Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 49

2000
‎Teknologia eztabaidagarrien inguruan aditu, ofizial? ugari azaltzen da, etakomunikazio hedabide guztiak haien esanetara daude.
2001
‎era dialektikoan, baina alderdi didaktikoari emanezlehentasuna. Esanda dago 3.1 puntuan.
‎krisialdi poetiko berrian murgildu zuen literatura. Ordutik aurrera gailenduz joan den intrigaranzkoitzulerak, esandako guztia esanda dagoela jakin arren, birgogoratu egin behar egindela iragarriko digu. U. Eco ren adibide barregarria gogoratuz, potsmodernitateapertsona bati, maite zaitut?
‎Bada, Sarrionandiak irakurleen artean bezala idazleen artean ere harrera etaeragin sakona izan duela esaterik badago, alegia, erreferentzia bihurtu zela belaunaldi oso batentzat. Beraren hizkera eredugarri gertatu zitzaion askori, eta berarentestuak, literaturaren unibertsoan barneratzeko makulu3 Harago joanda, Sarrionandiak agertutako literatur planteamendua (IGBko lehen poeman kasu,. Bitakorakaiera?
‎izugarria da testuartekotasuna, besarkaezina askotan. Beraren testuek gaitasun literario sakoneko irakurleaeskatzen dutela esaterik badago, beraz.
‎Bi hitzetan, aurreko mendean jaio eta mende honekinbatera indartuz joan den literatur kontzepzioa, lehenxeago ere aipatu duguna. B.Atxagak behin baino gehiagotan azaldu duenez (Obabakoak eta Groenlandiakolezioa lanen barruan, esaterako), erromantikoengandik zetorren originaltasunareneta jenialtasunaren kontzepzioei aurre egingo zaie teknikaren garrantzia onartuzeta originalak izateko pretentsioa alboratuz, dena esanda baitago, bai Asteasukoidazleak bai lurretakoak maiz gogorarazi dutenez (are gehiago, dena esandadagoela ere esanda dago jada Sarrionandiak Hitzen ondoezako. Orijinaltasuna, hitz sarreran iradoki legez).
‎Bi hitzetan, aurreko mendean jaio eta mende honekinbatera indartuz joan den literatur kontzepzioa, lehenxeago ere aipatu duguna. ...B.Atxagak behin baino gehiagotan azaldu duenez (Obabakoak eta Groenlandiakolezioa lanen barruan, esaterako), erromantikoengandik zetorren originaltasunareneta jenialtasunaren kontzepzioei aurre egingo zaie teknikaren garrantzia onartuzeta originalak izateko pretentsioa alboratuz, dena esanda baitago, bai Asteasukoidazleak bai lurretakoak maiz gogorarazi dutenez (are gehiago, dena esandadagoela ere esanda dago jada Sarrionandiak Hitzen ondoezako. Orijinaltasuna, hitz sarreran iradoki legez).
‎Horregatik, gerorako proposamena izan daiteke euskaltestuinguruan ere beharrezkoak izan daitezkeen azpilaginak bereizi etaaztertzea, helburu ezberdinen arabera behintzat, gutxienez euskararen normalizazioan plangintzek eragina izan dezaten. Jadanik esanda dago hori, aipatutako bi tesietan; ez bakarrik esan, baizik eta azpipopulazioak, azpilaginak, edo populazio tipologiak zeintzuk izan daitezkeen ere, enpirikokilortu eta proposatzen dira (Arratibel, 1999; Garcia, 2000), gerorako ikerketa lan hori erraztuz.
2002
‎Zilbor hestea eten eta bide. iniziatiko propioari ekin behar dioeuskarak unibertsitatean. Aparta gaitezen; esanda dago: aparta gaitezen.Hizkuntzen konbibentziak ez du eskatzen leku fisiko berean bizi beharrik.
