2006
|
|
Hori egiteko ez da lege organiko bat indarrean jarri behar.
|
Esan
dezakegu publizitatea lege berezi orokor baten bidez erregulatzea ere zalantzakoa dela, gure ustez, nahikoa bailitzateke Europako hainbat lurraldetan bezala (Frantzian, esaterako) produktu eta zerbitzu horiek komertzializatzea, eta osasunaren eta pertsonalitatearen eskubideak edo balio kulturalak erregulatzen dituzten arau berezi horietara jotzea (PLO 8 art.) (De la Cuesta, 1995:... 130; 2002:
|
|
Gaur egun, iragarkiek ez dute informazio mezuaren edo egunkariko mezuaren forma erabiliko publizitate izaera gorde edo estaltzeko, eta, horren ordez, mezu artistiko edo sormenezkoak indartuko dira. Garai batean erabiltzen zen ezkutuko publizitateak prentsa idatziaren forma erabiltzen zuen informazioa emateko; gaur egun, berriz, bide hori erabiltzeaz gain, beste baliabide batzuk eta forma bereziagoak agertu dira, eta
|
esan
dezakegu publizitate izaera aitortu nahi ez duen publizitate oro dela ezkutuko publizitatea. Ikusmolde horren barruan, informazio gisa ematen den publizitate oro jasoko da, baldin eta ezkutuan azaltzen den publizitatea identifikatzeko aukerarik ematen ez badu136.
|
|
PLOren 6 bis 2 paragrafoaren atalak aztertzean (a, b, c eta e), berriz, publizitate konparatiboaren legezko baldintzak jasotzen dira; horiek gabe, engainuzko publizitate edo publizitate desleialtzat jo daiteke. Beraz, doktrinaren arabera
|
esan
dezakegu publizitate konparatiboa ez zela erregulatu behar; izan ere, ordenamendu juridikoak jadanik jaso ditu lege hauste horiek (PLOren 4, 6.a. eta b. artikuluetan eta LDLren 6, 7 eta 9 artikuluetan).
|
2012
|
|
Hori egiteko ez da lege organiko bat indarrean jarri behar.
|
Esan
dezakegu publizitatea lege berezi orokor baten bidez erregulatzea ere zalantzazkoa dela, gure ustez, nahikoa bailitzateke Europako hainbat lurraldetan bezala (Frantzian, esaterako) produktu edo zerbitzu horiek komertzializatzea, eta osasunaren eta pertsonalitatearen eskubideak edo balio kulturalak erregulatzen dituzten arau berezi horietara jotzea (PLO 5 artikulua) (De la Cuesta, 1995:... 130; 2002:
|
|
Horren ondorioz
|
esan
dezakegu Publizitatearen Lege Orokorraren 5.5 artikulua arbitrario samarra dela, ezin baita publizitatea egiteko eskubidearen ikuspegitik justifikatu (Espainiako Konstituzioaren 20 eta 38 artikuluak), publizitatearen formaren aldetik baizik, hau da, erabiltzen den euskarriaren ikuspegitik (telebista). Horregatik, 1994ko Telebistaren Legeak (1999an eta 2010ean aldatua) egindako zuzentarauaren egokitzapena akats juridikotzat hartu da, Europar Batasuneko arauak ez baitu debekatzen edari alkoholdunak telebistan agertzea, baizik eta euskarri horretan zabaltzeko hainbat baldintza jartzen ditu, besterik ez (89/ 522/ EEE 15 artikulua) (De la Cuesta, 2002:
|
|
Ikuspegi horretatik,
|
esan
dezakegu publizitate estaliak zerbitzuen merkatuan eragina duela. Merkaturako iluna den forma bat erabiltzen bada publizitatea zabaltzeko, horrek baldintza ekonomikoetan eragin dezake, ordain litekeen kontraprestazioa (halere, batzuetan, ez da ordainketarik egongo) ez baita merkatuko prezio sisteman sartuko; beraz, publizitatea zabaldu duen hedabideak ez du kontraprestazio hori jasoko, iragarkiaren euskarrian parte hartzen duten pertsona fisikoek baizik.
|
|
Gaur egun, iragarkiek ez dute informazio mezuaren edo egunkariko mezuaren forma erabiliko publizitate izaera gorde edo estaltzeko, eta, horren ordez, mezu artistiko edo sormenezkoak indartuko dira. Garai batean, erabiltzen zen ezkutuko publizitateak prentsa idatziaren forma erabiltzen zuen informazioa emateko; gaur egun, berriz, bide hori erabiltzeaz gain, beste baliabide batzuk eta forma bereziagoak agertu dira, eta
|
esan
dezakegu publizitate izaera aitortu nahi ez duen publizitate oro dela ezkutuko publizitatea. Ikusmolde horren barruan, informazio gisa ematen den publizitate oro jasoko da, baldin eta ezkutuan azaltzen den publizitatea identifikatzeko aukerarik ematen ez badu177.
|
|
Dena den, Lehia Desleialaren Legearen 18 artikuluak publizitate ez zilegia den oro desleialtzat jotzen duenez,
|
esan
dezakegu Publizitatearen Lege Orokorraren 3.b artikuluan jasotzen den debekua desleiala ere badela (Tato, Fernández eta Herrera, 2010: 277).
|