Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 138

2002
‎Bakotxak berak bere burua galtzen dau, eta bestea hondatu, ganera. Osagileren batek edo bestek, urdail eridunei, ardaoari ura zertzeko esan ei deutse. Ardao ikerlari azkarrak egungo ez horrelako obenik aitatuko.
‎Gaitz zakar batek jo eban bere gorputza ta Bilbao" ko Gexotegi" ra eruan bear ixan zan. Jake paparrean iragan urtiotan erabili oi eban ikurra ikur jeltzalia ixentaubaz, aren laneko lagun zan erdaldun batek esan ei eutson: " Para ir allá (Gexotegi" ra) tendrás que quitar eso".
2003
‎Markinako euskaran edo markinartzat zeukan berbakeran berbetan entzun ei zituen batzuk, eta haiekin berba eginez, atzeratu eragin ei zioten bere asmo arriskutsu horretatik, erokeria garbia zela ta. Haiek esan ei zioten polizoiak itsas handian uretara jaurtikitzen zituela tripulazioak. Eta horrek beldurturik ez ei zen ontziratu, hain suerte handiz ezen itsasontzi hori bere itsasbidean zihoala japoniarrek bonbardatu eta hondoratua gertatu omen zen.
‎" Hire lana, bihartik aurrera," Euskal Atala" eroatea izango dok", esan ei eutsan bere nagusi zan Lauaxetak. Eta, hurrengo egunetik hasita, ez eban Abeletxek txalma arina hartu sorbalda ganean.
‎Job, Moises ta beronen arreba Maria, Zakarias, Simeon, Ama Birjinea berbera. Gaur be, batbateko bertsoak esaten ei dabez Afrikako" tuareg" ak, Afganistaneko" duns" ak. Gure Europa honetan, ostera, Euskal Herrian baino ez dirau bizirik bertsolaritzak.
‎Bestea ez bazen ere, aholkuzalea bai, ostera. Berari, ordura arte, ez zion aholkurik inoiz eman, agian behar ere izan ez zuelako, baina gauza baliotsuak esaten ei zituen... Bai, gaindituko zuela esan ostean, pozik eta arretaz entzungo zion esan beharrekoa.
‎Noizik eta behin bere senar ohiarekin, Damian Arruti izeneko alproja batekin, afaltzeko ohitura zeukala, hori baietz, baina ez zuela uste kalamitate haren etxera itzuliko zenik ostera bizitzera. Euliz inguratuta bizi da, esan ei zien Mangas eta Lenizi. Zomorroz inguratuta.
‎Ez zekiela erantzun baitzuen. Oxford Klubean, esan ei zion orduan Urrutikoetxea tenienteak eta handik aurrera argitu omen zen argitu beharrekoa: gizon eta emakume askeek nahi zutena egiteko lagunarte bat baizik ez zela Oxford Kluba, horixe esan omen zuen Aranbarrik, eta hori ere ez zela hobena.
‎Bada, bai, erantzun omen zion Urrutikoetxeak, legez kanpokoa da, putetxeez kanpo, inori sexu mesedeen truk dirua ordaintzen ibiltzea. Orduan ekarri epailearen agindua, esan ei zuen besteak.
‎–Hire pariente hari herriko bat joan zitzaion berba egitera; gauzak larri zaudek, esan ei zion. Eta faxista hark, barkatu, hire zerak, Mallonari egingo zitzaiona ondo egina izango zela erantzun zion –begira geratu nintzaion, ea hura zelan hartzen zuen.
2004
‎Eta euren eleizkizunaren azkenean, aker aundi bateri eperdian musu emon bear ei eutsen, erlikiei eta eleizan egiten jaken moduan. Eta an be ba ei zan euren arteko erlikia zan akerrari eperdian musurik emon gura ez eutsonik, eta arek albandorratz bat ei eroian ezkutuan eta zast!, musu egin ordez, albandorratz ori sartu ei eutsan aker orreri eperdiko zillotik eta Jesus ta kedro, ke kulo negro, esan ei eban".