‎Gizartearen birkontestualizazio semantikoak sortzen du gure arreta. Esanda dagoenez, inguruaren narratiba izateaz gain, albisteak politika egiteko erreminta ere badira. Zaila da gertaera bat albiste zelan bilakatzen den jakitea, baldin eta horren argitaratzeak ekar dezakeen onura politiko edo soziala kontuan hartzen ez badugu.
‎Telebistak eskaintzen duen erreportaje batean, esate baterako, pertsona bat ikusten dugu lehergailu bat soinean daramala polizia dotazio baten kontra abiatzen, eta bere autoinmolazioaz akabatu egiten ditu. Hori hor dago, ikusi egiten dugu, ezin esan egon ez denik. Irudiaren arazoa da, agian, faktua deskontestualizatzen duela, ez dituela erakusten sabotaje hori burutzearen azpian dauden historia, arrazoia eta konbentzimendua; ezta autoinmolazioa, ekintza moduan, zelan ulertzen den, praktikatua izan den gizartean (ez da berdin ulertzen ekintza mota hori Ekialdean edo Mendebaldean).
‎* France Presse: Frantziako Asanblada Nazionalaren esanetara dagoena.
‎Testu bat interpretatzea testu horren barne koherentzia bilatzea da. Koherentziak bere muga linguistikoak eta sozialak ditu; agian, muga horiek ez dira oso argiak, baina, modu tazitoan, esan barik ere esanda daude. Horretaz, hona hemen U. Eco k inoiz emandako adibide ilustratzaile bat:
‎zuei ere esanda dago: bi aldeentzako eskaintzen ditugu armak;
‎Eskino ez da bart afaritik itzuli, ez eta bere bila joan diren esklaboetako bat ere. Jakina, ondo esanda dago baten bat nonbaitera joan edo nonbait luzatuz gero hobe dela hartaz emazte haserretuak pentsatzen duena egia izatea, eta ez guraso onberek irudikatzen dutena. Berandu bazabiltza, zure emazteak pentsatuko du edo maitemindurik zarela, edo norbait zurekin maitemindu dela, edo edanean diharduzula, ondo baino hobeto bizi zarela eta zuri ondo doakizula dena, berari ordea, soilik berari, dena gaizki.
2003
‎Indar metatzea ez da eremu lokaletik zabaldu esparru eta diskurtso orokorragoetara edo hobeto esanda egon diren saioak puntualak izan dira, jarraipenik gabe.Hori dela eta, jende asko eta ekologista batzuk ere esan dute mobilizazio hauekNIMBY (No in My Back Yard Ez Nire Etxeko Baratzean) kutsua izan dutela. Ezgatoz kritika horrekin bat, baina bai lokalismoak ez duela onartu indar metatzezabalago bat, non aterki baten antzera, aktore gehiago eta diskurtso energetikointegratuago batekin proiektuen zaparradari eustea posizio gogorragoekin.
2004
‎delako hain zuzen. Ikusmolde materialistaren arabera mundua objektiboki czagutdaitekeena baldin bada, Nagelek dio badagoela kanpoan geratzen den zerbait. Zergatik. Zenbait gauza, barrutik?
2005
‎Sinonimo erabilerak aberastasuna eta bizitasuna ematen dizkio testuari. Hizkuntzaren aberastasunaz jokatu behar dugu eta neurri beretsuan erabiliko ditugu gauza bera esateko dauden modu guztiak, bat ere baztertu gabe. Jakina da sinonimoen artean hitz batzuk besteak baino ezagunagoak direna eta hitzik hedatuena erabiliz kazetariak errazago lortzen duena komunikazioa.
‎Oro har, plaken mugimendua eragiten duten indarren jatorriari buruz bi joera orokor daude, kontrajarriak ez direnak. Alde batetik, plaken mugimendua mantuko konbekzio korronteen ondorioa dela diotenak daude. Mantuan gertatzen diren prozesuak ezin direnez zuzenean aztertu, oso ugari eta ezberdinak izan dira mantuko konbekzioari buruz plazaratutako ereduak.
‎Denborarekin ereduak hobetuz joan dira, batez ere teknika geofisikoen aurrerapenei esker lortutako gero eta datu zehatzagoen bitartez. Beste alde batetik, plaken mugimendua plaketan bertan sortutako indarrek gidatzen dutela diotenak daude. Horretarako, plaketan bertan sortzen diren indarrak azaltzeko zenbait prozesu definitu dira.
2006
‎Dena eginda dago. Dena esanda dago. Euskaraz idatziz gero, berriz, askotan kontua ez da autopistatik errepidera, edo errepidetik mendikopistara pasatzen zarela, gogoratu Atxagaren trikua?, baizik eta, nire kasuan, matxetazoka zabaldu behar duzula bidea, Mato Grosson barrena ibiliko bazinabezala.
‎Lan hauen zikloa itxi eta berri bat hastera letorke Saizarbitoriaren Hamaikapauso (1995), belaunaldi baten kronika, eta, era berean, trantsizio horren balantzeaegiten duena. Balantze hotzagoa, esaterik badago. Aurrekoekin alderatuta, distantziatik egina.
‎bere lanetan. La Cosa, agertu agertzen da eta, gainera, ez bakarrik zeharka, era zuzenean trataturik baizik.Are gehiago, modu zuzenean ez ezik, Sarrionandiak modu zintzoan eta benazkoanjorratzen du gaia, bere barrenean habia egin duten zalantzak aitortuz. Gainera, modu ausartean ere heltzen diola gaiari esaterik badago, batera eta bestera jaurtikitzen dituen kritikek eta autokritikek agerian utzi legez. Eta guztiaren gainetik, gaia oso modu irekian eta modu oso humanoan jorratzen duela azpimarratubeharrean gaude, gizatasun itzelaz ari baitzaigu Igorretakoa:
‎180). Iragarlearen errealitateak ezartzen dituen eskakizunen esanetara egoten da sorkuntza; hala, zenbat eta hobeto egokitu eskakizun horietara, orduan eta perfektuagoak izango dira ekimen sortzailea eta emaitza. Horregatik, posible da kontratuan bertan iragarleak (edo agentziak) jarritako zenbait ildo edo jarraibide jasotzea.
2007
‎Kulturari buruzko edozein diskurtso, prediku edo plangintzan, nekeza da zer esaten den ulertzea. Lorpen handia litzateke hizlariaren pentsamendua sumatzea eta inola ere ez dago argitzerik zein xederekin esana dagoen. Azken hori, xedea, igarleentzako lana litzateke diskurtsoarenaurreko eta ondoko ekintzek argituko ez balute.
‎Ramon Zalloren esanei bagagozkie, gauzak honelatsu ageri dira Planean: «Esan nahi da, beraz, euskal kulturaren kontzeptua euskararena baino zabalagoadela, euskara, oinarrizkoa izanda ere, bere partea delako»7.
‎Beraz, garrantzitsuena esana dago eta argi esana gainera. Dena dela, ondorendatorrenak hauxe dio:
‎Antzekotasunaz baliatzen da analogia, esana dago. Proposamenen egituren antzekotasuna dago analogiaren benetako oinarrian.
‎Kupel hurbileko ardoak dira etika eta morala, testu horren arabera. Modu orokorrean esaterik balego, laburrean esango genuke ezen etika dela ekinbideak gidatu lituzkeen filosofiaren atal bat.
‎Hizkuntzen ikasketaren zinezko garrantzia, hizkuntzaren partizipazioan errepresentazioen sorreran (Bildung) datza. Horrekin dena esana dago, zeren ta errepresentazio horiek baitira, euren batuketak gizakia osobetetzen dutenak(...). Hizkuntzaren partizipazioa errepresentazioetan ez da metafisiko soila, adigaiaren existentzia baldintzen duena; haren moldearen gisan ere eragiten du eta bere marka ezartzen dio hari.
2008
‎Crépieux Jamin en ustez ere, grafologiaren oinarrian neurofisiologia dago, eta keinuak egiten dituzten muskuluak garunaren esanetara daude. Horregatik, pertsona berak idatzitako idatziek antza izango dute, eskuinaz idatzi zein ezkerraz idatzi.
‎Hasierako edo amaierako fonema jaten bada, hitza, gaizki? esanda dago. Hitza gaizki esanda dagoela erabakitzen badu haurrak, berak ongi esateko eskatzen dio aztertzaileak.
‎esanda dago. Hitza gaizki esanda dagoela erabakitzen badu haurrak, berak ongi esateko eskatzen dio aztertzaileak. Testeko hitzak esan baino lehen, entrenatzeko ariketak egiten dira.
‎Haurrari hitz batzuk esaten zaizkio, banaka banaka. Hitza ongi ala gaizki esanda dagoen asmatu behar du haurrak. Gaizki esanda badago, ongi esan behar du.
‎Hitza ongi ala gaizki esanda dagoen asmatu behar du haurrak. Gaizki esanda badago, ongi esan behar du.
‎esaten da. Haurrak gaizki esanda dagoela eta. Purua, esan behar dela adierazi behar du.
2009
‎Behin aitortuta krimen batzuk gertatu direla, prozesuaren bideari ekin beharzaio, hau da, hainbeste denbora pasatu ondoren zer egin behar den, etab. Hor erebadago nazioarte mailako kontsentsu bat, Nazio Batuek, Europako Kontseiluak.adostu dituzten minimoekin. Denok errespetatzen ditugun giza eskubideenestandarrarekin ados egon nahi baldin badugu, gauza hauek nola tratatu behar dira. Hori esana dago, ezin ditugu asmatu, ezin ditugu errepide orri berriak proposatu.Orduan, horri dagozkion hiru multzo dira jarraitu beharrekoak: lehena, egia, ikerketa minimoa egon behar du zer gertatu zen aitortzeko; bigarrena, justizia etaazkenik, hirugarrena, konponketa.
‎Berriro kapitulu honen hasieran erabili dugun adibidea erabiltzen badugu, 2.1 irudiko A1 konputagailuak B1 makinari datagrama bat bidali nahi dionean, bere bideratze taulak adieraziko dio IP entitateari datagrama bidali behar duela @AB helbidera, hau da, AB bideratzailea dela datagrama horren bideko hurrengo urratsa. Orduan, IP entitateak datagrama eman behar dio dagokion interfazea kontrolatzen duen beheko mailako entitateari, sarbide mailarena egiten duenari, berak trama bat eraiki dezan eta sarean sar dezan. Baina sarbide mailako entitate horri, datagrama emateaz gain, datagrama hori nori bidali behar dion ere esan behar zaio.
2011
‎Jakin nai litzake, aurrenik, ea zenbateraiñoko babesa eman dezakean Euskaltzaindiak euskal eskola eta ikastaldietarako. Zadorlariak dio eztagoela, dirudienez, lege jakinik orretarako eta Euskaltzaindiak, legearen aurrean eskubiderik eztuen ezkero, ezin dezakeala baimenik eman, itzala eta laguntza baizik, eskatu zaion aldi oro egin duen bezala. Gero, komeni litzake zenbaitek dionez, Euskaltzaindiak gaitasun agiriak ematea, era jakin batean.
‎Beraz, nahimena ez da gizakiak kontrola dezakeen zerbait; aitzitik, nahimenak kontrolatzen du gizakiaren alderdi arrazionala. Nahimenaren esanera dagoen gizakia berekoia izaten da, eta gizakiak elkarren etsai izatera eramaten ditu (Schopenhauer, 1999). Izan ere, pertsona berekoiak ez du gauzen esentzia ikusten, ez du bere baitako gauza ikusten; denboraren eta espazioaren arabera banako bihurtutako eta zatitutako irudi fantasmagorikoak bakarrik ikusten ditu; ez du ikusten pertsona guztiok ikuspegi metafisikotik esentzia bera dugula.
‎Schopenhauer-ek errepresentazioaren munduan bere buruari egozten dion gehiagotasuna haren nartzisismoan eta autoirudi puztuan oinarritzen da eta nortasun saiheskariak eduki ohi duen baxua ordezkatzeko baliatzen du. Horrela, bestearen esanera dagoen nortasun saiheskaria, besteen beharrik ez duen nortasun eskizoidearen eta besteen gainetik dagoen nortasun nartzisistaren mozorropean gorderik geratzen da. Alde horretatik, gehiagotasun sentimenduan eta nartzisismoan oinarrituta, besteak gutxiesten ditu.
‎Nortasun obsesibo konpultsiboaren nahastea duenak portaera diziplinatua eta perfekzionista eduki ohi du. Arau zorrotzen eta jomuga garaien esanetara dago haren portaera. Lanaren eta eginkizunen inguru antolatzen du bere bizitza, harreman afektiboei erreferentziarik egin gabe.
2012
‎180). Iragarlearen errealitateak ezartzen dituen eskakizunen esanetara egoten da sorkuntza; hala, zenbat eta hobeto egokitu eskakizun horietara, orduan eta perfektuagoak izango dira ekimen sortzailea eta emaitza. Horregatik, posible da kontratuan bertan iragarleak (edo agentziak) jarritako zenbait ildo edo jarraibide jasotzea.
2014
‎(11) Beharrak eta indarrak batera joarazten ez gaituzteino, eta txorakeria litzatekeorduan euskaldun guztiak giputzen esanera egongo direla sinestea?, atzerabegiratu behar dugu, euskalkiak are gehiago elkarrengandik bazter ez daitezen (LIBI: 120).
‎Solaskideek batean duten eskarmentua, ezagutza eta gertutasuna zenbat etahandiagoa izan, orduan eta handiagoa izango da mezuaren erredundantzia maila.Eta, alderantziz, mezua ahalik eta trinkoen emateko aukera are eta handiagoa izangoda. Izan ere, solaskideen kooperazioaren, laguntzaren eraginez, komunikazioanhainbat informaziok azalpenik ez du, aipatzerik ere ez, zuzenean esan gabeere esana egongo baita edo inferitzeko moduan.
‎eta ezagunagoak ari dira egiten queer, transgenero, intersexualitate eta gisakokontzeptuak. Tamalez baina, eta aipagarri diren hainbat ekimen esanguratsu1 egindiren arren, gure hizkuntzan gai horiei eman zaien lanketa gaur gaurkoz ez da nahikogenukeen bezain zabala, oraindik asko egiteko eta esateko dagoelakoan gaude.
‎72). Ezagutza, beraz, betipartziala (ez objektiboa) eta kokagarria (ez unibertsala) bada, argi dago historikokieraiki den zientzia merkatu kapitalista eta patriarkalaren esanetara dagoela, horregatik, Harawayren ustez, ezinbestekoa da borroka sozialista eta feministabaterako, ezagutzaren eraikuntzan parte hartzea. Karl Marx-ek lehenago esan zuenbezala, ezagutzaren berreskurapena gure bizitzak produzitu eta erreproduzitzekobalio duten bitartekoen berreskurapen iraultzailea da, hortaz, eginkizun horietanardura izatera derrigortuta gaude (1995:
‎sintomen azpiko esanahiak arduratzen du, sintomak berak baino gehiago. Somatizazio nahastea ez da nahita kontrolatzen; nahaste faktizioak eta simulazio nahastea, berriz, borondatearen esanera daude.
2015
‎Zenbait ikerketaren emaitzen eskutik nabarmendu dugu erabiltzaileek eskertu egiten dutela gainera emanaldiekiko lotura kronologikoa askatu izana eta edukiak noiznahi ikusteko aukera baliatzen dutela. Gainera, esana dago, ikus entzuleen arteko eta edukiei buruzko komunikazio praktika bateratuak ohikoak bilakatzen ari direla, bereziki, sare sozialen bidez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia