2001
|
|
Beste hizkuntza bat ikasten hastean, ikaslea, nahitaez, interprete bihurtzen da; hau da, entzundakoa deskodetu, ulertu, mezu berria kodetu eta igorri du.Zertan
|
esanik
ez dago, interpretazioak oso teknika bereziak behar ditu, horietakobatzuk ikasten gaitzak direnak. Baina ikaslea ez da interpretea izango lanbidez, etaez ditu zertan ikasirik.
|
2002
|
|
Ezin da ahaztu, ordea, euskararen tokia hutsaren hurrengoa dela EuskalHerriko zenbait unibertsitatetan, Ćafarroakoetan eta Ipar Euskal Herrikoetanbereziki. Duela urte batzuk, agian, posible zen
|
esatea
ez zegoela irakasle edo ikaslenahikorik klaseak euskaraz garatzeko. Gaur egun, aukera hori ukatzeak arloakademikotik atera eta eztabaida politiko hutsean sartzen gaitu.
|
|
Zer
|
esanik
ez dago, aipaturiko hutsune historiografikoak nabarmenki baldintzatzen duela Sabinoren heriotzaren (1903) ondorengo garairi buruzko ezagupena.Hemen, besteak beste, nik neuk egindako ikerketei buruz mintzatu nuke, XX. mendearen aurreneko hogei urteek nire ikerkuntzen zutabe garrantzitsua osotudute eta. Hori oso gustukoa ez dudanez gero, labur eta aseptiko izaten saiatuko naiz.Hona hemen, modu telegrafiko batez, garai horretako abertzaletasunaz historiografiak azaleratu dituen zenbait gai:
|
|
Berrezarkuntza garaiko ikerketek azaleratu duten beste puntu garrantzitsubat, euskal nazionalismoak politika egiteko erabiltzen zuen era berria da. ...nguruko mugimendua; politikaren ohiko esparrua gainditzen eta jarraitzaileen bizimodua bere osotasuneaneragiten zuen komunitatea, hain zuzen26 Politika, kultura eta soziabilitatearenalorretako ekimenak eta eskaintzak nahastuz, EAJ alderdi politiko arrunt bat bainogehiago izatera iritsi zen, komunitate nazionalistak identitate berri bat osatzeko etasendotzeko aukerak ematen zituelako; eta hori, zer
|
esanik
ez dago, oso eskaintza erakargarria izan zen bere egiturak eta ohiko identitateak goitik behera aldatzenari zen gizarte batean.
|
2005
|
|
Balsebre k
|
dio
ez gaudela ohituta gure gizartean isiltasunarekin bizitzen eta entzuleak ere ez dakiela etekinik ateratzen isiltasunari, baliorik ematen ez diolako.
|
2007
|
|
Zertan
|
esanik
ez dago aldaera nekeztxoago irakurtzen da jatorrizko perpausa baino.
|
|
Zertan
|
esanik
ez dago, horrela, perpausa nekagarriago egiten da irakurtzeko. Perpausak ez du itauntzen Anton zurrut, asko maite zuen zenbat gizon?
|
|
Zertan
|
esanik
ez dago aukerok nekagarritxoagoak direla jatorrizkoak baino, batez ere lehenengo eta hirugarren testuetakoak. Are gehiago, ezberdinak ere badira izan, testuinguru ezberdinetan izan ere.
|
2015
|
|
Berakesan zuen orain Euskal Hiriaren birdefinizioan ari garen unea dela, eta aukera bat izan daitekeela, hain zuzen ere, gai hau hara eramatekoa, proposamen bat egitekoa zehaztu gabe dagoen atal horimodu zehatzean jaso dadin. Badaukagu eredu bat, sortu dugu, ezin daiteke
|
esan
ez dagoenik, etapraktikatu egin da gainera. Orduan, nik hor aukera bat dagoela uste dut, Peiok azaldu duen moduan, guk geronek Aldundian sortu dugun araudian sartu dugun puntu hau ez da loteslea.
|
|
Berakesan zuen orain Euskal Hiriaren birdefinizioan ari garen unea dela, eta aukera bat izan daitekeela, hain zuzen ere, gai hau hara eramatekoa, proposamen bat egitekoa zehaztu gabe dagoen atal horimodu zehatzean jaso dadin. Badaukagu eredu bat, sortu dugu, ezin daiteke
|
esan
ez dagoenik, etapraktikatu egin da gainera. Orduan, nik hor aukera bat dagoela uste dut, Peiok azaldu duen moduan, guk geronek Aldundian sortu dugun araudian sartu dugun puntu hau ez da loteslea.
|