2005
‎Urteko azken arratsaldea zen, eta, han sofa gainean telebistaren aurrean, ez nekien artean elurra botatzekoa zela. Albistegietan esan ei zuten, baina ni ezta enteratu ere, beste informazio mordo batekin batera eman zuten eta. Hain zuzen ere, agurtzear genuen 1997 hartako gertakizunez mintzo ziren gelditu gabe, eta nik den dena irentsi:
‎Lakoizketa erua, esaten ei zioten. Batez ere, oraindik gazte zela, hemiplegia batek jo eta erdi elbarri eta ia hitz egin ezinda geratu zenetik.
‎Gainerako hegaztiek badakite egun hartan tranpa egin zuela arranoaren bizkarretik gorago salto eginda, eta ez dira liluratzen halako tranpati baten txorrotxio ederrekin. " Neurea, behintzat, neuk lortutakoa da", esaten ei dute txepetxek, kaxkabeltxek eta gainerako guztiek. Eta zergatik ez dakizula, birigarroaren antzeko bakarti ikusi duzu zeure burua, lorategian gora.
‎Neskatila gazte batek zaintzen eban, eta berak esan eustanez, ondo zaindu be. Gernika suntsitu ebenean, erizainak familia osoa galdu eban, baina neskato harek esan ei eutson orain bere familia Euskadi zala. Eta entzun egik, Sagardui, neskatila harengatik egin zala eusko abertzale esan eustan Losadak berak niri lehengo baten, patioan gengozala.
2006
‎Behin, gauza txarren bat iragarri zion azti bati, heriotza zigorra ezarri zion boteretsu honek. Lepotik zintzilikatzera zeramatela, hauxe esan ei zuen, inguruko guztiek entzuteko moduan: iragarpen berri bat izan dut gaur gauez:
‎Antzina antzinako lengoaia batean idatziak. Bere jainkoak taulok non ziren ere esan ei zion, eta hara joan Joseph Smith. Eta topatu zituela sinetsi.
2007
‎Francoren aldeko ugari zegoen, bereziki, udatiarren artean. Baina Arginzoniz alkateak esan ei zuen: " Ni alkate nasen artean esta gure errijen inor deteniduko".
‎Erretorika bihurri horretara baino, Sokratesek gehiago jo zuen ironiara. Sokratesek behin eta berriro esan ei zuen berak ezer ez zekiela. Baina, jakintsu batena da ezjakintasun hori, badakigu.
‎Bada,, nahi dena esanda, beti gauza bera? esaten ei duela subjektuak. Argudio horren arabera, aurrez satanizatua izan denak ez du zilegitasunik ezer esateko; absurdura jota, ezta deabru izateari utziko diola esateko ere.
‎Hona hemen parekotasunaren ideia ilustra lezakeen maxima bat, Kintilianok berak esan ei zuena: Ikasteko ohoragarria dena, ohoragarria da erakusteko.
2009
‎Andabidea basazturik zegoenez, andatik jausi eta aldatsean behera laban eginda errekara jausi zen gorpua. Eta horregatik esaten ei zen, hirutan hil zela.
‎Lekukoei jasotako aitortzetatik jakin dugu, Bermeo aldeko hiletetan erostariak izaten zirela. Sokorrulari esaten ei zitzaien, halako gaitzespen apur batekin, baina arterago, lekukoen esanean, erostari deitzen ei zitzaien. Gaur egun horien gomuta baino ez da gordetzen.
‎Kategoria ezberdinetako hiletak zelakoak ziren azaltzeko, pasadizo bat kontatu zigun lekuko batek. Aberatsak hiltzen zirenean, dotorezia handiz eroaten ei zen segizioa eta hileta, eta abadeak esaten ei zuen:
‎Erberakoak, aldiz, gutxiago joaten ei ziren mezatara eta ez ei zuten horren gogo beroz parte hartzen erlijio elkarteetan. Lekukoen akorduan, Don Juan abadeak esana ei da Ergoienen zerua zegoela eta Erberan infernua.
‎Urkiolara egindako osteratxoetan atera izan ei da gaia sarritan. Erdi broman oihuka esaten ei zen: Han dau Anbotoko señore!
‎Batzuek diote andre eleganteren bat izan behar izan zuela, izan ere, andreren bat elegante jantzita joaten zenean, aitxu Anbotoko Señore esaten ei zitzaion.
‎Mendian bizi zela entzun dute beste batzuek. Umetan, suete erdian zeudenean, eta nonbaiten erdi erdian, inori traba egiten, esaten ei zen: Hor zauz erdin, Anbotoko señoren modun, ez batera, ez bestera!
‎Esaterako, ospetsua izan zen, Gatikako elizaren ondoan, plazara ortuariak saltzera zihoazen andreei Aingeru Guarde ateratzen zitzaiela, zuririk jantzita. Hango gizon batek esan ei zuen, arin jakingo du Aingeru Guarde bada edo ezpada. Eta txakurrarekin ostendu zen Guardako Aingeruari itxaroten.
‎Edozein lekutan agertzen ei zen, estratatan, etxean... Aitari esaten ei zion beste munduan zegoela, baina txarto zegoela bertan. Beste mundura joateko ahaleginik ez egiteko eskatzen zion aitari, berez joango zela eta.
‎Umeak beldurtzeko esaten zitzaien Papau gauez etorri eta eroango zituela. Umeak etxera berandu ez bueltatzeko esaten ei zen.
‎Lehengoek esaten ei zuten Txiboko Landan gauza arraroak pasatzen zirela. Esaterako, etxera zaldiz zetorren goietar batek iluntasun handia sentitu eta berea baino handiagoa zen zaldia ikusi zuen alboan, sorginena izango zela esaten ei zuen.
‎Haiko, horrek dauka lotuezina! esan ei eban. Neu bere holaxe izan nok esan ei eutson itsasoari.
‎esan ei eban. Neu bere holaxe izan nok esan ei eutson itsasoari. Ezkondu hadi, lotzeko ez dago hobarik.
‎Txerriak Txibotik atera guran zebilela, bataren bat etorri zitzaion txerriak etxean zeudela esanez. Lehengoek esaten ei zuten Txiboko Landan gauza arraroak pasatzen zirela. Esaterako, etxera zaldiz zetorren goietar batek iluntasun handia sentitu eta berea baino handiagoa zen zaldia ikusi zuen alboan, sorginena izango zela esaten ei zuen.
‎San Jose ezkeronen edozein egunetan antzuk dio gure lekukoen ardien gaineko esalegeak. San Jose egunetik aurrera lotuta dagoen ganadua askatu behar zela esaten ei zuten gure lekukoen arbasoek.
‎Horren aurrean, osabide legez, ardiek belar sikua jan zezatela gomendatu zien albaitariak. Txatximintako artzainak esaten ei zuen sekula ez zuela halako gaixorik ikusi. Ardiak egun batetik bestera hilda agertzen ziren.
‎" Marti kakatsu, apirilean sartu natzaizu!" esan ei zion Zozoak martiari apirila heldu zenean, martiaren aro txarretik libre zegoela pentsatzen zuen eta. Baina apirileko babazuza garauak begia atera zion handik lasterrera.
‎" Badatoz, badatoz goietarrak beherantza" esaten ei zieten herrigunera, Asteintzako bidegurutzera jaisten zirenean. Oinetakoak janzteko eta abarkak euren etxean gordetzeko baimena ematen zien Bidekurtzio etxeko gizonak horrela agurtzen zituen, esaterako.
‎Aurreko eliza erreka harriz egina zen, eta hormak karez eta harezkoak zituen; horregatik edo jausi zen hain erraz. Berria egiterakoan arkitektoak esan ei zuen ez zegoela aurrekoa bezain sakona egiteko premiarik. Azkenean atzeko aldetik handitu zuten, nahiz eta matrakan ibili behar izan zuten atzeko lurron jabearekin.
‎Hortik dator, bada," Jataben fedea ta Gorlizen harea" esaera ere. Gorlizetik Jatabera lanera etorritako hormagileek olgetan benetan esaten ei zuten Jatabeko eliza Gorlizekoa zela.
‎Bertan jaiotako berriemaileak, ostera, jakinarazi zigun bere aita sutu egiten zela izen hori entzuten zuen bakoitzean. Euren etxearen izena Elortegiaurreko dela esaten ei zuen behin eta berriz.
‎Jataben gauza ezaguna da Mungigorta edo Mungierrota etxeko sasoi bateko ugazabandrea testulari edo bertsolaria zena. Ume asko eduki zituen, eta bere etxeko errota izenagatik itauntzen ziotenean, beti bere inguruan bueltaka zebiltzan umetxoei begira esaten ei zuen: errote bai, hamen dau errote.
‎Lehengo jatabearrek esaten ei zuten, gauez fraidearen txakurren ahausiak entzuten zirela. Gauez, etxerako bidean, txakurren ahausiak entzun eta entzun egiten ziren, baina inguruan txakurrik ez.
‎Lekukoen esanetan, letani klasera izaten ziren errogatibak. Abadeak aurretik errezitatu egiten zuen, santu guztien izenak esaten ei zituen eta herritarrek ora pro nobis erantzuten zioten, latinez.
‎Hurrengo ibiltaldirako badaezpadan be praka pare bi eroango jozaala esan ei jok Jose Marik...
‎" Ez jeuskuk esan aitak bat edo bateri bizkarra berotu barik ez etxerik zapaltzeko? esan ei juen barrurako. Gaioazaan, ba, sagardotegi batera.
2011
‎Eta honen andreak hori jakin ebanean, Iñigo Ezkerra bere semeordeari dei egin eutsan; beste andra baten semea zan berau, gaztea eta itxura ederrekoa. Eta esan ei eutsan: " Zure aita katigu dago eta handik urteterik ez dauka.
‎Gerrate aurrean itzal handiko herritar bat zan, Amado Gorriño izenekoa, eta harek esaten ei eban Altamiraren izen zaharra Arte mehatza zala. Inguruetan artea ugaria izan da, eta mehatza edo mehategi bat be badago guztiz aspaldikoa.
‎Lehenengoak, moruek, Montemoro etxeko biztanleak izan ei ziran; hortik ei dator etxearen izena. Halan esaten ei eban oraingo etxe ugazabaren amamak.
‎Erlijinoa Busturira etorri aurretik danak izan ziran jentilak, lekukoen esanean. Morroi handiak zirala esaten ei eben lehenagokoek. Azken hamarkadetan, bataiatu bako umeei jentiltxu esaten izan deutsee edadekoek.
‎Goierriko umeek gerrea hasi baino lehen jakin ei eben gerrea sortuko zana. Larrazabaleko mutiltxuak sarri esaten ei eutsien euren eskolakideei gerrie etorrela eta Sotaren pinudira joan ebela ostentzen. Orduan, 30eko hamarkadan, Sota ontzigilearenak ziran Tribiz ganetik Bakiora arteko pinudi guztiak, lehenago herri lurrak izandakoak.
‎Egozan etxeetan Ama Birjinearen eta Santuen irudiak, kurutzeak eta ur bedeinkatua ikusten zituen nahinon, herriko jentea mezatara joaten ikusten eben eta etxeetan errezuak eta errosarioak hutsik barik esaten ziran. Anekdota modura, soldadu horreetariko batek etxekoei esan ei eutsen, ez eukiela beragaitik zertan hainbeste ardura hartu, pentsaurik erlijino irudiok, errezuak edo mezak bere aurrean itxurak egitearren zirala edo. Arin konturatu ei ziran, lekukoek dinoenez, jakina zelako guzurrak kontau eutsiezan euren nagusiek euskaldunen ganean.
‎Behinolako Don Juan abadeak Berikueneko andreagaitik gogorrak esaten ei zituan, hain zuzen be horrelako magiazko osakuntzak egiten zitualako. Halako baten subertau ei jakon abadeorri orkatilea trokatzea eta azkenean andra horregana jo behar izan ei eban bihorkadea osatzeko.
‎Halako baten subertau ei jakon abadeorri orkatilea trokatzea eta azkenean andra horregana jo behar izan ei eban bihorkadea osatzeko. Osakuntzea egin eta hurrengo domekan pulpitutik esan ei eban: " Jaungoikuek nahi deabruek egin, osatunekue osatute".
‎Begizkoak ume bati jaio aurretik be eragin ahal eikion. Halantxe, Busturiko barriemoile baten ama lau atzamarren faltan jaio ei zan, eta beti esaten ei eutsan alabeari, begizkoaren erruz izan zala.
‎Eta euretariko zazpi fusilau. Arrotegitarren esanera ei egoan Gestora horrek osoturiko zerrendan izen gehiago agiri ei ziran, baina batzuk ez ziran burruken ostean herrira agertu; Arginzoniz alkatea eta Uriagereka zerga biltzailea, kasurako. Tomas Uriarte, Adolfo Borda eta Poli Astoreka, ostera, herrian bertan ostenduta egon ziran urteetan.
‎Garia nahi bedarra ebagiteko igitaia erabilten eben lehenago, zerrie, kodainearen aurretik. Kodaineak landareari sustraia jaten eutsala esaten ei eben arteragokoek. Gure lekukoak izan ziran kodainea erabilten hasi ziranak.
‎Bertan egoala laminak agertu ei ziran jateko eske, beste behin be. Apraizetako mutilak etxekoei esan ei eutsen, burduntzia surtan gori gori egin eta haregaz jaten emoteko laminei, horretara ahoa erre eta ez zirala gehiago jateko eske agertuko eta.
‎Axpe auzoko lekuko batek dinoanez, bere ama gaztetan kridxeda egoniko San Bartolomeko etxeko ugazabak sorginak euki ei zituan orraztoki barruan. Etxeko jaunak barriemoile honen amari esaten ei eutsan, orroztokikuek erabilita dantzan bilozik ipiniko ebala. Eta neskame egoanak bildurraren bildurrez etxe ondoko pozura bota ei eban orraztokia.
‎Birjinaristi etxean bizi zan andreak esaten ei eban, Andra Mari Edurretakoa etxean agertzen jakola, Bareziko ermitatik paseoan urtenda. Gero ermitara bueltetan ei zan barriro.
‎Behin, Artatzakoren baten gorpuagaz joiazala, bidetxuaren egoera kaskarragaitik, Meaberen eta Agarreren etxeen bitartean, aurreko anderu biak laban eginda jausi zirala eta eginahalak egin behar izan ebezala hilkutxatik urten zan gorpua barriro be bere lekuan jarten. Aurretik be esan ei eban Teofilo zanak, bera hilten zanean, ez ebazala Goiuri aldekoak bakean itxiko.
‎Egun baten, Don Fermin goizean etxetik kanpoko zereginak betetakoan etxeratu zanean, honako hau esan ei eutsan anaiak: " Hi, ez dakik zelango mutila etorri dan, goizean, abade etxera, ezkondu egin behar dauala eta; ez joat hain mutil argirik behin be ezagutu.
‎" No quiero hablar vascuence!" esan ei neutsan amari, lehenengo urtean bila etorri jatanean. Nahikoa izan zan, antza danez, berak esan eustan" ume!", gehiago holako ames txarrik ez izateko.
‎Gauzak garaiz eta lekuz kanpo egitearen ondorioa zen hura, denak baitauka bere unea eta bere gunea. However hard you try, apple won, t fall before his time, esaten ei dute ingelesek.
2012
‎Jakin dudanez, Homerrek urteotan euskaraz burubiderik egin ez eta, behinolako On Karlos hark Dantxarinean legez, Gorbeialderantz doala,« Volveré! » esango ei du azkeneko kapituluan. Latorrizko barre algara on batzuen bila ei dabiltza produkziokoak.
‎Halan, kamabal inguruan, Kandelaria egunean hasita tostadak jateko ohiturea dago. Holango errezitadua esaten ei eban lekuko baten amak: Kandelerio, lerio, hatxari ure dario, erroteari urune, gaur da tostada egune.
‎Zer edo zer esatearren, eta han erdera baino ez zala entzuten eta,. Esperando, eh!? esan ei eutsan.
2013
‎Eskeko honeri maldizinoa bota eutsan Bedikolan bizi izan zan bere senide batek behin bere etxera eskean joan zanean. " Zeu hiltearren ogerlekoko meza bat aterako deutsat Ama Birjina Begoñakoari" esan ei eutsan.
‎Azaroan hartu zuen kargua Mengek, Txinako Alderdi Komunistako buruzagitza aldatu zenean, eta, Hong Kongo South China Morning Post egunkariak zabaldu duenez, herrialde osoko justizia arloko kargudunekin egindako bileran egin ditu adierazpenok. «Meng jaunaren hitzek espiritu berri bat uzten dute agerian; gure gizarteak aurrerapenerantz egin duen bidea erakusten dute», esan ei dio bilera horretara joandako batek egunkariari. Hainbat hedabideren arabera, martxoan etor daiteke berreziketa eremuok ixteko erabakia, orduan berretsiko baitu Txinako Parlamentuak buruzagitza aldaketa, eta orduan azter dezaketelako justizia sisteman aldaketak ezartzea.
‎–Ez, ez. Berak esaten dauanean etsairik ez daukala egia esaten ei dau. Halan da be, hari atentatu bat egiteko motiboren bat egon behar da, nahiz eta berak orain ikusi ez.
‎egunotan haur eder baten aitita egin nauzue, eta ez dakizue zelako poztasuna eman didazuen. . Orain lasai hil naiteke?, esan ei zuen Ingalaterrako errege Eduardo VII.ak, bere bizitzako 66 urtemugan munduko diamanterik handiena oparitu ziotenean, eta ni ere halatsu nago, geure biloba ikusita, etxeko altxorra, haragizko diamante preziatua. Oker nago, baina:
‎Kazetaria. Menchu Gal, Irungo artistak esaten ei zuen beretzat pintatzea arnasa hartzea bezala zela, eta horrela izan zen hamabost urterekin Parisen margotzen hasi zenetik hil zenera arte, duela lau urte. Bizkaia aretoan dagoen erakusketa antologiko honetan bere sasoi guztietako lanak daude, ehun eta hogei guztira.
‎egunotan haur eder baten aitita egin nauzue, eta ez dakizue zelako poztasuna eman didazuen. " Orain lasai hil naiteke", esan ei zuen Ingalaterrako errege Eduardo VII.ak, bere bizitzako 66 urtemugan munduko diamanterik handiena oparitu ziotenean, eta ni ere halatsu nago, geure biloba ikusita, etxeko altxorra, haragizko diamante preziatua... Oker nago, baina:
2014
‎Azkoitiko emakume eta haur haiek guztiek gerora beste askok errepikatuko zuten kontaketa egin zuten: joandako etxeko gizonekin harremanetan jartzeko eta zortzi eguneko epean herrira bueltatzeko eskatzeko agindu zietela frankistek; «armarekin» bueltatzen ziren gizonei ez zitzaiela ezer gertatuko esan ei zieten. Behin epea beteta, frankistek 48 ordu eman zizkieten emazte, arreba, ama eta seme alaba haiei.
‎Massud Barzani Iraken barneko Kurdistango Eskualde Autonomoko presidenteak ere eskatu du Suruçen igarobide bat irekitzeko Kobane laguntzeko, baina Recep Tayyip Erdogan Turkiako presidenteak ez du nahi. Erdoganek dio EIren eta YPGen artean ez dagoela «ezberdintasunik», eta duela gutxira arte EIri ez zion «terrorista» deitzen ere. «Okerreko logika da hori», adierazi du Abdulaziz Til Koçerreko segurtasun arduradunak.
‎–Right or wrong, my country? (aberria edozeren, eta kontzientziaren beraren gainetik), Stephan Decatur almiral iparramerikarrak 1816an Norfolken topa batean esan ei zuena, nazionalismo erradikalenaren debisatzat jotzen da. Astakeria horixe da 1878an Renanek, eta ez festa bateko umorean, deklaratzen duena, militarrak baino erudizio poxi bat gehiagoz janzten badu ere bere asmoa (Zizeronen esakuneaz baliatuz,, errare... malo cum Platone, quam cum istis [pitagorikoekin] vera sentire?, Tusc.
2015
‎Esaterako, azken urteetako joera den “lan erritmo intentsiboek nekea gehitu eta harreta gutxitzen dute, lan istripuak gertatzeko arriskua handituz”. Sarritan esaten ei da segurtasunean gastatzen dena ez dela kostua, inbertsioa baizik, baina “zoritxarrez, gauzak ez doaz bide horretatik, izan direlako kasuak, non ikerketen ostean frogatu den hain beharrezkoak diren inbertsio horiek gauzatu barik zeudela”.
‎Zeberion kontatua, errotari batek" Mekaguen la Señora de Anboto" esan ei zuela eta Señorak errota paratu egin ziola; harik eta gizona, apez batek ondo aholkaturik, hartzulora joan zitzaion arte, barkeske. Eta errota berriz abian ezarri ziola Señorak, egiazko handiei doakien magnanimitateaz.
‎" Isilik zagoz, Anbotoko sorginaren antza daukazu eta" be esaten zan lekukoetariko baten etxean. Zamudioko andrazko bati Lamie esaten eutsien auzoakaz ondo konpontzen ez zalako, antza; eta" zu laminak baino txarragoa zara" esaten ei eutsien.
‎Jaio bezain laster, besoetan hartu, txabolatik atera eta herrixka aurreko muinora eroan ei ninduen aitak; behin tontorrera helduta, eskuekin oratu eta bere buruaren gainetik jaso ei ninduen, Wakan Tankari eskerrak emateko, eta Izpiritu Nagusiak, mundura ekarri berri zuen umea, gerlarien ondorengoa, ikus zezan. . Gerlaria naiz, gerlarien ondorengo, eta hona hemen neure ondorengoa, gerlarien odola daukana eta zure eskuzabaltasunaren fruitu; eskerrak ematen dizkizut nire familiaren arbolari eman diozun kimu berri honengatik, gure leinuari jarraipena emango diona?, esan ei zuen aitak. Gurean aita baten helburua ondorengoak gure herriaren ekandu eta ohituren arabera haztea eta heztea baita, Izpiritu Nagusiaren legearen ildotik.
‎Jonek berak. eztabaidatzen ditu mahaigaineratu bertsio biak, eta zenbait gogoetaren ostetik," gu beti ari garela giglikoz" ondorioztatzen du, kontuan hartuta" euskararen hiztegi ondarea ez dugula ezagutzen". Azken batean, aspaldi esan ei zuen Scaligerok(): Les Basques se parlent comme sils se comprenaient entre eux; quant moi, je n’en crois rien.
2016
‎Filosofo ospetsu batek honela esan ei zuen: " Geroa ez da gaur lehen izan zena".
‎DEUS vuit, hala nahi Jainkoak? esan ei zuen Urbano II.a aita santuak Palestinako lurrak konkistatzera igorri zituenean fededunak, XI. mendean. Horrela esplikatu ziguten behintzat eskolan.
‎Halako zerbait sentitua zeukan Marlenek. Edmanek behin eta berriz esana ei zuen bulegoan bere akzio propioak gura zituela enpresan... Beste jauzi bat prestatzen ari zen.
‎Hori esan ei zion kapitainak, eta kapitainaren larjakinak leziatzeko hura etorri zitzaidan akordura.
2017
‎Arduraduna Oilda Montoya zan. Behin, andrazko honek esan ei eban" los jubilados son unos pedigüeños" eta hori dala ta, ika mika galanta izan zan batzar baten. Gauzak, zorionez, baretu ziran.
‎Fikara sartzerakoan aldapa txiki bat dago. Horra heldu zanean, Loroñori esan ei eutsan:
‎Gero kontau eustan zer gertatu jakon. Arrautzak erosten eutsazanetariko bat, gorrien aldetik kapitana zan, eta goiz haretan esan ei eutsan: " Hoy es un día peligroso.
‎Tekla bat zapaldu duzu, eta idatzitakoa ezabatu duzu; beste zerbait idatzi duzu, ezabatu duzu, beste bat, berriro ezabatu... Miguel Angelek esaten ei zuen marmolak esaten ziola zein eskultura egin: mailua eta zintzela hartu eta lanean hasten zen harriak nonbait idatzita zituen marrei jarraituz.
2018
‎Maite Esparza eta Maite Ibañez. Honen aitak, dokumentala ikusi eta alabari esan ei zion Boluetakoaren lekuko izan zela. Gogoan zuela zelan esan zieten poliziek pertsianak eraisteko.
‎Neskatoa larri, abadeakana, fraileakana... Ja, gitxi falta zan zubia bukatuteko, eta fraileren batek esan ei euan:
‎Atera mamarroak (familiariak) jostorratz ontzitik eta" rrriii", laino bategaz, plaza ganean Urduñan, eta gan ganetik ederto zezenak ikusten. Han zezenketan bere ei egozan besteren batzuk, mamarrodunak, eta batek esan ei euan:
‎Esan eta egin. Zapatea ekarri, eta gero abadeak esan ei eutsen:
‎Hurrengo eguna domeka zan eta abadea," Dominus obispo" egiten joan zen orduan, bueltatu, Maria ikusi eta esan ei euan:
‎Idazle gisa, berriz, lan berrian erlijioa ardatz hartu izanaren harira, Isaiah Berlin pentsalariaren ideia bat ekarri zuen gogora: erlijioa mespretxa daitekeela, baina mundua ulertu nahi bada, ezin dela bazter utzi esan ei zuen. «Mundua ulertzeko saio bat da Capeauren liburua, oso atsegina eta dibertigarria, eszeptiko baten ikuspegitik egitate erlijiosoan sakontzen duena».
‎Morala bai, ohiko eztabaidagaia zelako. Aitak esaten ei zuen langileek eta enpresaburuek nekez eduki zitzaketela oinarri moral berberak, baina amak ukatu egiten zuen XXI. mendearen erdia igarota ia klase bereizketa hainbesterako zenik, joera atabiko oker batzuetatik kanpo, eta moral egoki bakarra zegoela guztientzat. Horretan, erlijioa sartzen zen.
‎Orokorki, egi atzizkia ei diptongo bihurtzen da Nafarroa Behereko ahoskera arruntean. Beste kasuetan, Gavelek (1920) dio ei diptongoko e bokala hesten dela, ondoko i bokalaren eraginez. Nahiz gertakari hori ez den dokumentatua, Gavelen usteetan, ii diptongo bat izan zitekeen, garai batez hasteko, i bokal soil bihurtu aitzin.
2019
‎Gero, ordulari bat desegiten jarraitu ei zuen, goiz guztirako lanean. Han omen zegoen Philipp Lang ere, eta esan ei zuen bere maiestatea ez zela asaldarazi behar kontu harekin, dagoeneko ez zuela berorren beharrik, hartu zuela bere zerbitzuko beste urre ekoizle bat, arte hori filosofo, alkimista, azti eta ijitoek baino hobeto zekiena.
2020
‎Jay Moriarityk esan ei zuen
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia