekoa arduradunei erreklamatzeko eskubidea ukatu gabe hartzen dira”. Isurketaren ondoren hartutako legezko neurriek arrantzarako eta itsaski bilketarako epe laburreko konpentsazio ekonomikoak soilik aurreikusten dituzte, baina ez dute epe ertainerako etorkizuna argitzen IrakasleaDuela gutxi hartu diren neurri konpontzaileek onura fiskalak, laboralak, ondarekoak eta sozialak ezartzeaz gain, jarduera uzteak eragindako arrantzale eta itsaskilarientzako laguntzak eskaintzen dituzte.
|
2003
|
|
«Bud» izena haien artean zegoen. Abokatu nagusiak adierazi duenez, erregelamendu hori aplikatzeak ez du
|
esan
nahi estatu kide baten eta hirugarren estatu baten arteko hitzarmen bat aplikatzearen aurka dagoenik, jatorrizko produktu bat izendatzen duen adierazpen geografiko bati erabateko babesa ematen diona, nahiz eta haren ezaugarriak ez dauden bereziki lotuta jatorriari. Izan ere, batetik, Europar Batasuneko Erregelamendua ezin zaio aplikatu hirugarren herrialde bateko izen bati, «Bud» izenarekin gertatzen den bezala, eta, bestetik, legeria nazionalak izendapen sinple baten «erabateko» babesa izan dezake, nahiz eta ez dagoen lotura berezirik produktuaren jatorriaren eta haren ezaugarrien artean.
|
2005
|
|
Hori dela eta, epaiak ondorioztatzen du kasuan kasuko estatu kideko biztanleen nutrizio premia ez dagoela egiaztatze hutsa ez dela nahikoa arrisku hori dagoela frogatzeko, eta ez lukeela justifikatuko, berez, beste estatu kide batean legez fabrikatutako edo merkaturatutako elikagaiak edo elikadura osagarriak merkaturatzeko erabateko debekua. Horrek ez du
|
esan
nahi estatu kide batek, elikagai edo elikagai osagarri jakin batzuek osasunerako ekar ditzaketen arriskuak ebaluatzen dituenean, kontuan hartu behar duenik kasuan kasuko estatu kideko populazioaren nutrizio premia, eta, gainera, hori, besteak beste, giza osasunerako arrisku baten adierazle izan daitekeela. Bibliografía Justizia Auzitegiaren (Lehen Salaren) 2005eko ekainaren 9ko 311/ 03, C 211/ 03, C 299/ 03 eta C 316/ 03 auzi metatuetan emandako 318/ 03 epaia, OberwaltgsgerfüRdas en 234 artikuluaren arabera planteatutako judizio aurreko erabaki eskaera bana xede dutenak.
|
2007
|
|
Era berean, nahasmena sortzen da estatu zentralak nazioaren lurralde osorako printzipio orokorrak ezartzeko asmoz autonomia erkidego guztietarako arauketa erkidea emateko erabiltzen dituen arau motei erreparatzen diegunean. Izan ere, «oinarrizko lege» esapidea erabili arren (oinarriak, oinarrizko arauak, oinarrizko legegintza, etab. esapideen parekoa), ez da
|
esan
nahi estatuaren oinarrizko legegintza lege formalaren bidez edo lege lerruneko arauen bidez ezarri behar denik kasu guztietan; salbuespen moduan, «oinarrizko legegintza» horren barruan erregelamenduak onartzen dira, horien edukiak ere «oinarrizkoak» izanez gero. Hori dela eta, oinarrizko legegintzaren alderdi garrantzitsua ez da lege lerruneko arauen bidez ematen dela, baizik eta autonomia erkidego guztietarako «oinarrizkoa» dena arautzen duela, eta gero autonomia erkidego horiek garatu ahal dutela.
|
2015
|
|
Hala ere, orduan estatua hondatu ez zen bezala, orain ere ez du halabeharrez hondatu behar. Eta ez du
|
esan
nahi estatu kapitalismoa guztiz desagertuko denik ere, oraindik paper erabakigarria betetzen du eta. Litekeena da, beraz, aurrerantzean ere biak batera mantentzea (1995:
|
|
Eskumen banaketa horri jarraituz, Auzitegi Gorenak era orokor batean esan du autonomia erkidegoek ezin izango dituztela aparteko orduen kotizazioen errekarguak ezarri, ez enpresen inskripzio, afiliazio, alta eta bajak burutu, ezta kuoten bilketa ere. Dena den, Estatuak kuoten bilketan eta zatikatzean eskumen baztertzailea izateak ez du
|
esan
nahi Estatuak ezin duenik diru sarrera horien bilketa autonomia erkidegoen esku utzi. Hori bai, autonomia erkidegoak berehala jarri ditu Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Orokorraren esku, eta, horrela, autonomia erkidegoak Estatuko diru sarrerekin gelditzea oztopatzen da (Lopera, 2011:
|
2019
|
|
Marxek, gailentzen den forma politikoa forma ekonomiko nagusiarekin bat datorrela argudiatzen zuen. Honek ez du
|
esan
nahi estatu politika jakin batzuk zuzenean gaur egungo baldintza ekonomikoetatik ondorioztatu daitezkeenik. Hortaz; zuzenbide estatuan, legearen aurreko berdintasunean eta estatu burujabe bateratuan oinarrituriko ordena politikoa," bat dator" ezaugarri jakin batzuetan oinarritzen den ordena ekonomiko batekin:
|
2021
|
|
Hilaren 7an, Poloniako Auzitegi Konstituzionalak auzitan jarri zuen EBko justiziaren nagusitasuna, argudiatuta herrialdea estatu kide bilakatu izanak ez duela
|
esan
nahi estatuak talde komunitarioko justiziari legezko aginte gorena aitortzen dionik, ezta haren subiranotasuna EBren esku uzten duenik ere.
|
|
Horiek horrela, Saudi Arabiako printze oinordekoaren eta Qatarko emirraren arteko besarkadak fase berri baten aurrean jar lezake Persiar golkoko herrialdeek osatzen duten taldea, baina horrek ez du zertan
|
esan
nahi estatu horien arteko desadostasunak konpondu direnik; izan ere, Egipto blokeoari eustearen aldekoa zen, eta, horren harira, uler daiteke sinadura ekitaldian ez egotea hango ordezkaririk.
|
2022
|
|
independentzia ez zen berehalakoa. " Erreferendumak ez du
|
esan
nahi estatua aldarrikatzea, independentziari buruz kurduek zer borondate eta zer iritzi duten jakitea baino, kurduen buruzagi politikoek herritarren borondate hori une eta baldintza egokietan gauzatzeko", esan zuen Hego Kurdistaneko presidenteak Foreign Policy aldizkarian egin zioten elkarrizketan. " Eskoziak, Kataluniak eta Quebecek euren etorkizunaz iritzia adierazteko eskubidea duten legez, Kurdistanek ere badu, eta hori ez da negoziagarria".
|
2023
|
|
Horrez gain, kontuan izan behar dugu, ATXABAL RADAk eta MUGURUzA Arresek esaten duten bezala 48.5 artikuluak ezartzen dituen ahalak desagertzen dira Estatuak finantza zaintza ahalmenak bertan behera utzi ezgero: " Era berean, Estatuak unean unean dituen finantza zaintzako ahalmenek, foru aldundiei dagozkienek, ez dute
|
esan
nahi Estatuak eskumen horiek araubide erkidean betetzeari utziko balio, foru aldundiak haiekin jarraitu ahal izango lukeenik, orduan gainerako toki korporazioek lortutako autonomia kuotaren muga gaindiezina sartuko litzatekeelako jokoan" 580 Ideai argia da: lurralde historikoetako toki erakundeek ezin dezakete euki lurralde erkideko toki erakundeek baino autonomia txikiago.
|